Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

Wie weet zo even de juiste kleurcode van de Captur met de kleur Ivoire , dit heb ik wel al ergens zien staan. ( D16 SV )?
Ik zoek namelijk de juiste lakstift voor mijn Captur.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door TCe120ECD »

Met deze gegevens moet het lukken:
make: Renault
AKZO CODEZ: RXNN
Description: Comb. of GNE/d16
Yr.First: 2013
Yr.Last: 2014


Code: R7658 Ivoire D16
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

Bedankt voor de snelle en volledige reactie TCE,
Ben me rot aan het zoeken de juiste lakstift te vinden en bestellen ergens, maar nergens zie je welke gegevens je precies moet invullen van de gegevens die jij vermeld hebt. :doh:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door TCe120ECD »

Deze heb ik gekregen van het bedrijf waar ik mijn Voorparkeersensoren heb laten inbouwen. De sensoren zijn in dezelfde kleur gespoten. Vraag eens een autospuitbedrijf, die kunnen het waarschijnlijk leveren.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door TCe120ECD »

Heb even gegoogled en kom dit tegen. Weet niet of het de juiste kleur is, wel de juiste code.
http://www.ebay.de/itm/19-90-100ml-2x50 ... 1541285172

Stuur die gasten een mail, waarin je vraagt of het Ivoire voor de Captur betreft.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

Tce, ik had intussen ook al een paar lakstiften met die code tevoorschijn getoverd op google maar nergens vindt je of het de juiste kleur is. Ik bel maandag mijn dealer wel even of die ze op voorraad heeft of kan bestellen. Je hoort het van me, in ieder geval toppie dat je me geprobeerd hebt te helpen, dank je. :clap:
Gr. Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

Heb de lakstift inmiddels gewoon bij de dealer kunnen bestellen, prijs is tussen de 12 en 15 euro en heb je de metallic er gratis bij, van de week ff ophalen, dan plekjes aantippen, poleisten en weer laten glanzen.
Heeft iemand een juiste manier van toepassen omdat de metallic er ook nog overheen moet ?
Zie het graag van je,
Gr. Eric
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door FrankV »

Metallic er overheen? Lijkt me sterk, de lak zelf is metallic of niet. Je bedoelt waarschijnlijk een clear coat (heldere afdeklak).
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Huite »

@Eric H
De lak uit een lakstift is vaak (te) dik.
Maar probeer de "kraters" eens op te vullen m.b.v. een saté pen o.i.d.
Wel even ontvetten van te voren uiteraard.

Resultaat valt echter vaak tegen. Een goede restyler kan dat vaak veel mooier!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

Goedenavond,
Ik ga morgen proberen om wat steenslag putjes en een kleine beschadiging door een benzineslanghandvat met de set bij te werken, zoals vermeld heb ik het gewoon bij de Renault Dealer gehaald en wat het een mooi setje.
Het is de Lak stift D16 Ivoire en een Vernis Transparant stift .
Er zit een duidelijke beschrijving bij en het de D16 is dus nu geen klein kwastje maar een soort dipper.
Ik heb wat foto's geplaatst om wat duidelijkheid te geven. ( waarom ze hier op hun zijkant liggen weet ik ook niet :? )
Groeten, Eric H
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Kleurcode Ivoire D16 (SV)

Bericht door Eric H »

De D16 ivoire heeft zowel een lakkwastje om de lak aan te brengen die je bij het open draaien van het flesje krijgt en een bovenkant op het flesje een depdop om na 10 min drogen deze depdop onder de kraan nat te maken en zo de overtollige lak in horizontale bewegingen weg te deppen en daarna deze weer goed onder de kraan uit te spoelen, daarna na 10 min ook weer met een kwastje de Vernis Transparant aanbrengen en mag je na 20 min weer rijden, dan mag het na 48 uur gepolijst worden, ik heb alles precies zo gedaan en mag vanaf maandag dus proberen het alsnog overtollige lak weg te polijsten en weer te laten glanzen.
Ik laat weten hoe het eind resultaat geworden is.
Ps. Beide lakstiften mag je niet van te voren schudden in tegenstelling tot andere lakstiften.!!!

Ik heb vannacht een soortgelijke video met eenzelfde soort lakset van Toyota gevonden, in deze video wordt uitgelegt hoe het dus precies werkt. ( nogmaals, de flesjes uit de set die ik gebruik mag je volgens de bijgevoegde bijsluiter dus " niet " schudden voor gebruik.)
Filmpje laat helaas niet het "deppen" zien, maar je moet de depper dus in horizontale richting heen en weer over de aangebrachte lak bewegen om de overtollige lak te verwijderen en de lak in de kras te drukken alvorens de vernis transparante lak te gebruiken.


quote="Eric H"]Goedenavond,
Ik ga morgen proberen om wat steenslag putjes en een kleine beschadiging door een benzineslanghandvat met de set bij te werken, zoals vermeld heb ik het gewoon bij de Renault Dealer gehaald en wat het een mooi setje.
Het is de Lak stift D16 Ivoire en een Vernis Transparant stift .
Er zit een duidelijke beschrijving bij en het de D16 is dus nu geen klein kwastje maar een soort dipper.
Ik heb wat foto's geplaatst om wat duidelijkheid te geven. ( waarom ze hier op hun zijkant liggen weet ik ook niet :? )
Groeten, Eric H[/quote]
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht