Weer even een kleine update:
We zijn er uit gekomen!
Uiteindelijk bood Renault twee opties:
a. danwel een eigen bijdrage van 4000 euro voor vervanging van de motor door Renault
b. danwel een uitkering door Renault van 4000 euro, onder 'finale kwijting'.
Ik heb voor optie b gekozen, met voornemen gebruik te maken van een nieuwe motor uit Renault overstock.
Helaas bleek het blok van VEGE niet beschikbaar cq niet het juiste type. Het is het blok van Jonker Huisen geworden.
Inmiddels heeft mijn dealer (voormalig Renault-dealer) de auto plus het blok opgehaald en is ermee aan de slag. De definitieve kosten moeten nog blijken, maar ik reken op een kleine 5000 euro (waarvan Renault dus 4000 betaalt). Als het goed is hebben we over ca een week weer een perfecte Laguna coupé, met een motorblok met 0 km!
Zodra we zeker weten dat alles 100% in orde is.... gaat de auto in de verkoop.
Niet vanwege bovenstaande, maar simpelweg omdat we behoefte hebben aan meer ruimte achterin plus een trekhaak.
Dus..... mocht er iemand belangstelling hebben in een hele mooie laguna coupé met (motorisch) 0 km op de teller: stuur me een PB en ik laat je weten zodra hij beschikbaar is voor proefrit. De auto is full options, incl. Bose audio en sportspoilers voor en achter.