hallo iedereen,
ik rij met een laguna 1.9dci 88kw
als ik met de wagen rij in het donker en er rijd een andere wagen achter mij
dan heb ik toch de indruk dat mijn wagen nogal veel grijze rook uitstoot en dat is dan bij normaal rijden
overdag zie ik geen rook maar dat is anders als er iemand met lichten achter mij rijdt.
de wagen verbruikt geen olie noch water en de turbo is 10000 kilometer geleden vervangen.
weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ??????
grijze rook bij normaal rijden
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Haag
misschien is een van je gloeibougies niet zo best meer 

Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 12 apr 2005
- Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
grijze rook tijdens het rijden, heeft weinig met gloeipitten te maken.
Die zijn er alleen maar voor om de eerste verbranding te laten plaatsvinden.
Daarna doen die pitten niks meer.
Onvolledige verbranding in alle cilinders
(witte of grijze rook)
Motor te koud.
Ontregelde brandstof-lucht verhouding, of verstuivers vervuild.
Over het algemeen geeft dit zwarte rook, maar volgens kenners ook wel wit of grijs.
Condensatie van waterdamp aanwezig in de uitlaatgassen
(witte of grijze rook)
Te lage motortemperatuur.
Vocht in brandstoffilter.
Sterk gekoelde uitlaatleiding.
Lange uitlaatleiding.
Ik zou bij de goedkoopste optie beginnen.
Dus het brandstoffilter.
Je gaat nu de koude tijd in, dan is het zowiezo raadzaam om deze af te tappen of te vervangen.
Mart
Die zijn er alleen maar voor om de eerste verbranding te laten plaatsvinden.
Daarna doen die pitten niks meer.
Onvolledige verbranding in alle cilinders
(witte of grijze rook)
Motor te koud.
Ontregelde brandstof-lucht verhouding, of verstuivers vervuild.
Over het algemeen geeft dit zwarte rook, maar volgens kenners ook wel wit of grijs.
Condensatie van waterdamp aanwezig in de uitlaatgassen
(witte of grijze rook)
Te lage motortemperatuur.
Vocht in brandstoffilter.
Sterk gekoelde uitlaatleiding.
Lange uitlaatleiding.
Ik zou bij de goedkoopste optie beginnen.
Dus het brandstoffilter.
Je gaat nu de koude tijd in, dan is het zowiezo raadzaam om deze af te tappen of te vervangen.
Mart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1510 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 686 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 603 Weergaves
-
Laatste bericht door groen_duiven
-
- 0 Reacties
- 113 Weergaves
-
Laatste bericht door Kangoo130
-
- 1 Reacties
- 491 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 6 Reacties
- 501 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 322 Weergaves
-
Laatste bericht door Akoedijk5860