TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ok, enig idee hoe? Heb je iets moeten forceren en/of triggeren?

Want ik krijg geen melding door en de kaart staat er ook niet tussen.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Gl1800 »

Jemoet hiervoor naar mijn producten in de RLink store dan naar mijn apps beheren.
Als het goed is zie je bij SD card nu 2 kaart versies staan. 1 aangevinkt en 1 niet aangevinkt.
De aangevinkte heb ik uitgevinkt en niet aangevinkte juist weer aangevinkt.
Dan synchroniseren en klaar.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Dank, helaas zie ik die tweede kaart nog niet....
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Eric H schreef:Ik denk dat ik het eerst ga proberen met een super snelle class 10 Micro sd met een adapter met de kans dat de R-Link dan ook met navigatie sneller reageert t.o.v de standaard niet al te snelle sd-kaart. :think:
Wil je het hier laten weten of een snellere kaart inderdaad uit maakt? Daar ben ik nl ook wel nieuwsgierig naar... :)

@RenaultCaptur:
Mij is het ook gelukt te updaten.
3jr MUS Europa
R-Link 1
Je moet net ff weten hoe het werkt, maar wel goed te doen. Zou moeten lukken op de manier zoals Gl1800 beschrijft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Op gevaar af dat mij wordt verweten mijn vraag op een verkeerde topic te stellen het volgende:
Bij de aankoop van de Captur werd onder andere het volgende geïnstalleerd: Digital Services / Discovery Services / Live Services. Waar dit allemaal voor diende, weet ik niet, maar ja het was toch gratis!
Binnen 2 maanden lopen deze af en zou ik deze opnieuw aan moeten schaffen. Het enige dat ik kan vinden is "TomTom live en connectivity" (zonder en met coyote series).
Het enige waar ik echt in ben geïnteresseerd is dat ik op tijd gewaarschuwd word voor onheil op de weg (wegomleggingen, files en dat soort stuf) en het aanbod krijg voor een alternatieve route. Heb ik daar die TomTom live en connectivity voor nodig? En weet iemand waar dit anders nog meer voor dient?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Ja, daar heb je tomtom Live voor nodig. Coyote niet...heb je in Nederland weinig aan.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Ik heb dik betaald voor 3 jaar lang updates maar nog steeds geen v9.85 en reageren doen ze ook niet meer.
Daar komt bij dat ik nu al 2x heb gehad dat het complete R-Link systeem kuren vertoond. In mei op vakantie in Engeland werkte de stembegeleiding ineens niet meer.(kwam waarschijnkijk door dat het systeem een "systeemupdate" tijdens het navigeren ging doen) Gisteren op de terugweg vanuit Oostenrijk op de Duitse autobahn was ineens de plaatsbepaling 500 mtr. verkeerd waardoor het systeem continu in de war was doordat ik volgens het systeem ergens anders reed nadat ik gestopt was op een parkeerplaats, systeem uitgeschakeld(geen resultaat) Sd kaartje verwijderd en weer terug geplaatst (geen resultaat) van ellende maar een fabrieksreset gedaan en toen wist het systeem weer waar ik was. Maar dan moet je dus wel de taal weer goed zetten je telefoon weer koppelen, instellingen weer goed zetten etc. dat alles bij elkaar ben je al gauw 30 minuten bezig. De live services moet je opnieuw activeren dat duurt een paar uur voor dat die weer actief zijn dus geen file-informatie! een deel van de rit. Ben er inmiddels wel achter wat de oorzaak waarschijnlijk is, na de reset stond er bij de meldingen "systeem update mislukt"(was ook in het geval in Engeland) het lijkt erop dat het R-Links systeem tijdens het navigeren de boel probeert te updaten waardoor het systeem op tilt gaat. Ik ben er inmiddels goed ziek van en mijn volgende auto zal zeker geen Renault meer worden.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Eric H schreef:
Theo-R-link schreef:Zoals ik hiervoor al schreef, ik heb ern 18gb gebruikt, en dat is ruim voldoende.9
Ik zie dit nergens staan en 18GB bestaat niet, wellicht bedoel je 16GB :wink:
De originele van de R-Link 1 is 8GB.
Waarvan de kaart van Europa al 3,58 gb is.
Je kan trouwens best veel stemmen verwijderen want daar staan er nogal veel van in die je nooit zal gebruiken, ze zijn niet echt groot maar zeker zijn er een hoop overbodig.
Ik denk dat ik het eerst ga proberen met een super snelle class 10 Micro sd met een adapter met de kans dat de R-Link dan ook met navigatie sneller reageert t.o.v de standaard niet al te snelle sd-kaart. :think:
De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.

Grootste kaart aanvinken, alle andere uit.
Daarna synchroniseren met de R-Link Toolbox.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Nooky schreef:
wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.

Grootste kaart aanvinken, alle andere uit.
Daarna synchroniseren met de R-Link Toolbox.
Ik weet hoe het updaten werkt ik er staat alleen geen nieuwe "grotere" kaart tussen! En waar het mij om gaat is dat als je stemmen of wat dan ook wilt uitzetten/verwijderen dit gewoon niet kan. Bijvoorbeeld Coyote heeft geen enkele toegevoegde waarde maar het vinkje weghalen om het te verwijderen is dus niet mogelijk.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Nooky schreef:
wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.

Grootste kaart aanvinken, alle andere uit.
Daarna synchroniseren met de R-Link Toolbox.
1. Hoe het updaten werkt dat weet ik wel, er staat bij mij alleen geen grotere kaart dus valt er ook niets te updaten.
2. Als ik bijvoorbeeld stemmen of Coyote wil verwijderen dan kan dat niet omdat de vinkjes grijs en niet "klikbaar" zijn.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Sorry voor de dubbele post Google Chrome is een beetje van slag.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HarmOtten »

@wajime,
In plaats van terug naar fabrieksinstellingen, had je beter even de zekering van de R-Link eruit en erin kunnen doen. Zie http://myrenaultzoe.com/index.php/topic ... #post-9514 Daarmee raak je geen instellingen kwijt. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar bij anderen loste dat het op.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Gl1800 »

Zoals eerder gezegd is het updaten gelukt. Maar het vreemde is nu wel als ik weer kijk in het lijstje met de vinkjes op de SD card de grootste kaart niet is aangevonkt maar de kleinste. Terwijl de 9,85 wel is geinstalleerd. Maar ik mag toch aannemen dat de 9,85 versie groter is dan de 9,75 ?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Halleluja, vanmorgen stond eindelijk de nieuwe kaart bij mijn producten en zojuist de update naar v9.85 geïnstalleerd.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

HarmOtten schreef:@wajime,
In plaats van terug naar fabrieksinstellingen, had je beter even de zekering van de R-Link eruit en erin kunnen doen. Zie http://myrenaultzoe.com/index.php/topic ... #post-9514 Daarmee raak je geen instellingen kwijt. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar bij anderen loste dat het op.
Dat zal ik de volgende keer eens proberen, bedankt voor de tip.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Gl1800 schreef:Zoals eerder gezegd is het updaten gelukt. Maar het vreemde is nu wel als ik weer kijk in het lijstje met de vinkjes op de SD card de grootste kaart niet is aangevonkt maar de kleinste. Terwijl de 9,85 wel is geinstalleerd. Maar ik mag toch aannemen dat de 9,85 versie groter is dan de 9,75 ?
Dat is een bekend probleem en bij Renault Nederland hebben ze geen oplossing, alle "oude" kaarten blijven ook staan ik heb nu 3 kaarten in de lijst staan en er staat een vinkje bij de oudste kaart terwijl de nieuwste geïnstalleerd is. Bij "updates" staat ook altijd dat er geen updates zijn terwijl die er wel zijn. Gaat overigens ook op voor de Rlink Toolbox daar heb ik nog nooit een update melding op gehad. Wat dat betreft moet Renault zich diep schamen dat dit nog steeds niet op orde is anno 2017 voor mij is dit de eerste auto met R-Link maar mijn vader heeft het vanaf het begin al op diversen auto's van Renault maar het is na al die jaren nog steeds zwaar onder de maat en zeer gebruiksonvriendelijk. Als je overigens in je R-Link kijkt bij versie informatie dan kun je zien welke kaart geïnstalleerd is.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik kreeg vaak opmerkingen van updates langs R-link toolbox. Maar die start dan ook gelijktijdig met Windows op. Maar ik kreeg ook al dat alles OK was, maar in de Rlinkstore dan weer wel updates stonden. Voor R-link 1 was het bijzonder carminat die in Renault zat, en die kan je langs TomTom updaten;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Theo-R-link schreef:Ik kreeg vaak opmerkingen van updates langs R-link toolbox. Maar die start dan ook gelijktijdig met Windows op. Maar ik kreeg ook al dat alles OK was, maar in de Rlinkstore dan weer wel updates stonden. Voor R-link 1 was het bijzonder carminat die in Renault zat, en die kan je langs TomTom updaten;
Bij mij start de toolbox ook gelijk op met Windows maar ik heb nog nooit een update melding gehad.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Als bijlage ontvangen na de vraag hoe de Update service te gebruiken in R-Link 1

Rlink Stappenplan downloaden meest recente EU kaart via Map Update Service

1. Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw; 2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit; 3. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer; 4. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 5. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 6. Log uit bij de R-Link Store; 7. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer; 8. Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer; 9. Log opnieuw in bij de R-Link Store; 10. Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan; 11. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart); 12. Wacht tot de download gereed is; 13. Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren; 14. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto. 15. De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie


Hoop dat het voor de geïnteresseerde iets toevoegt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Heeft iemand wel eens met succes met R-Link Explorer een copie/backup van het SD kaartje kunnen maken, en dan bedoel ik recentelijk want de link eerder in dit draadje is van 2015. Als ik de copie in de auto plaats krijg ik steevast de melding dat er geen kaart is gevonden. En ik heb precies gedaan wat er in de link staat en ook R-Link Explorer meld dat er succesvol een copie is gemaakt.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Mr Clio schreef:Als bijlage ontvangen na de vraag hoe de Update service te gebruiken in R-Link 1

Rlink Stappenplan downloaden meest recente EU kaart via Map Update Service

1. Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw; 2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit; 3. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer; 4. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 5. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 6. Log uit bij de R-Link Store; 7. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer; 8. Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer; 9. Log opnieuw in bij de R-Link Store; 10. Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan; 11. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart); 12. Wacht tot de download gereed is; 13. Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren; 14. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto. 15. De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie


Hoop dat het voor de geïnteresseerde iets toevoegt
Bedankt voor de uitgebreide uitleg daar kunnen we wat mee. Maar wat een stappenplan zeg daar moet je zowat een hele dag voor uittrekken.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@ wajime, Hoop dat het in ieder geval de irritatie en ergernis wegneemt bij een aantal mensen. En ja het moet wel werken natuurlijk. Gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik heb in elk geval vorig jaar nog een kopie gemaakt, en dat ging zonder probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

@mr Clio
Uitstekende beschrijving, maar niet te geloven slechte ICT daar!
Dat moet toch allemaal veel eenvoudiger kunnen...
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Weer wat geleerd. Bedankt RenaultCaptur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

#Mr Clio - Ik heb (bijna) de hele procedure doorlopen maar het resultaat is dat de R-Link Toolbox al bijna 4 1/2 uur bezig is met downloaden. Een eerdere update ging als een heet mes door de boter. Wat gebeurt er als ik het downloaden onderbreek ? Hele kaart naar de filistijnen of gebeurt er dan gewoon niets ? Help !
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

#Mr Clio - met betrekking tot de procedure nog het volgende: "2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit;" dat lukte pas na het invoeren van de SD kaart, niet direct na de nieuwe installatie. Eerder was de backup functie niet zichtbaar in het menu.
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Ik heb het downloaden afgebroken en de SD in de auto ingevoerd. Ogenschijnlijk is er niets veranderd, nog steeds kaartversie 975. Maar gek genoeg geeft de R-Link Store in de auto aan (in de catalogus) dat ik a: de kaart van Europa gekocht heb en b: dat het productfiche van mijn kaart aangeeft versie 985.8214 - Omvang 32.88 Mb.
Ik ben nu even helemaal de weg kwijt. In de R-link Store op mijn computer, onder Mijn producten/mijn apps beheren/sd kaart beheren staan de volgende kaarten vermeld:
aangevinkt Kaart van Europa 4002,1 Mo
niet aangevinkt Kaart van Europa 4128,1 Mo
niet aangevinkt Kaart van Europa 4056,7 Mo

Kan iemand mij weer op weg helpen ???
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@Noudje Waardeloos en onbedoeld Ik heb de bijlage zoals ik hem ontvangen heb rechtstreeks gekopieerd en hier op het forum gezet. Voor de ondersteuning hiervan kun je Renault Nederland bellen op 0800 0303 optie 2. En succes verder met de update. Morgenochtend zijn ze weer bereikbaar dus veel succes en als je kunt laat het even weten wat er niet goed was aan de instructies. Kunnen we het op het forum verbeteren.Gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

de 4128,1 Mo is de nieuwe v985
kaartje erin, oude kaarten uitvinken en deze aanvinken en dan updaten...
Hou ons op de hoogte!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Uiteindelijk is het gelukt ! Versie 9.85 geinstalleerd. Op de gok (dus nog voor het bericht van Marguerite) heb ik de kaart met de meeste Mb's aangevinkt, er van uitgaande dat de hoeveelheid informatie alleen maar toeneemt en dus ook het aantal Mb's.
Maar het blijft van den gekke dat Renault niet gewoon kan melden : Kaart van Europa versie *.** in plaats van de Mo's te melden.Verder kan je bij Renault aangeven of je over updates geïnformeerd wil worden middels een vinkje. Ik kan vinken wat ik wil maar berichten over updates heb ik niet ontvangen. Door zelf af en toe te checken blijf ik op de hoogte. Donald Trump zou zeggen: BAD
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Fijn dat het toch gelukt is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door NielsTn »

Hier ook europa kaartt 9.85 geinstalleerd, en nu maar ontdekken waar de diverse aanpassingen in zitten :)
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

RLink Toolbox

Bericht door gerardb »

Beste forumleden,
Ik heb een klein probleempje. Mijn laptop is gecrasht en daardoor ook RLink-Toolbox. Gemakkelijk om opnieuw te downloaden en opnieuw installeren zou je zeggen! Klopt, maar ik weet niet welke versie ik geïnstalleerd had. Er staan n.l. twee versies op de site die behoorlijk in grootte verschillen.
InstallRLinkToolbox, grootte: 14.689.808 kb en
Link2Toolbox-latest, grootte: 49.797.656 kb.
Wie kan mij vertellen welke versie ik moet installeren? Voor de duidelijkheid: het betreft een Captur bj. 2015 met standaard navigatie. Sinds kort uitgerust met versie 9.85. Graag jullie reactie en alvast bedankt voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joop captur
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 nov 2015 21:25
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door joop captur »

Op 10-1-2017 heb ik InstallRLinkToolbox_3_3_1_2930.exe gedownload en geinstalleerd( grootte 14.248 KB ).
Met deze versie heb ik ook 9.85 op de SD card gezet.
:fotoplease2: per 13-9-2017 CAPTUR TCe 1.2 EDC Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht