Brief Renault mbt TCU

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Brief Renault mbt TCU

Bericht door RudyH »

Vandaag een brief binnen gekregen van Renault.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die de brief hebben gehad en weten wat er aan de hand is?


Afbeelding
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door PieterZoe »

Hee, dit is heel goed nieuws. Want dat is eindelijke erkenning van het connectiviteitsprobleem dat zovelen van ons al lange tijd ervaren. Dank voor de heads-up, Rudy! Ik heb de brief nog niet ontvangen maar neem aan dat we 'm allemaal krijgen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik heb hem ook ontvangen!
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door RudyH »

Heb zojuist gebeld en kon pas vanaf 4 september worden in gepland. Meteen APK mee laten pakken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door zoe2goe »

Ditto.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sybrenromer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door sybrenromer »

Ook hier dezelfde brief ontvangen.
Enkele maanden geleden wilde de dealer er nog 400+ euro voor hebben omdat Renault het niet wilde vergoeden. Goed nieuws dus!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door AlexZoe »

Ik heb m ook binnen, heb alleen geen zin in bezoek aan de dealer :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door GertjanVB »

Ook binnen. Gebruik geen laadplanner en geen airco op afstand, dus bij gelegenheid meepakken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door RudyH »

Gebruik de app alleen om de status van de accu te checken. De rest werkt gewoon weg niet. 4 september wordt mijn auto gedaan. Ben benieuwd of de update toegevoegde waarde heeft.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Nivve »

Heb hem zelf nog niet binnen, maar een mooi excuus om weer eens langs de dealer te gaan. Misschien dat ik het iets uitstel gezien ik toch richting de volgende beurt ga.

Ben wel benieuwd: zal dit alleen zijn voor de mensen met het extra abonnement of voor alle Zoe-rijders?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door RudyH »

Heb mijn abonnement eind vorig jaar wel verlengd idd.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door AlexZoe »

Nivve schreef:Heb hem zelf nog niet binnen, maar een mooi excuus om weer eens langs de dealer te gaan. Misschien dat ik het iets uitstel gezien ik toch richting de volgende beurt ga.

Ben wel benieuwd: zal dit alleen zijn voor de mensen met het extra abonnement of voor alle Zoe-rijders?
Ik heb de extra dienst niet en hebruik de app alleen om het accuniveau te controleren.

Navraag bij de dealer:

Hartelijk dank voor je bericht. Tijdens de terugroepactie wordt de TCU unit opnieuw geprogrammeerd en gecontroleerd op eventuele fouten die kunnen zorgen voor problemen met het geprogrammeerd opladen van de auto en/ of het op afstand instellen van het verwarmen en koelen van het interieur.

Deze terugroepactie vindt op alle Renault ZOE's plaats omdat wij als Renault de kwaliteit willen borgen. Dit betekent niet dat jou auto hier last van heeft, echter willen we problemen graag voor zijn mocht dit wel het geval zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zoetje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017 17:26
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Zoetje »

Ik heb mijn Zoe pas sinds 12 juli.
Maar sedert 22 juli kan ik met de App voor Android niets meer doen.
Telkens krijg ik de melding "fout in netwerk". Ook de online services doen niets en geven dezelfde melding.
Als ik de GPS gebruik zegt de Zoe "Geen verbinding met server, probeer opnieuw".

Dus dat probleem is niet enkel voor de "oudere" Zoe's.

Zijn er hier nog forumleden die dit probleem hebben met een vrij recente Zoe?
Benieuwd of wij ook zo'n brief zullen krijgen. Ik woon wel in België... :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door PieterZoe »

@Zoetje: de problemen die jij meldt hebben betrekking op andere connectivity issues. ik zou dit zeker met je dealer bespreken want het lijkt alsof er iets met je account aan de hand is


De terugroepactie voor de TCU gaat puur om het probleem dat de TCU in sleep mode gaat en dan niet meer reageert op geprogrammeerde activiteiten

@Nivve: je moet idd wel een abonnement hebben om van de laadplanner en geprogrammeerd preconditioneren gebruik te maken

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zoetje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017 17:26
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Zoetje »

@PieterZoe Bedankt, ik neem even contact met de dealer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door NielsTn »

Hier geen brief ontvangen, maar heb dan ook geen problemen met connectiviteit etc.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetervG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 aug 2014 21:11
Actief als: particulier
Locatie: Wassenaar

Re: Brief Renault mbt TCU [mbt Parkeerstand]

Bericht door PetervG »

Ik heb ook een aangetekende brief ontvangen echter bij mij gaat het om een probleem met de parkeerstand, heb al een afspraak gemaakt met de garage, hier werd verteld dat ook naar de TCU bekeken wordt. Ik heb een Zoe Intens R240.
FullSizeRender.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door HarmOtten »

Ik had de brief over de "OTS 0CCW" vorige week ook ontvangen.
Maar bij mij is de TCU "pas" 3x vervangen :wink:, en de laatste versie doet het nog steeds goed. Omdat ik toch even bij de garage moest zijn, hebben ze het gelijk even gecheckt, en de TCU blijkt bij mijn ZOE dus in orde te zijn. Dus ze hebben geen herprogrammering uitgevoerd.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Smarti48
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017 18:12
Actief als: particulier
Locatie: Drunen

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Smarti48 »

Wij hebben nog gen brief ontvangen, maar we hebben sinds 25 juli wel problemen met het opvragen van de laadstatus ('Niet aan het laden'/'Laadkapel aangesloten'). Wij dachten dat het kwam doordat het abonnement van My ZE-Interactive was afgelopen. Dit hebben we verlengd en is in behandeling.
Echter bij het bestuderen van de contracten zagen we dat het opvragen van de laadstatus hoort bij My ZE-Connect. Dat congtract loopt nog.
Dus toen maar Renault NL gebeld. Met hun het een en nader doorgenomen en uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
Advies ga naar de dealer om dit probleem met de TCU te verhelpen. RNL stuurde haar bevindingen ook naar de dealer.
We hebben inmiddels een afspraak voor 18 aug a.s. Dus afwachten.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door barreman »

Wij hebben ook geen brief gehad, maar het communiceren met de auto verloopt ook maar matig. Je kunt wel tijdens het laden zien hoe ver ie is ( in stappen van 20 minuten ofzo ). maar de airco aanzetten ofzo gaat echt nooit via de "app" .

Horen alle Zoe's een TCU upgrade te krijgen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door GertjanVB »

Nee, volgens de brief niet. Updates in stappen van 20 klopt, airco aanzetten voorbehouden aan bepaalde types danwel afhankelijk van je connectivity abonnement. Check je producten in de R-Link store op de functionaliteit en vervaldatum.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door HarmOtten »

Meer details over je connectiviteit-abonnementen vindt je hier: Your subscription is ending soon
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door RudyH »

Vandaag met de auto bij de dealer geweest. Met mijn TCU was niks aan de hand. Er was geen herprogrammering nodig.

APK keuring moest ook en hier kwamen diverse dingen naar voren. Knipperlicht was het oranje van af gebladerd, het licht was de wit. Daarnaast voorste bandjes laten vervangen en Zoë weer laten uitlijnen. Van energielabel F naar C gegaan. Volgend jaar mijn achterbandjes maar naar C zetten.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Smarti48
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017 18:12
Actief als: particulier
Locatie: Drunen

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Smarti48 »

Bij ons werkt het inmiddels weer. Na een paar bezoekjes aan de dealer is uiteindelijk de TCU vervangen, waarna we weer het laden via de APP kunnen volgen. Het op afstand de laadtijd en of airco besturen lukt niet.
Deze week heb ik de laadtijd een keer handmatig (in de auto) ingesteld, maar het starten ging niet automatisch. Dit moet ik binnenkort nog eens proberen. Vroeger werkte dit wel en gebruikte ik dit om het laden te laten beginnen in de daluren van de stroom.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door PieterZoe »

@Smarti48

Wellicht is je abonnement op een van de services verlopen? die heb je wel nodig om gepland laden te gebruiken, zelfs wanneer je die in de auto instelt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Brief Renault mbt TCU

Bericht door Roy-ZOE »

N.a.v. de brief even bij de dealer geweest en er werd een kapotte TCU geconstateerd. Dat wist ik al, want dat was een jaar terug ook geconstateerd. Toen niet laten vervangen @ruim 600 euro, omdat ik de app zelden gebruik. Nu alsnog vervangen op kosten van Renault. :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in