Slijtage remschijven blokken Captur
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
ArneDaudey
Topic author - 4-posting-stubborn

- Actief als: particulier
Slijtage remschijven blokken Captur
Zojuist heb ik van mijn dealer te horen gekregen dat van mijn nog geen 2 jaar oude Captur met 52.000 KM op de teller de voor remblokken en schijven vervangen moeten worden. Dit lijkt mij wat snel, zeker voor de schijven. Wat zijn de ervaringen hiermee?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Mathijs
- Donateur

- Contacteer:
Re: Slijtage remschijven blokken Captur
Ik ben bijzonder sceptisch wanneer de dealer dit zegt.
Het is al weer van een jaar of 4 of 5 geleden, dat wij volgens de dealer d.r.i.n.g.e.n.d. onze remschijven dienden te vervangen.
Wij deden alleen de remblokken, wat tot verontwaardiging bij de lokale Renault dealer leidde
Tot op heden is de auto ieder jaar probleemloos door de keuring heen gekomen met deze remschijven.
Sterker nog: toen ik het verhaal vertelde bij het keuringsstation (
) controleerden ze de remschijven andermaal
"niets aan doen, zijn prima in orde." - was de uitslag. Vermoedelijk waren de remblokken ook nog puik in orde, maar dat is nu gissen.
Wij hadden geen klachten en brachten de auto gewoon binnen voor een beurt. Zo is ons ook al een nieuwe accu in de maag gesplitst.
Grote kans dat de dealer braaf het boekje volgde, maar wij voelden ons (andermaal) flink genomen.
Dat gezegd:
Ik kan jouw remschijven & blokken niet zien vanaf hier, noch weet ik je rijstijl en/of omgeving.
Dus het beste kan je gaan voor een second opinion naar iemand die er naar kan kijken zonder direct belang in een verkoop.
(ja, lastig, ik weet het.)
Je kan er niet zondermeer een kilometerstand aan vast hangen.
Het is al weer van een jaar of 4 of 5 geleden, dat wij volgens de dealer d.r.i.n.g.e.n.d. onze remschijven dienden te vervangen.
Wij deden alleen de remblokken, wat tot verontwaardiging bij de lokale Renault dealer leidde
Tot op heden is de auto ieder jaar probleemloos door de keuring heen gekomen met deze remschijven.
Sterker nog: toen ik het verhaal vertelde bij het keuringsstation (
"niets aan doen, zijn prima in orde." - was de uitslag. Vermoedelijk waren de remblokken ook nog puik in orde, maar dat is nu gissen.
Wij hadden geen klachten en brachten de auto gewoon binnen voor een beurt. Zo is ons ook al een nieuwe accu in de maag gesplitst.
Grote kans dat de dealer braaf het boekje volgde, maar wij voelden ons (andermaal) flink genomen.
Dat gezegd:
Ik kan jouw remschijven & blokken niet zien vanaf hier, noch weet ik je rijstijl en/of omgeving.
Dus het beste kan je gaan voor een second opinion naar iemand die er naar kan kijken zonder direct belang in een verkoop.
(ja, lastig, ik weet het.)
Je kan er niet zondermeer een kilometerstand aan vast hangen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Slijtage remschijven blokken Captur
Er is een minimale dikte die de schijven 'mogen' hebben van de constructeur. Daar zitten ze al gauw aan. Heel raar is het niet,zoals gezegd is het las…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
GS3 vervangen achterveren en remschijven met leidingen
door Frans_G.Scenic » 15 jan 2026 11:07 » in Motorisch & Brandstof Scenic III -
Reacties: 6
Weergaves: 355 -
Laatste bericht door mechanic
15 jan 2026 23:43
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 3418 -
Laatste bericht door RobbieM
16 dec 2025 22:50
-
-
[Captur 2016] - Signaal brandstofdruk
door CapturStoringen » 24 mei 2025 23:04 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 7
Weergaves: 1574 -
Laatste bericht door scarface450
16 jan 2026 18:23
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 782 -
Laatste bericht door Raptor4all
18 feb 2026 16:34
-
-
captur instellingen veranderen
door Gert-JanvanD » 08 jun 2025 13:19 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 93 -
Laatste bericht door Gert-JanvanD
08 jun 2025 13:19
-
-
-
Renault captur 2022 airco werkt soms niet
door Ron van der Linden » 29 jun 2025 18:56 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 820 -
Laatste bericht door scarface450
23 jul 2025 19:06
-
-
-
Captur uit 2015 met af en toe veel (dezelfde) foutmeldingen
door Skrendie » 30 jun 2025 11:39 » in Electronica Captur 1 -
Reacties: 4
Weergaves: 900 -
Laatste bericht door Skrendie