Onderhouds beurten

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Onderhouds beurten

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wees niet bang! Bij Renault en Dacia zit die oliedegradatiemeter er enkel ter info en geeft die geen beperking door aan het motormanagement. De oliedegradatiemeter heeft enkel tot functie om de olie te controleren op basis van gebruik van de wagen. Iemand die veel stadskilometers rijd of deur tot deur stops doet, daar gaat de olie sneller degraderen en krijgt de bestuurder dikwijls zeer vroeg een melding zoals "onderhoud nodig" of iets dergelijks. Daarentegen zullen mensen die heel veel snelweg kilometers doen, pas veel later de melding krijgen voor onderhoud. Ik ben niet zeker bij Renault, maar bij Citroën daar begint de melding ten laatste 3000 km voor de vereiste onderhoudsbeurt. Eerst een melding met kilometers, dan een knipperend sleuteltje, en eens het sleuteltje blijft branden, moet je dringend onderhoud laten uitvoeren. Meestal brand dit sleuteltje vast de laatste 500 km, dit zijnde bij de PSA groep.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Onderhouds beurten

Bericht door DHL »

Net omdat die meter de degradatie aangeeft moet je onderhoud plegen. Veel efficienter dan vroeger met die vaste intervallen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Onderhouds beurten

Bericht door Domi1963 »

Het enige wat je dan wel niet moogt vergeten is na een eventuele voortijdige oliewissel, de onderhouds indicator te resetten. Maar dat staat nergens beschreven. Ik herinner mij bij mijn Dacia Duster ook met de Renault 1.5 dCi 110, daar moest je het contact aanzetten > binnen 10 sec het gaspedaal helemaal indrukken > dan 3 maal op het rempedaal duwen waarvan de 3de keer de voet laten rusten op het rempedaal en dit terwijl het gaspedaal nogsteeds is volledig ingedrukt en dan ging het onderhoudslampje 3 maal knipperen en de indicator was gereset.
Hoe het bij de Talisman werkt is mij een raadsel. :think:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in