2 liter inbouwen in 1.6, ervaringen?
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
2 liter inbouwen in 1.6, ervaringen?
Omdat onze 1.6 schade heeft opgelopen door het breken van de distributieriem na 90.000 kilometer hebben we besloten om een motor van een schadewagen in te bouwen.
We kunnen hiervoor een 2.0 aanschaffen voor een redelijke prijs maar vroegen ons af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze ombouw.
Graag hun ervaringen hiermee en tips of adviezen?
Thanx
We kunnen hiervoor een 2.0 aanschaffen voor een redelijke prijs maar vroegen ons af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze ombouw.
Graag hun ervaringen hiermee en tips of adviezen?
Thanx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
En waarom niet volgens jou??Northwestern schreef:Dat mag toch helemaal niet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 12 apr 2005
- Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Natuurlijk mag dat.
Maar ik denk wel dat de wagen weer opnieuw zal moeten worden gekeurd door de RDW
Omdat de wagen nu eena nder gewicht gaat krijgen.
Mart
Maar ik denk wel dat de wagen weer opnieuw zal moeten worden gekeurd door de RDW
Omdat de wagen nu eena nder gewicht gaat krijgen.
Mart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2691
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
- Actief als: particulier
De auto die jij daar hebt ontworpen is voor een 1.6, en niet voor een 2 liter. Ik weet niet hoe die regeling zat. Ik ken iemand die had z'n Golf 1 1.4 ofzo omgebouwd en er een GTI motor ingegooid. Hij heeft er een half jaartje mee gereden toen werd de auto in beslag genomen door de Politie.manuelt schreef:En waarom niet volgens jou??Northwestern schreef:Dat mag toch helemaal niet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
De auto is ontworpen als 1.6???
Je dacht toch niet dat ze bij Reanult voor elk blok een andere auto ontwerpen?
De regels zijn als volgt: bij een vermogenstoename van meer dan 40% moet de wagen ter keuring worden aangeboden bij de RDW en wordt het nieuw vermogen op het kenteken bijgeschreven.
Hiervan is nu dus totaal geen sprake!!!
Maar goed al met al weet dus niemand antwoord te geven op mijn vraag?
Is ook al niet meer nodig, ik heb alle info al.
Je dacht toch niet dat ze bij Reanult voor elk blok een andere auto ontwerpen?
De regels zijn als volgt: bij een vermogenstoename van meer dan 40% moet de wagen ter keuring worden aangeboden bij de RDW en wordt het nieuw vermogen op het kenteken bijgeschreven.
Hiervan is nu dus totaal geen sprake!!!
Maar goed al met al weet dus niemand antwoord te geven op mijn vraag?
Is ook al niet meer nodig, ik heb alle info al.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Nee, bij Renault ontwerpen ze niet voor iedere motor een andere auto, hebben ze in het verleden wel gedaan trouwens, maar er worden wel andere onderdelen gebruikt voor de ophanging en de remmen die berekend zijn op een hoger gewicht en een hoger motor vermogen.
Als je alles compleet bij de motor hebt, is er niets aan de hand.
Alles compleet wil zegen, versnellingsbak, aandrijfassen, draadboom, computer, motorsteunen, uitlaat, eventueel aangepaste schokbrekers, stabilisatorstang en remmen.
Makkelijkste is dan om de schade auto ernaast te hebben staan om alles, inclusief subframe en ophanging, over te zetten.
Heb je dit niet, dan wordt het een beste klus om alles goed in elkaar en lopend te krijgen.
In ieder geval veel succes met de ombouw.
Antonio.
Als je alles compleet bij de motor hebt, is er niets aan de hand.
Alles compleet wil zegen, versnellingsbak, aandrijfassen, draadboom, computer, motorsteunen, uitlaat, eventueel aangepaste schokbrekers, stabilisatorstang en remmen.
Makkelijkste is dan om de schade auto ernaast te hebben staan om alles, inclusief subframe en ophanging, over te zetten.
Heb je dit niet, dan wordt het een beste klus om alles goed in elkaar en lopend te krijgen.
In ieder geval veel succes met de ombouw.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Als je voor dat geld en gezeur wat je hebt met een motor-ombouw nou je cilinderkop eens laat reviseren.
Of gewoon een 1.6 terug hangt. Heb je veel minder werk mee, en het is goedkoper.
Maar zoals al gezegd: Het is gewoon te doen, maar dan moet je wel alles erbij hebben.
Of gewoon een 1.6 terug hangt. Heb je veel minder werk mee, en het is goedkoper.
Maar zoals al gezegd: Het is gewoon te doen, maar dan moet je wel alles erbij hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht