grand espace 2001 automatische transmissie

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jmerkus
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 23:55

grand espace 2001 automatische transmissie

Bericht door jmerkus »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een grand espace 2001 3.0 V6 Aut. Nu voldoet de auto prima, maar de automatische versnellingsbak lijkt te haperen en schokt bij geringe acceleratie. Wanneer de gaspedaal iets dieper in wordt getrapt of wordt losgelaten verdwijnt het schokken. Is dit eigen aan de versnellingsbak of duidt dit op een defect dat mogelijk ook langzaam erger wordt??

groeten
Jos Merkus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dennis25
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 23:58

Bericht door Dennis25 »

Sinds kort heb ik iets soort gelijks, ik weet ook niet of dat bij jou ook zo is.
Ik ben Afgelopen week in Duitsland geweest met mijn Espace. Flink doorrijden , tank leeg , dus tanken bij een lokale pomphouder waar ik bleifrei per ongeluk had getankt ipv super bleifrei omdat het bij deze pomphouder wel heel vaag was aangegeven . Na wat navraag bleek het geen ramp te zijn , allleen het octaan gehalte is iets lager als bij super bleifrei.Een paar tankbeurten verder begon hij opeens te haperen (beetje motorboot achtig ) te draaien stationair en bij het optrekken heeft hij soms weinig vermogen en dan schiet hij zoals normaal als een torpedo weg en loopt ie weer soepel als van ouds.

Nu weet ik dus niet of het komt doordat ik verkeerde benzine getankt heb , of door het snelle rijden op lange afstanden maar ik heb zo'n paars flesje van het merk wynns in mn tankt gegooid (injectie reiniger) kijken of dat wat uithaalt en anders is het misschien een vacuum slangetje of in ieder geval iets met betrekking tot de brandstofregeling.Ik heb hier sinds gisteren last van dus 1 deze dagen zal ik naar de garage moeten :(

Als jouw Espace naast het de kuren gewoon normaal schakelt in alle versnellingen denk ik niet dat er iets is met je versnellingsbak maar dat je meer in de hoek van brandstofvoorziening moet kijken.Bij een andere frans merk ik het ook al eens gehad.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat er niets met je versnellingsbak is want een nieuwe of revisie kost je al gauw een paar duizend euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

§teven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 okt 2004 18:54
Actief als: particulier
Locatie: Siebengewald

Bericht door §teven »

Even een correctie op bovenstaande reactie:

Bleifrei: Dit is gewoon loodvrije benzine met octaangetal RON 95 (octaangehalte bestaat niet)
Super bleifrei: Dit is gewoon loodvrije benzine met octaangetal RON 98

(zie ook wiki.)

Maakt niks uit voor je auto, dus je hebt geen verkeerde benzine getankt. Theoretisch gezien zit er in benzine met een hoger octaangetal meer energie. In DLD wordt ook benzine met een octaangetal van RON 91 (Normal) of juist RON 100 (Ultimate en V-Power) verkocht. Verkeerde benzine tank je alleen als je benzine met loodvervanger in je auto met katalysator gooit. Loodvrije benzine in een auto die loodhoudende benzine nodig heeft kan voor een keertje niet zo'n kwaad. Misschien als je altijd RON 98 tankt en dan een keer RON 95, dat je wel kan merken dat je auto iets minder soepel loopt of minder snel accelereert.
La Renault 25, une voiture à vivre...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dennis25
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 23:58

Bericht door Dennis25 »

Hoi Steven , je hebt deels gelijk.

Een octaan gehalte bestaat wel maar de Ron getallen vertellen niets over het octaangehalte , het geeft wel aan hoe hoger het ron getal hoe hoger ook het octaangehalte.

Benzin (bleifrei) = RON 91

Super bleifrei = RON 95 (euro 95)

Super plus bleifrei = super (euro 98 )

Voor mij heeft die ene keer ron 91 tanken wel merkbare gevolgen gehad in prestatie.
Mijn Espace V6 cruised weer naar behoren . De injectiereiniger van Wynn heeft z'n werk goed gedaan :-)

Ik hoop voor de topic starter dat zijn probleem inmiddels verholpen is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jmerkus
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 23:55

Bericht door jmerkus »

dennis, steven,
dank voor jullie reacties.
Het probleem is intussen verholpen en het betrof, naar je al dacht, de injectie.
Mijn lokale garage heeft het gefixed na uitlezen van de compu.
dat was in totaal wel weer ong 300 euri, dus dat busje wynn ga was wel een beter idee geweest :) :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht