Ik kom steeds vaker in de knoop omdat er (vaak) plug-in hybrides uren lang staan geparkeerd bij een (semi) snellandpaal. Gisteren was het weer raak bij van de Valk in Vught


Maar laatst ook bij een Alego paal in Eindhoven

Hier moet toch wat aan te doen zijn? Connectietarief zou werken, maar als dat pas ingaat als de auto vol is en je staat op je gemakje met 3,6 kw te laden aan de snellader is er ook geen prikkel om de auto weg te halen.
Andere ideeën zijn bordjes bij de palen dat het de bedoeling is je auto weg te halen (wellicht in ieder geval wat sociale druk), whiteboard waar je, je telefoonnummer kunt opschrijven, het 'parkeerschijf' idee dat eerder voorbij kwam. Als er een conectietarief is, zoals dat bij Allego / TNM volgens mij het geval is, dan in ieder geval duidelijk wat het kost of het plaatsen van een heel aantal 'gewone' laadpalen (3,6 kW / 11 kW), met daarbij dan ook de vermelding welke auto's er kunnen laden.
Er moet toch wat aan te doen zijn? De Zoe is een stuk minder bruikbaar voor langere ritten als je niet het vertrouwen hebt dat je bij een snellader ook daadwerkelijk terecht kunt.
Wellicht nog andere ideeën? En zou het helpen als we onze ideeën neerleggen bij de verschillende aanbieders?