Edit: Hij zou gebruikt worden voor ritjes rond de woonplaats (zeg 40km maximaal heen en weer), maar eventueel ook voor woon-werk (70-80km heen en weer). Op het werk zou hij eventueel ook kunnen laden, dus range is eigenlijk niet echt een issue. Dat laatste aspect is waarom we hem toch maar overwegen, omdat hij toch de use-case goed kan vervullen (dat denken we althans).
Paar vragen dus over de fluence:
1. Is de range echt 123km ongeveer?
Ik keek even naar de NEDC en dat was 185km. Dan kom ik dus op 123 uit als ik het relateer aan de NEDC(210) van de Zoe tegen het werkelijk bereik (140). Dus dan doel ik op 123 km in de zomer met ECO-stand (95km/u, geen verwarming/airco)
(degene die wij overwegen heeft nog 80% accu, en ik wil weten of de schatting van de dealer wel accuraat is: 70km)
2. Weet iemand hoe het zit met de Chademo installaties op de Fluence?
Ik meen me te herinneren dat ze dit in Engeland ergens deden, vandaar de vraag. Beetje om te kijken wat de mogelijkheden zijn over een aantal jaar. Eventueel nadat de lease eruit is en dus aanpassingen van laadsysteem mogelijk worden (onder leasecontract lijtk me dat renault dit niet toestaat).
3. Zijn er bekende gebreken die vaak de kop opsteken bij de Fluence?
4. Is de SOH van de batterij uit te lezen met een OBDII en bijvoorbeeld CanZE?
5. Enige andere 'noteworthy' eigenschappen die je moet weten voor je er één overweegt?
Ik weet dat het hier rustig is, maar ik probeer het toch voor het geval er een paar ervaringsdeskundigen zich hier verstoppen

De titel laat ik aardig generiek gezien mijn vragen, maar ook omdat het toch rustig is en er niet echt losse topics nog nodig zijn (naar mijn mening). Misschien dat het ook wat meer activiteit stimuleert als mensen vragen hebben (Dit is namelijk ook waarom het VER forum zo inactief is/was denk ik. Er waren meer subfora dan users en dus was alle activiteit versnipperd...)