GuusS schreef:A1105 en ben!, bedankt voor jullie reactie, dat geeft me toch weer een beter gevoel. Ik denk dat ik een prima dealer heb, tenninst ze gaven me veel vertrouwen.
Wij hebben onze Kadjar benzine nu bijna 2 jaar en hadden aanvankelijk vervelende problemen met de afstelling van de motor. Nagenoeg in elke versnelling reed de auto op een bepaald toerental met horten en stoten.
Wij hebben natuurlijk niet nagelaten om onmiddellijk onze klachten aan de dealer bekend te maken en door te volharden langs beide zijden en door de vakkennis van de technieker, is het probleem vakkundig opgelost.
Je bent beter af om alles sereen en rustig af te handelen en je eisen duidelijk te stellen.
Een consequente dealer zal je dan ook helpen met alle mogelijke middelen.
Het gevolg is dat wij nu rijden met een heerlijke auto, nauwelijks nog problemen en zeker niet in die aard van het haperend rijden. Bij het invoeren van de gewijzigde eurosuper 95 in België, noteerden wij plots een groter verbruik, dat we merkelijk kunnen terugdringen hebben naar een verbruik van 7 à 7,5 liter op 100 km door super 98 te tanken. Is wel duurder, maar verbruik is kleiner, fifty fifty dus, als je bedenkt dat de auto 8,5 tot 9 liter er door jaagde met de eurospuer 95.
Komt daar bij dat er een opmerkelijk verschil is in souplesse en vinnigheid van de motor. Haperen, horten en stoten, da's nu enkel een nare herinnering. Wij vinden het tot hiertoe nog steeds een geslaagd project en zouden zeker een tweede aankoop van een Kadjar niet betwijfelen.
Ik zou zeggen, betreur je aankoop niet. Wacht even af.
Denk nu niet dat alle problemen die hier op dit forum besproken worden een exclusiviteit van Renault zijn. Klachten zijn er overal, over elk merk.
Veel succes toegewenst met de nieuwe auto.