@Stevie. Als ik het zo lees hebt je dus €13,50 per kWh betaald. 75x zo veel als thuis laden?
Nu heb ik al best wat gezien, maar zó erg buiten proportie heb ik het nog nooit meegemaakt.
Met een laadpas van The New Motion had je hier €0,34 / kWh betaald. Zie
http://my.newmotion.com
Wat je moet doen.
1) De rekening absoluut niet betalen en als de betaling toch al gedaan is deze direct ongedaan maken of op zijn minst betwisten bij Paypal.
2) Gepeperde (aangetekende) brief of mail naar de partij sturen waar je het laadpas contract mee hebt afgesloten en die jou factureert. Dat zal denk ik Bosch zijn? Dat laatste is echt heel belangrijk, je hebt namelijk alléén te maken met je pas-provider en niet met alle andere partijen. Wat ze daar ook over zeggen, de andere partijen hebben geen overeenkomst met jou, de partij waar je de rekening van ontvangt is de partij die het op moet lossen.
3) In je brief maak je duidelijk dat deze betaling betwist en naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is voor wat je
mag verwachten voor 4kWh aan energie. Vooral als er aantoonbaar geen stroom meer door de kabel vloeit (bijv minder dan 100 Watt) zou de €-klok van €17,70 per uur moeten stoppen met tellen aangezien je dan feitelijk geen dienst meer van ze afneemt.
Als dat helemaal niets uithaalt kan je ook nog eventueel je rechtsbijstandverzekering inschakelen.
/edit:
Het zal nog niet makkelijk worden, heb nog even wat dingen nagekeken. In de ZE pass app zie ik dat er €17,70 per uur wordt gerekend.
Aangezien Bosch / Renault
vrij helder op hun site communiceren: De tarieven staan in de app; wij rekenen met uurtarieven in plaats van kWh tarieven waar ook parkeerkosten en evt andere service in zit; Blijft wel een bizar tarief voor een AC laadpunt.
Het probleem met de verschillende tarieven is behalve ondoorzichtig ook nog eens heel persoonlijk, in het ene deel van het continent / land / provincie / is pas of abbonement A goedkoop en in het andere deel B.
Mijn inziens zijn er slechts drie partijen die het goed begrepen hebben, het Duitse Entega (€40 pm voor overal unlimited AC laden), BMW Chargenow die gewoon op elke AC paal €0,35 rekent, en Fastned. Vrijwel alle andere providers baseren hun basis prijs op waar de exploitant als start tarief mee begint en dat is gewoon een rommeltje. Zeker in Duitsland waar (door het gebrek aan kWh meters) er vaak een tarief aan tijdseenheid wordt gekoppeld.
Al met al:
Bedankt voor deze goeie tip en de ZE pass met bijbehorende app zal ik voorlopig wel even links laten liggen. Focus je maar op TNM en Plugsurfing voor als je wél redelijke tarieven wilt en controleer vóóraf dus GOED in de apps / sites wat het laadpunt kost. En hopelijk voor jou gaan ze er coulant mee om.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1