Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Was eerder deze week voor het eerst in Duitsland en de top van de 200TCE valt me echt heel erg tegen. Ik heb de vermogensupdate al gehad, maar kwam niet verder dan 212. Tot 180 gaat het allemaal lekker vlot, maar daarna begint het kruipen. Met een fabrieksopgave van 237, is dit toch wel een heel groot gat.
Zijn er mensen die wel gewoon de opgegeven top gehaald hebben?
Zelfs mijn vorige auto (508 diesel met 112pk liep harder!) Ik werd door een Ford Mondeo ingehaald!
Ik heb hetzelfde probleem alleen houdt ie er bij 173km p/u (gps) er al mee op ipv se beloofde 190km. Klacht loopt en kreeg aanvankelijk terug dat dit de absolute top is wat het blok aankon. Lachwekkend want legio YouTube video's van dit blok dat harder dan 200 gaat. Daarbij zijn er hier mensen met een nieuwe scenic welke zwaarder en hoger is en wel gewoon 190 halen. Ik kan ook de berg af en nog steeds gaat ie geen km harder dus is begrensd. Renault laat derhalve niets van zich horen en dat stoort me nog het meest. Klanten zijn maar lastig bij dit merk.
Zal er nog eens achteraan bellen. 40.000,- betaald en word verdomme door Up's en Twingo's zoek gereden op de Autobahn.
Heb getwijfeld tussen talisman en Passat. Vriend van me heeft de Passat instapdiesel met 120pk en haalt gewoon 225km op de klok. Dat zijn er gewoon 48 meer die van mij! Ben door velen gewaarschuwd. Begin niet aan een Franse auto en ze hebben helaas gelijk gekregen.
In Duitsland mag dit nog steeds op heel wat stroken, rudi a!
Frankko, volhouden! Ik ben blij dat ik er vanaf ben. En hoewel het uitzicht van de Talisman mij nog altijd bevalt en ik nog steeds mijn hoofd draai als er één voorbij komt: nooit meer! Dealer heeft het voor mij ook volledig laten afweten.
99% test nooit hoe snel zijn wagen rijd, de overige 1% kan het nergens gebruiken. 212 km/u lijkt me meer dan hard genoeg. Ik zie niet in waarom een auto zo snel of nog sneller moet gaan.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
chiel123 schreef:Was eerder deze week voor het eerst in Duitsland en de top van de 200TCE valt me echt heel erg tegen. Ik heb de vermogensupdate al gehad, maar kwam niet verder dan 212. Tot 180 gaat het allemaal lekker vlot, maar daarna begint het kruipen. Met een fabrieksopgave van 237, is dit toch wel een heel groot gat.
Zijn er mensen die wel gewoon de opgegeven top gehaald hebben?
Zelfs mijn vorige auto (508 diesel met 112pk liep harder!) Ik werd door een Ford Mondeo ingehaald!
Klinkt als update nog niet gelukt! Vóór de update was 180 het punt waar de acceleratie bijna stopte, met een gestrekt rechterbeen en veel geduld was 212 de max. Slaan je HP en NM meters wel vol uit? Heb de 237 nog niet kunnen testen bij de Oosterburen, maar de "grens" van 180/212, die is weg na een succesvolle update. Gewoon teruggaan naar je dealer, op het Duitse Talisman forum zijn genoeg ervaringen te lezen die na de update probleemloos de opgegeven topsnelheid halen.
Tuurlijk, de echte top zal je niet zo vaak langdurig rijden, maar een beetje reserve achter de hand is altijd nuttig. Daarom hebben we tenslotte een 200pk en geen instap-motor gekozen! En na een geslaagde update is de motor over het gehele toerengebied krachtiger en kwieker, daarmee ook veiliger.
Ja Tall, voor jou is 212 meer dan snel genoeg, maar daar gaat het niet over. Eigenaren van een 200 TCE hadden dan net zo goed een 150 TCE kunnen hebben. Renault moet ze in dat geval het verschil dan maar terugbetalen.
jefb schreef:Ja Tall, voor jou is 212 meer dan snel genoeg, maar daar gaat het niet over. Eigenaren van een 200 TCE hadden dan net zo goed een 150 TCE kunnen hebben. Renault moet ze in dat geval het verschil dan maar terugbetalen.
Ik zou de extra PK's eerder nemen waarvoor ze bedoelt zijn: sportiever rijden door betere acceleraties e.d., niet zozeer voor de topsnelheid want daar ben je niks mee.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Heb er al eens 220 km/h mee gehaald, kmoet zeggen dat het redelijk vlot ging. Sneller ging niet meer want er waren nog andere op de weg. Had nog sneller gekund maar ja.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-
Renault NL zou vandaag bellen maar doet het af met een mail. Strekking is dat ze geen antwoord hebben ontvangen vanuit Frankrijk en ze wil het verder voorleggen aan haar manager. Maar door vakantie van hem en haar kan dit wel enige tijd duren .
Heb wat info bij een tuner opgehaald en deze denkt dat hij begrensd is op koppel i.p.v. snelheid om de bak te sparen. Op zich logisch want
de handbak haalt wel de 190km pu. Chef werkplaats welke exact dezelfde heeft dacht hier ook al aan en was het wel met mij eens dat het
eigenlijk niet kan. Talisman is topsegment Renault haalt de top van een Twingo uit 2012......
Kortom de bak is van twijfelachtige kwaliteit dus we gooien er maar maar een begrenzer op. Hopelijk merkt niemand het. Franse slag.
Zou kunnen, bak in de 160pk is anders dan de 110, dus allicht de verklaring. Maar zit in de Scenic en Megane dezelfde bak of is dat een andere in de 110, want die halen toch een hogere top?
Schreef het ook al in ander topic, maar bij mij zit het wel goed met de pk's. Heb vanmiddag in Duitsland gereden en kwam tot 230. Tot 220 vrij rap en daarna langzaam oplopend. Kon nog verder maar vond het wel goed zo;)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut