1.2 uit 1995 energy type motor

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
edwindelange
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

1.2 uit 1995 energy type motor

Bericht door edwindelange »

de motor houd in als hij koud is als hij warm is wordt het een stuk minder.(maar is het nog wel aanwezig)
je geeft gas maar hij houdt dan in tot 2000 rpm en daarna rijd hij goed tot dat je weer bij dat toerental komt.
temp. sensor vervangen, mapsensor vervangen, slangen allemaal gecontroleerd,uitgelezen niks, 4 gasmeting gedaan is goed,injector reiniger erin gedaan 4 keer met weinig brandstof kleppengesteld,brandstof filter 10.000 km geleden vervangen, stekker op het egeltje in de inlaat vervangen.
maar helaas het helpt niet echt.
bougies en kabels resentelijk vervangen.



gaan de injectors nog wel eens stuk of de brandstofpomp? :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Vraagje, wat heb je aan de ontsteking allemaal vervangen?
Dus bougies, kabels, verdeelkap enzo?

Welk type motor is het?
De oude C-motor of de modernere Energy (D- ) motor?

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
edwindelange
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door edwindelange »

Rossy schreef:Vraagje, wat heb je aan de ontsteking allemaal vervangen?
Dus bougies, kabels, verdeelkap enzo?

Welk type motor is het?
De oude C-motor of de modernere Energy (D- ) motor?

Antonio.
de bougies en kabels zijn resentelijk vervangen, verdelkap open gehad en zit er goed uit niet nat en niet doorgeslagen middelste deel is ook ganbaar.
het betreft de energy d motor .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De injector kan defect raken maar ik denk niet dat je het in die richting moet zoeken.
Ik verdenk eerder de lambda sonde.
Deze geeft niet direct storingen bij uitlezen, misschien wel een verkeerd spanningsbeeld/scopebeeld bij een rijproef.
Je kan hem ook gewoon vervangen, is niet echt een goedkoop iets maar gezien wat je er nu al aan gedaan hebt valt het nog mee.
Is de auto voor deze klacht bij een dealer geweest of bij een universele garage?
(Hoeft niets uit te maken, kan soms wel.)

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht