Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
Martinvdm schreef:Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
De laatste versie rlink2 software die je download is de juiste. Als je de kaart 2016.12 hebt gevonden is dit de juiste.
De laatste versie rlink2 software die je download is de juiste. Als je de kaart 2016.12 hebt gevonden is dit de juiste.
bedankt, maar ik download nergens rlink software of ik kijk er overheen. kaart kan ik wel downloaden, maar rlink software zie ik nergens in de toolbox staan.
bedankt, maar ik download nergens rlink software of ik kijk er overheen. kaart kan ik wel downloaden, maar rlink software zie ik nergens in de toolbox staan.
Bedankt Domi Ik zou alleen maar de update doen voor de 90-70.
Anderszijds heb ik er anders geen problemen met het systeem (op soms verrassende routes/binnenbaantjes)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Heb een 32gb USB drive van SanDisk in gebruik en netjes de fingerprint erop.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Ben beetje nu uit mijn opties. Iemand die het herkent?
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
MFB schreef:Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Met een Windows pc of laptop proberen. Ik heb ook een iMac en het lukt mij daar ook van geen kanten. Maar met mijn dochter haar Windows 10 laptop gaat het probleemloos en ook met een windows laptop of pc kan je je USB-stick nog formateren in FAT32, wat met een Mac met recentste OS niet meer mogelijk is...
En in welke vorm ik ook mijn USB-stick op mijn iMac ook formatteer, dan word mijn USB-stick nooit herkend door mijn R-Link 2!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Het probleem is niet dat de USB niet herkent word. Dat doet r-link 2 wel.
Zal wel moeten kijken of ik een Windows laptop heb. Want mijn werk laptop is Windows maar met encryptie dus dat werkt niet.
Ik moet wel zeggen dat ik er ondertussen wel grijze haren van begin te krijgen.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
MFB schreef:Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Met een Windows pc of laptop proberen. Ik heb ook een iMac en het lukt mij daar ook van geen kanten. Maar met mijn dochter haar Windows 10 laptop gaat het probleemloos en ook met een windows laptop of pc kan je je USB-stick nog formateren in FAT32, wat met een Mac met recentste OS niet meer mogelijk is...
En in welke vorm ik ook mijn USB-stick op mijn iMac ook formatteer, dan word mijn USB-stick nooit herkend door mijn R-Link 2!
Wellicht ook eerst 2016-6 en dan pas 2016.12....
Al geprobeerd en hetzelfde issue met de tekst “update pakket is ongeldig”
Dat werkt helaas niet
Domi1963 schreef:In welke taal zijn de kaartbestanden die je ontvangt in je toolbox?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Geen idee zou dat na moeten kijken. Ik krijg wel voordat die update begint de melding over iets met voice matched niet o.i.d.
wimgpronk schreef:Na een schriftelijke klacht bij Renault Nederland vandaag gebeld met een uiterst correct aanbod: mijn Kadjar (september 2016) staat op de wachtlijst voor een systeem update die medio november zal worden geïnstalleerd door mijn dealer. Daarna komt de langverwachte kaart update. Abonnement op kaart updates is zonder kosten met 13 maanden verlengd. Tot zover de theorie...
Na contact opnemen van de klantendienst van Renault België vertelde men mij doodleuk dat het volgens hun naar behoren werkt en allemaal normaal is om met een auto gekocht eind 2016 met kaarten van 2015 rond te rijden.Dat het normaal is dat er wat bugs in zitten maar dat voor hun met de 'gratis' update van de dealer mijn geval opgelost was.
Mijn 1 jaar kaartupdates liep tot eind oktober 2017. Mijn nieuwste kaart is 201506. Ik heb deze maand de software update gehad van 2.2.17.x naar 2.2.18.x om naar nieuwe kaarten te KUNNEN updaten maar zo te zien kan ik fluiten naar een kaart van 2016. Die update is voor mij alvast niet zichtbaar. Weet iemand wanneer in 2017 de kaarten van 201606 beschikbaar gekomen zijn voor download?
Compensatie is niet aan de orde zei de medewerker. Ik kan wel steeds BETALEN voor nieuwe kaartupdates..
wimgpronk schreef:Na een schriftelijke klacht bij Renault Nederland vandaag gebeld met een uiterst correct aanbod: mijn Kadjar (september 2016) staat op de wachtlijst voor een systeem update die medio november zal worden geïnstalleerd door mijn dealer. Daarna komt de langverwachte kaart update. Abonnement op kaart updates is zonder kosten met 13 maanden verlengd. Tot zover de theorie...
Na contact opnemen van de klantendienst van Renault België vertelde men mij doodleuk dat het volgens hun naar behoren werkt en allemaal normaal is om met een auto gekocht eind 2016 met kaarten van 2015 rond te rijden.Dat het normaal is dat er wat bugs in zitten maar dat voor hun met de 'gratis' update van de dealer mijn geval opgelost was.
Mijn 1 jaar kaartupdates liep tot eind oktober 2017. Mijn nieuwste kaart is 201506. Ik heb deze maand de software update gehad van 2.2.17.x naar 2.2.18.x om naar nieuwe kaarten te KUNNEN updaten maar zo te zien kan ik fluiten naar een kaart van 2016. Die update is voor mij alvast niet zichtbaar. Weet iemand wanneer in 2017 de kaarten van 201606 beschikbaar gekomen zijn voor download?
Compensatie is niet aan de orde zei de medewerker. Ik kan wel steeds BETALEN voor nieuwe kaartupdates..
Je moet in MyRenault wel bij een vaag menu onder SD KAART de update aanvinken, dan komt ie beschikbaar. Werkt dat wellicht?
Ik heb eerst terug rlink2 digital services/discovery services/tomtom services terug moeten aankopen (169 euro voor 3 jaar) waarna ik nog steeds geen kaartupdates kon doen. Nog eens 84 euro later voor de 12 maand subscriptie voor nieuwe kaarten kon ik ineens van 201506 naar 201612 updaten.
Dat allemaal op een 1 jaar oude Mégane 4 estate omdat mijn services een jaar liepen en de rlink2 bugfix pas na ~12.5 maand toepast is bij de dealer.
3 telefoons en 3 mails met klantendienst om deze achterlijke situatie aan te kaarten, compensatie noppes.
Het wonder is geschied. Na een update van de systeemsoftware bij de dealer heb ik na wat trial and error eindelijk de eerste navigatie update (versie 2016-12) binnen. Hoewel het leek alsof er geen kaartupdate beschikbaar was, leidde het verwijderen van het vinkje bij de verouderde kaart in de toolbox tot het zichtbaar worden van de update.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een aantal weken een Zoe R90 van 2017 in bezit. Eerst uitvoerig over gelezen natuurlijk. Het is duidelijk dat de meeste Zoe's niet automatisch een BMS update krijgen bij de dealer. Pas als blijkt dat je pakket te zwak is geworden en je een nieuwe...
Ik krijg maar geen FOTA binnen, nu zag ik dat er ergens een mogelijkheid is om dit handmatig te doen, helaas leiden al mijn zoektochten naar een dode link in Zwitserland.
Type auto is een Renault Arkana uit 2023, met kenteken T-299-ST ,...
Het R-Link2 navigatiesysteem is niet meer te updaten heb ik begrepen, nu kwam ik op marktplaats wel een advertentie tegen die dit kennelijk wel kunnen, maar is een adres ergens in België, met alleen ophalen niet verzenden..
Goedemorgen, Ik heb een nieuwe clio met easy link systeem, nou ben ik al 2 dagen bezig om met de usb stick de navigatie te uploaden...maar ik krijg iedere keer fout neem contact op met de dealer en die zegt het uploaden gaat automatisch als u rijd,...
Gisteren heb ik een berichtje geplaatst over een blower die het niet deed. Vandaag hebben we de weerstand vervangen! Stekker aansluitingen waren gesmolten en zwart! Na alles weer in elkaar gezet te hebben zitten we met het volgende...
Onlangs heb ik mijn matgrijze Iconic EA (bj eind 2023) ingeruild voor een zwarte Iconic EA (bj eind 2024). Hierbij vallen mij een paar dingen op. Herkenbaar?
- Bevat het nieuwe infotainmentsysteem van de Rafale
- Standaard staan alle hulpsystemen...
De laatste update voor mijn Megane was in januari 2024 (openR link 2.1.2 & Electric Engine 1.1.0), ondertussen niks meer behalve een update die blijft hangen. Heeft iemand hiermee ervaring en hoe op te lossen? Een reset en alles opnieuw...