Radiatorkachel reinigen

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bergrd
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:25

Radiatorkachel reinigen

Bericht door bergrd »

Hallo, mijn auto is niet zo lekker verwarmd en ik vermoed dat dit komt omdat de radiatorkachel verstopt is:
* hij wordt wel warmer of kouder als ik aan de thermostaat draai (dus de warm/koud klep doet het)
* als ik hem uitzet en dan weer vol open zet, dan is de lucht een paar seconden lekker warm om vervolgens koud te worden.
* als ik hem continu zachtjes laat blazen, dan wordt het geleidelijk aan lekker warm (maar dit duurt dus nogal lang)

Ik heb geprobeerd te ontluchten (las ik ergens); volgens mij is dit gelukt maar heeft het probleem niet opgelost.

Wat ik op een ander forum las is om de radiatorkachel schoon proberen te spuiten met de hogedrukreiniger. Hiervoor zou ik de slang in het motorgedeelte van de radiatorkachel af moeten halen, maar dit lukt niet. Het zijn dus die twee rubberen slangen die vanuit de motorkap 'door' het dashboard gaan. Hoe krijg ik deze los of heeft iemand een andere goede tip?

Tnx alvast!!!

Groet Bob

Het gaat om een Renault Laguna (Alize) uit '96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dexter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Fryslan

Bericht door dexter »

Bij dit type laguna heb je redelijk snel de kachel radiator uit gebouwd. Zit naast je gaspedaal. Naast de auto reinigen is makkelijker dan in de auto.

Knijp onder de kap je slangen dicht met een klem en vang in de auto met platte bak en heel veel doeken de rest op. Heb je niet heel veel geknoei in de auto.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bergrd
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:25

Bericht door bergrd »

dexter schreef:Bij dit type laguna heb je redelijk snel de kachel radiator uit gebouwd. Zit naast je gaspedaal. Naast de auto reinigen is makkelijker dan in de auto.

Knijp onder de kap je slangen dicht met een klem en vang in de auto met platte bak en heel veel doeken de rest op. Heb je niet heel veel geknoei in de auto.

Succes
Dus de radiator eruit halen is sneller dan de slangen losmaken onder de motorkap? Ik was juist een beetje bang dat het me niet ging lukken om hem eruit te krijgen...

Ik heb ook iets gelezen over reinigingsspul erbij doen, is dat een optieom eerst te proberen? Waar moet ik dat bij gooien dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dexter
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Fryslan

Bericht door dexter »

Reiniging spul heeft weinig zin je kun them beter goed doorspoelen buiten de auto of dmv slangen
Dus de radiator eruit halen is sneller dan de slangen losmaken onder de motorkap?
Dat niet maar je krijgt hem wel beter en sneller schoon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht