Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het ziet er volgens mij nog precies hetzeflde uit. Het klepje breekt meestal precies boven de scharnier.
Zie foto hieronder. Je kunt daar ook meteen zien waar je de vaseline moet aanbrengen (met een prikkertje gaat dit heel prima : )
klepje.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als ik naar jou foto kijk zie ik dat de bovenkant van het scharnier doorloopt naar de stekker behuizing.
Waardat bij niet zo het geval is. Wellicht dat het aan de hoek ligt waarin jou foto is genomen.
Morgen zal ik eens de bovenkant van het scharnier meten tot aan de as.
Overigens kan toebogen van vaseline nooit kwaad.
Vanavond in Landgraaf geweest en een praatje gemaakt met Alex.
Meteen gelegenheid gemaakt om de oude stekkerunit weer eens te bekijken en wat mijn vermoeden bevestigd de nieuwe stekkerunit heeft een extra versteviging gekregen op het scharnier.
Oude stekker unit
Nieuwe stekker unit
M.a.w. Renault is er zeker wel van bewust dat de oude stekker unit niet goed in elkaar zat en hebben het probleem met de nieuwe unit verholpen/verbeterd.
Onze Zoe heeft inmiddels een nieuw klepje, hoeftie niet haar hele levensduur met een blauw BMW afdekdop in de snuit te lopen.....
(nieuwe klepje inderdaad iets anders qua vorm, gelijk hiervoor vermeld. Ik heb ook het idee dat er minder weerstand is bij het geheel openen dan voorheen, vanaf het begin het geval was)
Bij mij exact hetzelfde en uiteindelijk ook vervangen. Volgens de dealer was het 'gebruiksschade' en viel het niet onder de garantie, na flink doorzeuren en contact met Renault Nederland, was uiteindelijk de conclusie dat het wel gebruiksschade was maar dat het als 'coulance' toch door Renault gratis vervangen werd. Het is overigens een dure grap, omdat de hele unit vervangen moet worden. Ik ben er nu dus ook voorzichtig mee, niet leuk om zelf te moeten betalen.
Tresco, probeer het klepje onder garantie te laten vervangen. Renault weet dat het klepje een defect heeft. De nieuwe (noem het: klepje 2.0) is aangepast zodat deze minder snel zal breken.
Meer mensen zijn je voor gegaan en hebben het klepje kunnen vervangen onder garantie.
Bedankt RudyH voor je tip. Ik ga volgend jaar als de Zoe toch weer voor een beurt moet dit punt even aangeven bij de Renault garage. Ik heb nu geen zin om de auto daar weer een dag voor naar de garage te laten gaan. Ik heb hem elke dag nodig.
De korte termijn oplossing is nu even het BMW i3 dopje. Omdat ik ook te lui was om naar de BMW garage te gaan heb ik deze online besteld bij: https://bmwshop.ekris.nl/nl/onderdelen
Mijn klepje is nu ook stuk. zoe2goe heeft mij zijn ingenieuze oplossing gemaild.
Ik heb het echter zojuist ook voorgelegd aan Renault Nederland. Kan Renault niet zelf wat van die klepjes maken (3D-printen?) met eigen logo voor de oudere Zoe's wiens klepjes veelal gaan afbreken lijkt me? Een reparatie van meer dan € 600 lijkt me ook wat gortig voor dit productiefoutje.
Ben benieuwd wat Renault Nederland besluit want het is nét 1 maand buiten de garantie....
Probleem is dat (in ieder geval in mijn geval) niet het klepje defect is, maar het "deel aan de auto". Daar help geen geknutseld 3D geprint dingetje aan: dat is één geheel met de connector.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Niet beginnen aan geknutsel met een 3D geprint klepje, gewoon voor een tientje een afdekdop bestellen van een BMW i3 en het probleem is opgelost. Op onze Zoe werkt dit al bijna twee jaar perfect nadat het klepje was afgebroken, mijns inziens is de werking zelfs nog beter dan voorheen met het originele klepje dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Voor wat het waard is: ik ben het eens met EV-pionier EVerhard. Dat is een prima oplossing, kost niks en is het gedoe met Renault echt niet waard. Ik heb indertijd wel geknutseld, simpelweg omdat de i3 dop optie toen er nog niet was danwel nog niet bekend was. Is prima uitgepakt, maar ik ben er niet zeker van of ik het weer zou doen.
Voor degenen die het nog niet is overkomen: doe verstandig en smeer een beetje kraanvet of siliconenspray (GEEN vet of ander olie gebaseerd goedje) in het scharnier. Kan je een hoop geld/ergernis besparen.
EV-pioneer EVerhard schreef:Niet beginnen aan geknutsel met een 3D geprint klepje, gewoon voor een tientje een afdekdop bestellen van een BMW i3 en het probleem is opgelost. Op onze Zoe werkt dit al bijna twee jaar perfect nadat het klepje was afgebroken, mijns inziens is de werking zelfs nog beter dan voorheen met het originele klepje dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
zoe2goe schreef:Voor degenen die het nog niet is overkomen: doe verstandig en smeer een beetje kraanvet of siliconenspray (GEEN vet of ander olie gebaseerd goedje) in het scharnier. Kan je een hoop geld/ergernis besparen.
Deze tip hierboven. Goud.
Ik had de tip toevallig gelezen vlak voordat ik de Zoe in ontvangst nam ruim een jaar geleden en meteen even gedaan. Klepje opent en sluit super gesmeerd en niks geen problemen. Als ik de leen-zoe van de garage mee heb dan piept en kraakt dat ding, zal die ook maar eens insprayen
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
WD40 is gebaseerd op minerale olie. Het tast de MEESTE plastics niet aan. Gezien Hachy's ervaring zeg ik: beter dan niks, maar liever kranenvet (bij de bouwmarkt, afdeling sanitair; heeft overigens niets met vet te maken) of siliconenspray.
In dit geval ís een extra benadrukking op z'n plaats: smeer het klepje echt in! Zie elders de foto's van hoe dit te doen. Zowel vaseline als sileconen werkt prima. Je zult meteen merken dat het klepje veel soepeler open en dicht gaat: een indicatie dat het scharnier niet overbelast wordt en dus veel minder kans maakt om af te breken
Ik had klepje en pennetje in mijn hand van de week. Weer in elkaar gezet en direct wat spray er op ter voorkoming van het euvel.
Tja als je het dan in detail bekijkt is het wel een typische Franse oplossing!
klepje? welk klepje.... ohja er zit inderdaad een afbroken beugeltje ding naast de powerinlet. Eerste BMW onderdeel dus besteld, nu de rest van de i3 nog
Wel bekend is dat Renault het deel wat de neiging had uit te scheuren wat heeft verstevigd. Nieuw probleem lijkt te zijn dat nu het klepje zelf het soms begeeft. Natuurlijk is de i3 dop een prima oplossing, maar het leek me goed hier te melden dat iemand op SpeakEV bezig is met een 3D geprinte versie. Hier is het draadje. https://www.speakev.com/threads/my-flap ... st-2540294
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds enige tijd komt het regelmatig voor dat het klepje van de laadaansluiting van mijn Captur plug-in hybrid
bij een ontgrendelde auto niet open wil. Ik kan ik hem pas openen na een paar keer de auto handmatig met de keycard volledig te hebben...
Weet iemand waar de diagnose aansluiting van mijn Kadjar 1.3 uit 2019 zit? Niet bij de zekeringen links en rechts van het dashboard en ook niet in de middenconsole, zoals bij onze captur. Alvast bedankt
Vanavond heb ik even aan de radio zitten werken, een snoertje in het dashboard weggewerkt. Helaas heb ik denk ik een stekkertje losgemaakt, maar weet niet waar hij van is. Het betreft een Espace IV uit 2008, de radio zit rechts onder het dashboard....
Heb te koop nieuw in doos een omvormer , winkelprijs is € 39,99
ALLWEI 300 W spanningsomvormer 12 V 230 V omvormer met USB-C PD27W type C & USB-aansluiting - voor auto, caravan, camping, opladen van mobiele telefoons, laptops en...
Goedendag
Bij mijn renault scenic 2006, werkt de kachelventilator niet meer op geen enkele stand, ik heb al veel gelezen hierover en het kan de kachelweerstand zijn, maar hoe kom ik daar achter, hij werkt op geen enkele stand meer, de aansluitingen...
Ik zit met een probleempje wat ik morgen weer ga laten uitzoek bij de garage maar wellicht kan ik op voorhand al wat info opdoen omdat ik het niet helemaal vertrouw.
Vandaag heb ik nieuwe ophang rubbers laten plaatsen onder mijn grand...