Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na 40 k km
Na alle terugroepacties en updates nu een perfect rijdende auto.
De kleur en model geeft nog steeds spontane reacties van medeweggebruikers, vooral in de wasstraat komen mensen naar me toe onder het kunstlicht is de kleur heel apart.
De 160 pk wordt steeds soepeler en ik moet goed oppassen want het gaat heel geruisloos en makkelijk
Nice! Mijn Talisman net terug in de garage gebracht. Deze week wordt vanalles bekeken. De bedoeling is na een kleine 2jr toch alles in orde te hebben.
Als ik zie van waar we komen is er al een hele verbetering. Opvallend is, met die koudere weer dat de wagen een stuk stiller is (qua rammels ed, dan bij warm weer. Bij m'n vorige wagen was dit net andersom ). Jou wagen is idd een plaatje! Dat was oorspronkelijk ook mijn keuze, maar levertermijn stoorde mij teveel. Vandaar een stockwagen (en wil dus nooit meer een donker interieur, vreselijk!)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Nou..... er zijn wel meer mankementen die ze allemaal hebben maar dat maakt het wellicht wel 'normaal' maar zeker niet 'Ok'
Heb elders op het forum daar meerdere mensen over horen klagen en die zijn er mee terug gegaan.
Lijkt me ook wel verstandig met een rempedaal dat 'niet normaal' doet.
Ben toevallig gister bij de dealert geweest en heb het gemeld. Ze hebben er naar gekeken en het was geen probleem. Als de speling net als bij mij paar milimeters is, dan zou ik me geen zorgen maken..
ja heb ik ook, schijnt allemaal geen kwaad te kunnen..
Ff wat anders: wat vinden jullie van de parkeersensoren? Bij mij zijn deze redelijk traag en schieten ook nog eens op de gekste momenten aan. Traag bedoel ik dat hij niet opbouwt, maar ineens rood aangeeft (bijna botsing dus) en als ik file naar huis rij, dan gaatie soms ineens aan als er auto's voor me gaan wegrijden.. dus juist van me af..
De dealer heeft geen storingen gevonden en RN zegt dat ik de 1e ben met deze klacht... Dat laatste geloof ik niet.
Die van mij idem. Reed gisteren nogal achteloos te ver naar achteren en van niets naar boem donkerrood. Was nog wel op tijd want was zonder echt vol op een andere auto gereden.
Gisteren de eerste sneeuw over ons heen gehad. Amai mijn Talisman was net een kerstboom. De sensoren zagen overal spoken, de adaptieve regelaar viel plots uit en er brandden tig aan lampjes op het dashboard. Dan ging het parkeersysteem ook niet meer...
deze morgend was het net of er niets was gebeurd. Alles werkte weer normaal??
Is die nu niet tegen sneeuw bestand???
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Het zou mij niets verbazen... Toen ik mijn auto bij de dealert bracht voor de parkeersensoren, vroegen ze of het in de regen erger was... Helaas kan ik alleen maar oordelen obv ervaringen met andere auto’s, maar lijkt mij toch gek.
Knippie schreef:Het zou mij niets verbazen... Toen ik mijn auto bij de dealert bracht voor de parkeersensoren, vroegen ze of het in de regen erger was... Helaas kan ik alleen maar oordelen obv ervaringen met andere auto’s, maar lijkt mij toch gek.
En? Is er een oplossing voor de sensoren, voor ik mijn dealer ga lastig vallen??
Voor de adaptieve regelaar is er geen probleem. Ik heb in de handleiding gevonden dat de radar vooraan, het Renault logo, zuiver en onbedekt moet zijn, en deze hing gisteren vol met sneeuw. Maar het parkeersysteem dat niet meer werkt en de sensoren die flippen had ik nog nooit gehad buiten zoals jij zegt Knippie ook als het regent, maar dan is dat slechts een sporadisch enkele keer. Gisteren met de sneeuw, was dit onophoudelijk op het R-Link 2 scherm. Het beeld van de wagen met de melding “kijken in alle richtingen” en een kerstboom aan groen, geel en rode oplichtende streepjes...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Er is nog geen oplossing voor de parkeersensoren. Laat ik wel ff benadrukken, dat mijn klachten zich voordoen bij normaal droog weer. Mijn dealert heeft geen storing gevonden en RNL zegt dat ze onbekend zijn met het probleem. Ten eerste geloof ik dat niet en ten tweede weet ik nog niet zeker of ik met hun voorstel meega. Ze willen nl dat ik mijn auto een paar dagen bij de dealer zet, zodat ze zelf de issues kunnen constateren. Pas dan kunnen ze een evt. volgende stap zetten.
Zelf denk ik gewoon dat er totaal niks klopt van de hardware/software kwaliteit. Ook mijn regensensor doet soms helemaal niets. Dat ben ik overigens wel gewend van vorige auto’s. Maar toch, ik heb het idee dat Rlink is als zo’n oude laptop: als je 1programma draait, wil het wel, maar bij meerdere taken gaat het traag.
Ook zoiets: de shuffle van mijn iPod is elke keer precies hetzelfde. Zelfs als ik bij een willekeurig nummer de shuffle functie aanzet, houdt ie dezelfde volgorde aan. Het zijn geen dingen, waar ik slapeloze nachten van heb, maar als je gewend bent dat alles wel werkt, voelt het op dat gebied echt een stap terug.
Dealert zal enkel constateren dat het aan de aansturing door Rlink komt en dus softwarematig. Is niks tegen te doen door dealert zelf. Renault geeft niet thuis in deze.
Ik heb deze discussie dus maar laten gaan en houd rekening met rare sensoren :S
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Net terug uit Duitsland na een tocht van 6 uur door de sneeuw. Zowel op de heen als de terugweg verscheen er een melding ‘Controleer Regelaar’ en ‘Actieve remmen uitgeschakeld’ op het display. De adaptieve cruise control werkte niet meer. Ik denk dat dit komt omdat de hele neus van de auto onder de sneeuw / ijs zat en een sensor onder het ijs zat.
Ook verscheen er een rood symbool op het dashboard van 2 botsende auto’s.
Lees zojuist dat het Renault logo sneeuw en ijsvrij moet zijn.....
Domi1963 schreef:Gisteren de eerste sneeuw over ons heen gehad. Amai mijn Talisman was net een kerstboom. De sensoren zagen overal spoken, de adaptieve regelaar viel plots uit en er brandden tig aan lampjes op het dashboard. Dan ging het parkeersysteem ook niet meer...
deze morgend was het net of er niets was gebeurd. Alles werkte weer normaal??
Is die nu niet tegen sneeuw bestand???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
Is ook niet meer dan logisch dat de sensoren niet ( optimaal ) werken als ze bedekt zijn met iets. Neem aan dat dat bij elk merk zo is en er ( nog ) geen sensoren bestaan die hier geen last van hebben.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
De eerste vlok sneeuw en heel de provincie lag hier plat. Maar jeetje! Dit was de eerste maal in de sneeuw met de T. Net nieuwe voorbanden erop (18000km en schuin afgesleten door slechte uitlijning...) Maar wat houdt die echt gèèn baan :O. Waar ik met een 20" sneller (40km/u) kon rijden was nu max 30. Bij 15km/u ging ik al zijwaarts, nog nooit gehad! Maar dit is wel m'n eerste automaat, waarschijnlijk komt dit ook mede hierdoor?
Oja bij het starten,weer een melding "controleer ESC"...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Bij mij moesten vorig jaar ook direct de winterbanden worden afgevoerd (duurste 19 inch Michelin winterbanden, na één wintertje) omdat de auto af fabriek waardeloos uitgelijnd bleek te zijn.
Nu bij iedere bandenwissel laat ik de auto uitlijnen..... wat ook noodzakelijk blijkt te zijn, gezien het uitlijningsrapport.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)