Resetten dashbord

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mark25
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2004 20:56
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht

Resetten dashbord

Bericht door Mark25 »

Jaren geleden heb ik ooit ergens gelezen op het forum welke knoppencombinatie gebruikt moet worden om het dashbord te resetten. Was alleen niet meer terug te vinden. Iemand een idee? Ik heb nl. een knipperende benzineindicator en wil eerst de checken of het niet in het dashbord zit voordat ik allerlei andere dingen ga vervangen (heb pas nog een verhaal gelezen hierover op het forum).
Weet iemand trouwens ook of het gebruikelijk was bij een TXE om bij een gasinstallatie ook die over de benzinemeter te laten lopen? Ik heb nl. 1 zo'n knopje met een ledje erin wat groen brand als ik op LPG rijd, en rood bij benzine. Van het weekend nog even geprobeerd of ie nog andere kleurtjes in voorraad had om aan te geven dat het gas bijna op is, maar nee, bleef lekker groen terwijl de snelheid zakte omdat het gas op was. Toen begon ik me dus af te vragen of de LPG installatie niet ook gekoppeld is aan de benzinemeter. (En nu begin ik me af te vragen of ie dan ook aan de gebruiksmeter gekoppeld is, maar dat zal wel niet :( )

Gr. Mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

athvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 okt 2004 17:37
Actief als: particulier
Locatie: nederland

Bericht door athvdk »

Reset dashboard:

2 linkerknoppen (totaalkm stand en OOOO links naast de km teller) ingedrukt houden en de 3e op de handle aan het stuur. Nu gaan alle cijfers en meters bewegen. Afbreken door de bovenste linkerknop weer in te drukken.
(Als je i.p.v. hiervan de knop op de handle aan het stuur indrukt kun je de snelheid digitaal laten weergeven).

Wil je de gasvoorraad ergens zien dan moet je klokje/metertje op de tank worden vervangen door een soort van potmeter.
Deze kun je dan op een schakelaar met een rijtje led's aansluiten en dus de voorraad gas in de gaten houden.
Of dat ook geschakeld kan worden met het dashboard weet ik niet.

De verbruiksmeter berekent een brandstofverbruik. Ook al rijdt je op gas, dan nog zie je de brandstofvoorraad in liters dalen. Als het goed is hoort deze het aktuele aantal liters weer aan te geven als de auto van het contact is afgeweest en vervolgens weer op contact wordt gezet. Dit werkt bij mij de ene keer wel en de andere keer niet. Een reset geeft wel altijd de aktuele stand weer.

Groeten, Aad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Zie voor info over de boordcomputer ook eens:
https://www.renaultforum.nl/upload/inde ... ruiksmeter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3283
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ik heb hier een TX staan op gas met een identiek knopje.
De benzinemeter is analoog van deze auto, en wanneer de auto op gas staat, wijst deze de gasvoorraad aan, en op benzine de benzinevoorraad.

De TXI op gas met een digitale bezinemeter verspringt niet, maar die heeft weer een aantal ledjes die de gasvoorraad aangeven.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
...natuurlijk kan u er op wachten, alleen NIET vandaag en NIET hier...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

bij mij verspringt de digitale benzinemeter wel. Tijdens het rijden omschakelen betekend vaak dat de benzinemeter veel later omschakeld. Dit gaat het beste als het contact uit is, dan schakeld de meter gelijk om.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht