Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Verwijderd 29386

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Verwijderd 29386 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

TheWizardbc schreef:
Rinus66 schreef:Mijn Estate is net 2 weken oud en deze kaartgegevens staan in het systeem.De Toolbox geeft aan dat er geen update`s beschikbaar zijn :oops:
Je hebt de laatste versie, kijk maar onderaan. Je moet even naar details gaan en dan NL opzoeken. Dat staat dan 2016.12. 2015.06 bovenaan geeft de basis kaart aan (hoogte etc).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Oke thanks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Hoor niet iemand die dol enthousiast is over de update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

Red Devil schreef:Hoor niet iemand die dol enthousiast is over de update.
De laatste kaartupdate is eindelijk redelijk up to date, het is eigenlijk de kaart die ruim een half jaar geleden uit gebracht had moeten worden. Dus enthousiast nee, meer iets van; eindelijk....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ja het is inderdaad jammer dat Renault blijft achter lopen terwijl TomTom al verder is. Ik vroeg het omdat ik niet veel bijzonders ontdekt hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door El-Salvador »

Mijn kaart update is inmiddels geslaagd. Als ik de details bekijk van de kaart zie ik bij alle landen V16.12 staan. Ik zie echter wel nog als basis content mappackage_tt_feu - 2014_12 staan. Extra content is mappackage_tt_feu - 2016_12 en mappackage_tt_atos_feu_high - 2015_06.

Ik kreeg in de toolbox te zien dat versie 'prod' beschikbaar was. Vervolgens kreeg ik 2 bestanden te zien, 'versie 16-12' van 5800mb en een bestand van 5400mb genaamd 'kaarten europa'. Dit laatste bestand heb ik maar niet geinstalleerd. Iemand die ook 2 bestanden aangeboden kreeg?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

El-Salvador schreef:Mijn kaart update is inmiddels geslaagd. Als ik de details bekijk van de kaart zie ik bij alle landen V16.12 staan. Ik zie echter wel nog als basis content mappackage_tt_feu - 2014_12 staan. Extra content is mappackage_tt_feu - 2016_12 en mappackage_tt_atos_feu_high - 2015_06.

Ik kreeg in de toolbox te zien dat versie 'prod' beschikbaar was. Vervolgens kreeg ik 2 bestanden te zien, 'versie 16-12' van 5800mb en een bestand van 5400mb genaamd 'kaarten europa'. Dit laatste bestand heb ik maar niet geinstalleerd. Iemand die ook 2 bestanden aangeboden kreeg?
Nee, niet gezien. Die basiscontent zal voornamelijk hoogte verschillen en gebouwen zijn, evt aangevuld/gewijzigd door de update.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

El-Salvador schreef:Mijn kaart update is inmiddels geslaagd. Als ik de details bekijk van de kaart zie ik bij alle landen V16.12 staan. Ik zie echter wel nog als basis content mappackage_tt_feu - 2014_12 staan. Extra content is mappackage_tt_feu - 2016_12 en mappackage_tt_atos_feu_high - 2015_06.

Ik kreeg in de toolbox te zien dat versie 'prod' beschikbaar was. Vervolgens kreeg ik 2 bestanden te zien, 'versie 16-12' van 5800mb en een bestand van 5400mb genaamd 'kaarten europa'. Dit laatste bestand heb ik maar niet geinstalleerd. Iemand die ook 2 bestanden aangeboden kreeg?

Ja, ik had Duitse kaarten leek het wel en een paar dagen later inderdaad die 'prod'.
Ik heb de 'prod' gedownload en geïnstalleerd in de auto. Nu heb ik niets meer in de updates staan en als ik in mijn producten kijk zie ik de 'prod' staan.
Lijkt me okay zo.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Nee niet gezien alleen 2016-12.
Na de update niets meer.
En tot nu toe weinig nieuws ontdekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door El-Salvador »

door Red Devil » 07 nov 2017 19:56
Nee niet gezien alleen 2016-12.
Na de update niets meer.
En tot nu toe weinig nieuws ontdekt.
Ik denk dat het bestand van 5400mb kaarten 2016 waren. Ik heb namelijk alleen maar de 2015 kaarten als update aangeboden gekregen (auto geleverd met 2014 kaarten) en ooit zelf geupdate. Wel raar dat hij dit blijft vermelden in de auto terwijl 2016-12 erop staat.

Ik heb verder in Nijmegen-Noord de nodige veranderingen gezien tov 2015 versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Kan er eigenlijk geen officiële klacht ingediend worden tegen Renault ?
Want ! Als men betaald voor de komende upgrades steeds te kunnen downloaden geeft Renault de uitdrukkelijke belofte dat er steeds 2 ja ja TWEE ! nieuwe updates per jaar zullen uitgerold worden. Ter info de laatste huidige versie dateerde van 6/2016 m.a.w. van juni 2016!!!
Dus Renault ! HALO kunnen we ons geld niet terug eisen?
Waar zit nu Test-Aankoop.? Omdat er heel veel klachten te lezen zijn van Belgische Renault rijders op deze consumenten verdedigers
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Kan er eigenlijk geen officiële klacht ingediend worden tegen Renault ?
Want ! Als men betaald voor de komende upgrades steeds te kunnen downloaden geeft Renault de uitdrukkelijke belofte dat er steeds 2 ja ja TWEE ! nieuwe updates per jaar zullen uitgerold worden. Ter info de laatste huidige versie dateerde van 6/2016 m.a.w. van juni 2016!!!
Dus Renault ! HALO kunnen we ons geld niet terug eisen?
Waar zit nu Test-Aankoop.? Omdat er heel veel klachten te lezen zijn van Belgische Renault rijders op deze consumenten verdedigers
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

De huidige versie is 2016-12 dus december 2016


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

Wat een drama systeem! Nieuwe talisman sept 2017, super rijden! Nu update voor kaarten beschikbaar, eerst al door het woud heen om alles juist in te stellen en auto aan te melden.... gelukkig vaker met ICT bezig want dat is al een drama, nu de update aan het downloaden maar vliegt er steeds uit (download mislukt) dan weer terug naar lijst met downloads, staat er dan niet meer tussen, dan via mijn producten-mijn apps beheren-sd kaarten-beheren-aanvinken kaart Europa v16.12 (5.609.8 Mo)-installeren ....... wachten...... downloads in de toolbox refressen-alles op mijn USB stick installeren..... vervolgens is hij weer 15min bezig en knalt er weer uit.... zit nu op 31%
Super rij auto maar wat een k systeem!
Iemand nog suggesties?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

That's right 2016-12.
Nog meer mensen hier die echt verschil zien ten opzichte van de vorige versie. Misschien bij
Diemen en omgeving ervaringen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

onnok schreef:Wat een drama systeem! Nieuwe talisman sept 2017, super rijden! Nu update voor kaarten beschikbaar, eerst al door het woud heen om alles juist in te stellen en auto aan te melden.... gelukkig vaker met ICT bezig want dat is al een drama, nu de update aan het downloaden maar vliegt er steeds uit (download mislukt) dan weer terug naar lijst met downloads, staat er dan niet meer tussen, dan via mijn producten-mijn apps beheren-sd kaarten-beheren-aanvinken kaart Europa v16.12 (5.609.8 Mo)-installeren ....... wachten...... downloads in de toolbox refressen-alles op mijn USB stick installeren..... vervolgens is hij weer 15min bezig en knalt er weer uit.... zit nu op 31%
Super rij auto maar wat een k systeem!
Iemand nog suggesties?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De vorige 2x ging het bij mijn updates best goed en snel. Nu de 2016-12 niet echt. Werd meerdere keren onderbroken en dus opnieuw starten.
Maar vanuit de RLINK tool en USB stick erin, gaf mijn laptop aan dat de update geïnstalleerd werd. Nadat ie onderbroken was, ging hij toch gewoon verder op het percentage waar hij gebleven was. Dus na 5 pogingen was de download volledig en kon ik 35 minuten later in de auto "genieten" van de nieuwere kaart (weinig verschil gemerkt om eerlijk te zijn)

Wat wel belangrijk is (denk ik), zorg dat je stick na een kaart update volledig leeg is. Formatteren en opnieuw in de auto steken en 2 minuten wachten. Want anders loop je de kans dat hij je update niet ziet. Dit is pas frustrerend. Omdat je dan opnieuw kan gaan downloaden van de site.
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

Dank je voor de info, dit heb ik gelukkig wel gedaan, maar ook hierin natuurlijk niet erg klant vriendelijk, eerst met je USB stick naar buiten 2 min in de auto dan weer naar binnen en vervolgens uren bezig om een simpele kaart update op je USB stick te zetten, we zitten toch echt in 2017.....
Dit kan echt niet, als dit niet veranderd voor mij geen Renault meer, auto is tegenwoordig geheel digitaal dus dit moet goed lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ben ook 5 uur bezig geweest met vele onderbrekingen. Het is triest.
Een andere vraag. Iemand ervaring met de gevaarlijke bochten herkenning en wordt je door het systeem gewaarschuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

Red Devil schreef:That's right 2016-12.
Nog meer mensen hier die echt verschil zien ten opzichte van de vorige versie. Misschien bij
Diemen en omgeving ervaringen.
Daar idd, maar op veel meer plekken wijzigingen. Ik rij die heel NL en zie veel (juiste) wijzigingen, deze kaart is eindelijk redelijk up to date.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Het is ongelooflijk, eigenlijk gewoon niet te begrijpen
Via dit forum ben ik te weten gekomen dat er een update is van het navigatiesysteem op de R Link2 o.a. voor mijn nieuwe Scenic
alhoewel het woord UPDATE eigenlijk ver overroepen is ! want de nieuwe kaart zal eentje zijn van December 2016 ! HALO !!!!!
We zijn nu November 2017 !
EN nog dit: het is nu 15h40 als ik dit schrijf en ik ben aan het downloaden van 11h00 deze voormiddag, met af en toe en STOP omdat er verschillende mislukte bestanden zijn gebeurd, en nadien moet ik deze update nog eens installeren op de auto
Hoe lang zal dit wel duren ?
Mag ik dan het woord "ongelooflijk of beter onbegrijpbaar" gebruiken ?
Voor een firma als Renault of TomTom wie is de schuldige ?
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Ja dat mag je gebruiken. In mijn vorige Renault zat gewoon TomTom en 4x per jaar een update. Ook de mogelijkheid om flitsers te melden of wijzigingen in snelheid of wegen. Nu kan je geen van deze opties uitvoeren. Ik was meer tevreden met het vorige systeem dan dit huidige. Het is Renault overigens die de TomTom kaart overzet naar hun eigen Rlink systeem. Dus zij zijn de schuldige. Je krijgt een gratis update voor 3 jaar maar ze lopen een jaar achter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MuzenJaap
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2015 15:56
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MuzenJaap »

Red Devil schreef:That's right 2016-12.
Nog meer mensen hier die echt verschil zien ten opzichte van de vorige versie. Misschien bij
Diemen en omgeving ervaringen.
Ja , ik rij sinds kort weer over de A1 en door het aquaduct ipv door alle weilanden van Almere naar Amsterdam.
Terug is de splitsing A1 A6 nog wel verkeerd om. Maar het begint er een (beetje) op te lijken.
Energy TCe 130 Bose, Rouge Flamme , Easy Park Assist, Pack Winter, Pack Lumiere , rundleder antraciet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Frankko »

Ik begin er pas aan als ik hoor dat het soepel verloopt. Al frustratie genoeg gehad met de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

Heb inmiddels de 2016-12 kaart. Maar een paar weken geleden ruim 3000 km gereden in Duitsland en Polen met de 2015-6 kaart. Op zich ging dat prima, geen klagen. Dus zal het nu alleen maar beter worden(...). Wel omleidingen advies uitgezet, je blijft anders bezig in Duitsland met al die Baustelle.

Wat me wel opvalt is dat ik nu op 3 plaatsen de max snelheid zie ('cockpit', head-up display en rlink2 nav kaart). Dat kan dus niet meer fout gaan ;)
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tdoubleyou
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 aug 2017 13:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door tdoubleyou »

Dit ter info aan collega bezitters van een Renault met R Link 2 uitrusting in de auto
Na enkele uren ! ongeveer 5h downloaden, heropstarten , en opnieuw ongeveer 8 a 10 keer op de knop downloaden te klikken uiteindelijk gelukt om alles op een SD kaartje (8GB) te krijgen. Dat telkens opnieuw op de knop "downloaden" klikken heeft gewoon te maken dat er aangegeven wordt dat er enkele "bestanden" foutief gedownload zijn ! vraag me niet waarom. Maar de download start dan opnieuw en gaat verder vanwaar deze foutief is gestopt, dat is alvast posotief te noemen.
Het probleem is niet je of mijn PC of SD of USB die te traag is, het probleem is gewoon de server van Renault waar we die bestanden (Upgrade) moeten downloaden, ik heb gecheckt de downloadsnelheid van de server is ongeveer 250kb/sec ipv een normale download bij andere websites die minstens 10 x of zelfs 100 x sneller gaan m.a.w. tot in 100Mb/sec.
Nadien de update uitgevoerd in de auto, dat is wel positief verlopen, de nieuwe kaart 2016-12 is geinstalleerd.
Was klaar na zeker minder dan de aangeduide 35 minuten.
Toch nog dit ter info:
Plaats de SD kaart of USB stick met de nieuwe upgrade nog niet in het slotje ! volg zeker onderstaande volgorde:
1/. start de motor van je auto, laat deze zeker draaien totdat de upgrade volledig uitgevoerd is
2/. kijk na dat de Navigatie of GPS niet opstart, ma.w. zet de R Link 2 af, zodat de klok zichtbaar wordt
3/. Plaats dan de SD kaart of USB stick met de nieuw gedownloade upgrade in het slotje
4/. Op het scherm komt dan de melding: Wil je deze upgrade starten of uitvoeren ? zal ongeveer 35 minuten duren
5/. Klik dan op OK
6/. Onmiddelijk daarna komt op het scherm een balk met de melding "installatie voorbereiden"
7/. Het is daarom dat je de motor van je auto moet laten draaien, want indien dit niet het geval zou zijn, valt alle communicatie uit na 10, 15 of
zeker 20 minuten, en de upgrade die op dit moment bezig is zal worden afgebroken
8/. Na die 25 a 35 minuten is de upgrade uitgevoerd en zal op het scherm de melding verschijnen "Upgrade succesvol uitgevoerd"
9/. klik op OK
10/. Nadien zal het nog wel enkele minuutjes duren vooraleer je dan die nieuwe geupdate Navigatiekaart te zien krijgt
11/. Leg dan pas de motor van je wagen stil
12/. En verwijder dan pas je gebruikte SD kaartje of USB stick uit het slotje
13/. En geloof me of niet maar "ALLE" voordien gedownloade en voordien gebruikte nieuwe bestanden zijn verwijderd van je SD of USB !
14/. DUS ... men kan het niet opnieuw gebruiken als er een foutje gebeurd ondertussen
15/. EN....... opnieuw downloaden gaat ook niet meer, want jou gebrukte login bij R link tools geeft niet meer aan dat er een Upgrade voor jou
beschikbaar is voor jou specifieke login naam en password

Hopelijk is deze hierboven beschreven werkwijze voor iemand van jullie nuttig genoeg om dit allemaal zelf te doen
Want als je dit moet laten uitvoeren door een concessiehouder van Renault, die doen dit niet GRATIS !

mvg
T Doubleyou (Theo)
-
Nieuwe Scenic DCi 110 EDC (Bose) van 18/08/2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Momenteel de V16.12 aan het downloaden. Wel tergend traag en paar keer uitgevallen maar het gaat toch vooruit..
Iemand een idee als dit altijd gratis is of betalend indien de wagen ouder dan 1 jaar?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Hallo

Ik had het geluk en jij misschien ook wel dat het de eerste 3 jaar gratis is. Controleer dat even. Het staat volgens mij ook in je R link als je naar de kaart update versie gaat of in je app.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik heb helaas het geluk niet ivm de updates van 3jr maar ik was eerder één van de gelukkige om een 1e Talisman te hebben met diverse euvels ;)
En daardoor heb ik waarschijnlijk nu tijdelijk die update gratis gekregen en zullen de komende betalend zijn. Zit in deze update ook de verandering 90 naar 70 voor België. Iemand een idee?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

Vandaag nieuwe poging om v16.12 te downloaden, deze keer maar 1x afgebroken (starte bij 65%, wsl daar paar dagen geleden gestopt na 7 uur geprobeerd en toen maar gestopt) na opnieuw verbinden liep hij uiteindelijk door! In de auto de auto gestart daarna Rlink uitgeschakeld en toen USB erin en na alle ellende werkte het zomaar! Nou ja, moest wel 3 kwartier de auto stationair laten lopen (snap hierdoor de eco functie van Renault niet ;-) ) Maar de update staat er netjes op dus nu maar eens afwachten of alle wegen goed in beeld zijn.
Verder een heerlijke auto!! Als ze zorgen dat een consument fatsoenlijk een update kan downloaden wordt het nog beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Hallo

Ik had het geluk en jij misschien ook wel dat het de eerste 3 jaar gratis is. Controleer dat even. Het staat volgens mij ook in je R link als je naar de kaart update versie gaat of in je app.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Geeft dat effectief verschil om de Rlink uit te schakelen en zo zelf het systeem laten updaten?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 39
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Red Devil »

Wat heerlijk he als het lukt. Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb geen idee op de vraag die gesteld werd over de snelheid van 90 naar 70 in België. Vind het overigens hier in Nederland ook niet erg duidelijk. Dit omdat je tussen 19.00 en 07.00 sneller mag dan wat het systeem herkend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

tdoubleyou schreef:Dit ter info aan collega bezitters van een Renault met R Link 2 uitrusting in de auto
Na enkele uren ! ongeveer 5h downloaden, heropstarten , en opnieuw ongeveer 8 a 10 keer op de knop downloaden te klikken uiteindelijk gelukt om alles op een SD kaartje (8GB) te krijgen. Dat telkens opnieuw op de knop "downloaden" klikken heeft gewoon te maken dat er aangegeven wordt dat er enkele "bestanden" foutief gedownload zijn ! vraag me niet waarom. Maar de download start dan opnieuw en gaat verder vanwaar deze foutief is gestopt, dat is alvast posotief te noemen.
Het probleem is niet je of mijn PC of SD of USB die te traag is, het probleem is gewoon de server van Renault waar we die bestanden (Upgrade) moeten downloaden, ik heb gecheckt de downloadsnelheid van de server is ongeveer 250kb/sec ipv een normale download bij andere websites die minstens 10 x of zelfs 100 x sneller gaan m.a.w. tot in 100Mb/sec.
Nadien de update uitgevoerd in de auto, dat is wel positief verlopen, de nieuwe kaart 2016-12 is geinstalleerd.
Was klaar na zeker minder dan de aangeduide 35 minuten.
Toch nog dit ter info:
Plaats de SD kaart of USB stick met de nieuwe upgrade nog niet in het slotje ! volg zeker onderstaande volgorde:
1/. start de motor van je auto, laat deze zeker draaien totdat de upgrade volledig uitgevoerd is
2/. kijk na dat de Navigatie of GPS niet opstart, ma.w. zet de R Link 2 af, zodat de klok zichtbaar wordt
3/. Plaats dan de SD kaart of USB stick met de nieuw gedownloade upgrade in het slotje
4/. Op het scherm komt dan de melding: Wil je deze upgrade starten of uitvoeren ? zal ongeveer 35 minuten duren
5/. Klik dan op OK
6/. Onmiddelijk daarna komt op het scherm een balk met de melding "installatie voorbereiden"
7/. Het is daarom dat je de motor van je auto moet laten draaien, want indien dit niet het geval zou zijn, valt alle communicatie uit na 10, 15 of
zeker 20 minuten, en de upgrade die op dit moment bezig is zal worden afgebroken
8/. Na die 25 a 35 minuten is de upgrade uitgevoerd en zal op het scherm de melding verschijnen "Upgrade succesvol uitgevoerd"
9/. klik op OK
10/. Nadien zal het nog wel enkele minuutjes duren vooraleer je dan die nieuwe geupdate Navigatiekaart te zien krijgt
11/. Leg dan pas de motor van je wagen stil
12/. En verwijder dan pas je gebruikte SD kaartje of USB stick uit het slotje
13/. En geloof me of niet maar "ALLE" voordien gedownloade en voordien gebruikte nieuwe bestanden zijn verwijderd van je SD of USB !
14/. DUS ... men kan het niet opnieuw gebruiken als er een foutje gebeurd ondertussen
15/. EN....... opnieuw downloaden gaat ook niet meer, want jou gebrukte login bij R link tools geeft niet meer aan dat er een Upgrade voor jou
beschikbaar is voor jou specifieke login naam en password

Hopelijk is deze hierboven beschreven werkwijze voor iemand van jullie nuttig genoeg om dit allemaal zelf te doen
Want als je dit moet laten uitvoeren door een concessiehouder van Renault, die doen dit niet GRATIS !

mvg
T Doubleyou (Theo)
-
Bedankt voor de installatie procedure op deze manier werkt het prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik ben vergeten de SD te formateren. 2015.6 staat er nog op. Ondertussen loop extreem langzaam de V16.12 binnen.
Zou dit kwaad kunnen? Bv dat ie (voor de 200e keer) de 2015.6 er op plaatst ipv V16.12?
Renault steekt ook wel goed weg waar je de juiste versie kan aflezen..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door onnok »

Volgens mij moet de USB stick wel leeg zijn, daarna een fingerprint maken (1-2 min in USB poort auto steken) en daarna in USB poort computer het bestand downloaden op de USB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Momenteel staat ie op 45%, ik probeer even op die manier. Daarna zal ik proberen installeren.
Moest het niet lukken kan ik alsnog de SD formateren en daarna op een gunstig moment de versie terug downloaden ;)
Fingers crossed.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Je hoeft de R-Link 2 NIET uit te schakelen je start de motor en wees slim, doe de update al rijdend en NIET je motor stationair laten draaien gedurende een half uur dit werkt ook en zonder problemen. En de traagheid van het downloaden ligt inderdaad bij de server in Frankrijk...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht