Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ok, enig idee hoe? Heb je iets moeten forceren en/of triggeren?Want ik krijg geen melding door en de kaart staat er ook niet tussen.

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ok, enig idee hoe? Heb je iets moeten forceren en/of triggeren?| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |

| Link: | |
| Hide post links |

| Hide post links |

Wil je het hier laten weten of een snellere kaart inderdaad uit maakt? Daar ben ik nl ook wel nieuwsgierig naar...Eric H schreef:Ik denk dat ik het eerst ga proberen met een super snelle class 10 Micro sd met een adapter met de kans dat de R-Link dan ook met navigatie sneller reageert t.o.v de standaard niet al te snelle sd-kaart.
| Hide post links |
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"Eric H schreef:Ik zie dit nergens staan en 18GB bestaat niet, wellicht bedoel je 16GBTheo-R-link schreef:Zoals ik hiervoor al schreef, ik heb ern 18gb gebruikt, en dat is ruim voldoende.9
De originele van de R-Link 1 is 8GB.
Waarvan de kaart van Europa al 3,58 gb is.
Je kan trouwens best veel stemmen verwijderen want daar staan er nogal veel van in die je nooit zal gebruiken, ze zijn niet echt groot maar zeker zijn er een hoop overbodig.
Ik denk dat ik het eerst ga proberen met een super snelle class 10 Micro sd met een adapter met de kans dat de R-Link dan ook met navigatie sneller reageert t.o.v de standaard niet al te snelle sd-kaart.
| Hide post links |

Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
| Hide post links |

Ik weet hoe het updaten werkt ik er staat alleen geen nieuwe "grotere" kaart tussen! En waar het mij om gaat is dat als je stemmen of wat dan ook wilt uitzetten/verwijderen dit gewoon niet kan. Bijvoorbeeld Coyote heeft geen enkele toegevoegde waarde maar het vinkje weghalen om het te verwijderen is dus niet mogelijk.Nooky schreef:Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
Grootste kaart aanvinken, alle andere uit.
Daarna synchroniseren met de R-Link Toolbox.
| Hide post links |

1. Hoe het updaten werkt dat weet ik wel, er staat bij mij alleen geen grotere kaart dus valt er ook niets te updaten.Nooky schreef:Je moet ook juist de vinkjes van de kaarten aanpassen.wajime schreef:De enige vinkjes die ik kan aanpassen zijn die van de kaarten, de rest is allemaal grijs net als in jouw voorbeeld, geld trouwens ook voor de R-Link zelf daar is geen enkel vinkje "klikbaar"
Grootste kaart aanvinken, alle andere uit.
Daarna synchroniseren met de R-Link Toolbox.
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

Dat zal ik de volgende keer eens proberen, bedankt voor de tip.HarmOtten schreef:@wajime,
In plaats van terug naar fabrieksinstellingen, had je beter even de zekering van de R-Link eruit en erin kunnen doen. Zie http://myrenaultzoe.com/index.php/topic ... #post-9514 Daarmee raak je geen instellingen kwijt. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar bij anderen loste dat het op.
| Hide post links |

Dat is een bekend probleem en bij Renault Nederland hebben ze geen oplossing, alle "oude" kaarten blijven ook staan ik heb nu 3 kaarten in de lijst staan en er staat een vinkje bij de oudste kaart terwijl de nieuwste geïnstalleerd is. Bij "updates" staat ook altijd dat er geen updates zijn terwijl die er wel zijn. Gaat overigens ook op voor de Rlink Toolbox daar heb ik nog nooit een update melding op gehad. Wat dat betreft moet Renault zich diep schamen dat dit nog steeds niet op orde is anno 2017 voor mij is dit de eerste auto met R-Link maar mijn vader heeft het vanaf het begin al op diversen auto's van Renault maar het is na al die jaren nog steeds zwaar onder de maat en zeer gebruiksonvriendelijk. Als je overigens in je R-Link kijkt bij versie informatie dan kun je zien welke kaart geïnstalleerd is.Gl1800 schreef:Zoals eerder gezegd is het updaten gelukt. Maar het vreemde is nu wel als ik weer kijk in het lijstje met de vinkjes op de SD card de grootste kaart niet is aangevonkt maar de kleinste. Terwijl de 9,85 wel is geinstalleerd. Maar ik mag toch aannemen dat de 9,85 versie groter is dan de 9,75 ?
| Hide post links |

| Hide post links |

Bij mij start de toolbox ook gelijk op met Windows maar ik heb nog nooit een update melding gehad.Theo-R-link schreef:Ik kreeg vaak opmerkingen van updates langs R-link toolbox. Maar die start dan ook gelijktijdig met Windows op. Maar ik kreeg ook al dat alles OK was, maar in de Rlinkstore dan weer wel updates stonden. Voor R-link 1 was het bijzonder carminat die in Renault zat, en die kan je langs TomTom updaten;
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

Bedankt voor de uitgebreide uitleg daar kunnen we wat mee. Maar wat een stappenplan zeg daar moet je zowat een hele dag voor uittrekken.Mr Clio schreef:Als bijlage ontvangen na de vraag hoe de Update service te gebruiken in R-Link 1
Rlink Stappenplan downloaden meest recente EU kaart via Map Update Service
1. Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw; 2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit; 3. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer; 4. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 5. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer; 6. Log uit bij de R-Link Store; 7. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer; 8. Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer; 9. Log opnieuw in bij de R-Link Store; 10. Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan; 11. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart); 12. Wacht tot de download gereed is; 13. Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren; 14. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto. 15. De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie
Hoop dat het voor de geïnteresseerde iets toevoegt
| Hide post links |

| Hide post links |