Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ze maken een mooie auto maar verprutsen het vervolgens met de software.. Bij mn volgende leaseauto denk ik wel twee keer na of het weer renault wordt. Navigatie is het hart van autorijden en ik snap niet dat ze hier geen prio aan geven... heel irritant zo voor de zomervakantie met de oude kaarten!!
Las hier in een ander topic dat er een update schijnt te zijn die veel problemen oplost maar wordt nu eerst getest op geselecteerde modellen. Kom op Renault.... aub voor de zomervakantie!!
Hopelijk definitief alle bug's weg, maar ik vrees ervoor. Hoelang is de Espace op de markt, 3jaar (bijna?) Zou toch stilletjes aan mogen in orde zijn aangezien de rest van de modellen daarop gebasseerd zijn.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik hoop wel op een update want bijna alles met de radio werkt ruk en 1 Jaar gratis map updates is ook een Wassen neus.
11 juli is de Talisman 1 jaar oud en ik Ben benieuwd of alles blijft werken qua navigatie
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel
larsdijkstra 16v schreef:1 jaar is gratis dacht ik, daarna moet je bijkopen
Klopt. De vraag is alleen wat je dan precies bijkoopt. Hoeveel updates kan je verwachten in 1,2 of 3 jaar dat je kunt bijkopen. Dat zetten ze er dan gemakshalve niet bij. Mijn Talisman is 7 juli 1 jaar oud en ben sterk aan het twijfelen of ik mijn geld moet uitgeven aan zo'n pakket of gewoon weer een TomTom moet aanschaffen.
Nou sprak toevallig een verkoper afgelopen week van Renault die liet al een beetje blijken niet doen.Het is niet veel nooit geweest zegt ie, Bij introductie verteld hij grootse plannen MET R-LINK2 maar daarna totaal geen prioriteit en zal het ook niet worden. Dus ik zeg geldklopperij dat zeg jij zegt ie .
Nou sprak toevallig een verkoper afgelopen week van Renault die liet al een beetje blijken niet doen.Het is niet veel nooit geweest zegt ie, Bij introductie verteld hij grootse plannen MET R-LINK2 maar daarna totaal geen prioriteit en zal het ook niet worden. Dus ik zeg geldklopperij dat zeg jij zegt ie .
Inderdaad! Renault hoeft niet te gaan denken dat ik 70 euro p/j neer ga tellen zodat ik alleen kan zien dat er file is op mijn route zonder een fatsoenlijke omleiding voor te kunnen stellen.
Ik hou mn smartphone er wel naast......
Ja, wat een baggerzooi de R-link van Renault. Ik ga TomTom go aanschaffen op mn mobiel voor minder geld dan de zooi van Renault waarvan je niet eens weet dat er updates komen.
ff opsturen naar Renault en zeggen Goh kijk eens R-LINK 3 . Ik had het zo ook afgelopen weekend het is triest dat zo moet. Maar met de smartphone is veel beter.
Toch te gek voor woorden. Nieuwe auto en dan honderden euro's uitgeven aan een navi welke je aan het raam plakt. Je rijdt eigenlijk een beetje voor l#l.
Ik laat de Tomtom netjes inbouwen. Ook met mijn huidige leaseauto heb ik dat laten doen. Ook bij de huidige leaseauto (Volvo) werkt de navigatie niet naar behoren. Er gaat echt niets boven een TOMTOM Go.
Klopt Domi1963, maar ook in Nederland geen problemen.
In Frankrijk meer last van verouderde kaart dan hier.
En: zoomen is een ramp, verspringt altijd, omleidingsfunctie MOET af, want anders rij je kilometers om voor niks.
Nu, dat zoomen is bij Tomtoms en consoorten meestal ook zo, dat is waarom ik over het algemeen een ingebouwde prefereer, maar dit is al op hetzelfde bedroevende niveau.
In Belgie zijn de meeste snelwegen nog door hitler himself aangelegd, in NL veranderen ze volop. De A9 bij Amsterdam, en diverse snelwegen in Friesland staan domweg niet in de R-Link.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
N.a.v. een klacht inzake R-link2 het volgende gehoord van Renault Nederland, Update zit eraan te komen, de problemen met tomtom omleidingen en kaart update zullen opgelost zijn en ook worden mijn tomtom services en map-update met jaar verlengd.
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel
Heb pas Italië, Oostenrijk en Duitsland gedaan.
Soms een (nieuw aangelegde) rotonde die ze niet kende maar dat gaf geen problemen.
Ook had ze het soms moeilijk wanneer we op een bergpas verschillende haarspeldbochten na elkaar namen, dan was ze even de tel kwijt maar herstelde zeer snel erna.
Vervelend is bv. in een file, dat ze heel vaak na elkaar blijft herhalen dat er een andere route beschikbaar is, die dan vaak ook nog langer duurt in tijd! Denk wel dat dit uit te schakelen is...?
Maar al bij al heeft ze ons telkens perfect op de plaatsen gebracht waar we wilden zijn!
NB: In het hotel heb ik met een man gesproken die dezelfde problemen had met zijn navigatie (reed nieuwe Mercedes)
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Qua navigatie betreft het inderdaad meerdere merken. Maar de rest van de R-link maakt Renault er een zooitje van.
Bij m'n Mondeo destijds was de navigatie stukken beter, hoewel deze toch ook soms steken liet vallen.
Zo zijn we destijds met 2 GPS'en op reis vertrokken. Nooit meer wat een ellende! Beide namen andere wegen
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ghia schreef:Qua navigatie betreft het inderdaad meerdere merken. Maar de rest van de R-link maakt Renault er een zooitje van.
Bij m'n Mondeo destijds was de navigatie stukken beter, hoewel deze toch ook soms steken liet vallen.
Zo zijn we destijds met 2 GPS'en op reis vertrokken. Nooit meer wat een ellende! Beide namen andere wegen
Dat is nogal logisch dat de GPS'en verschillende routes nemen, er gaan meer wegen naar Rome
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een aantal weken een Zoe R90 van 2017 in bezit. Eerst uitvoerig over gelezen natuurlijk. Het is duidelijk dat de meeste Zoe's niet automatisch een BMS update krijgen bij de dealer. Pas als blijkt dat je pakket te zwak is geworden en je een nieuwe...
Ik krijg maar geen FOTA binnen, nu zag ik dat er ergens een mogelijkheid is om dit handmatig te doen, helaas leiden al mijn zoektochten naar een dode link in Zwitserland.
Type auto is een Renault Arkana uit 2023, met kenteken T-299-ST ,...
Het R-Link2 navigatiesysteem is niet meer te updaten heb ik begrepen, nu kwam ik op marktplaats wel een advertentie tegen die dit kennelijk wel kunnen, maar is een adres ergens in België, met alleen ophalen niet verzenden..
Goedemorgen, Ik heb een nieuwe clio met easy link systeem, nou ben ik al 2 dagen bezig om met de usb stick de navigatie te uploaden...maar ik krijg iedere keer fout neem contact op met de dealer en die zegt het uploaden gaat automatisch als u rijd,...
Gisteren heb ik een berichtje geplaatst over een blower die het niet deed. Vandaag hebben we de weerstand vervangen! Stekker aansluitingen waren gesmolten en zwart! Na alles weer in elkaar gezet te hebben zitten we met het volgende...
Onlangs heb ik mijn matgrijze Iconic EA (bj eind 2023) ingeruild voor een zwarte Iconic EA (bj eind 2024). Hierbij vallen mij een paar dingen op. Herkenbaar?
- Bevat het nieuwe infotainmentsysteem van de Rafale
- Standaard staan alle hulpsystemen...
De laatste update voor mijn Megane was in januari 2024 (openR link 2.1.2 & Electric Engine 1.1.0), ondertussen niks meer behalve een update die blijft hangen. Heeft iemand hiermee ervaring en hoe op te lossen? Een reset en alles opnieuw...