Keiharde batterij tech

Gebruikersavatar

OlafH
Xpert in de dop
Xpert in de dop
Berichten: 705
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor OlafH » 12 dec 2017 08:44

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ah, dat is natuurlijk logisch dat er geen airco koeling nodig is. Hoe zie dat de schoorsteen fans draaien?
Afbeelding Q210 augustus 2014
Gratis laadpalen: http://free-ac-lader.tk

Gebruikersavatar

Topic starter
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2257
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor zoe2goe » 12 dec 2017 10:20

Ik denk dat ik me vergist heb. De status van de batterij koeling kan zijn: Nee / Alleen koelen / gekoppeld koelen. Ik verwacht dat bij Nee die fans niet draaien (zacht geruis naast de achterwielen, klinkt een beetje als in een vliegtuig op kruishoogte), en dat de andere twee respectievelijk die fans aan zonder en met de AC bijgeschakeld zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

Topic starter
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2257
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor zoe2goe » 12 dec 2017 15:12

Beetje off topic maar ik wilde geen nieuw draadje starten:

https://www.greencarreports.com/news/11 ... g-analysis
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor PieterZoe » 12 dec 2017 22:11

Interessant Jeroen! vooral om te lezen hoe de prijs van de batterij is opgebouwd (Ampera e). Ik gebruik zelf regelmatig onderstaande plaatje in presentaties over prijsontwikkeling van de EV battery. Ik heb daar eigenhandig ook de form factor in geplot. Die ontwikkeling is ook bepalend voor het succes van de EV
Clipboard02.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


VanGieterveen
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2017 21:31
Actief als: particulier

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor VanGieterveen » 12 dec 2017 22:29

OlafH schreef:De Zoe gaat koelen zodra de gemiddelde batterijtemperatuur boven de 28 graden komt. Dan springt de airco aan plus een hele rits ventilators. Als de auto op Eco staat tijdens het laden gaat de Zoe helemaal niet koelen, hoe warm de accu ook is (heb hem tot 41 graden gehad).

Niet mijn ervaring.
Rijdt atijd ECO en bij ca. 28 gr. C gaat de batterij koeling altijd bij.
Niet altijd voldoende 28 gr. C te houden, maar bijspringen doet ie zeker wel.
Voorheen VanAssen. :wink:
Zoe Q90 sinds mei 2017 en 20000 km op de klok.
Voorheen 3,5 jaar een Q210 met kilometer eindstand van ruim 87k kilometer.

Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Keiharde batterij tech

Berichtdoor EV-pioneer EVerhard » 13 dec 2017 14:23

Klopt, hier hetzelfde waarbij het niet uitmaakt of je nu met 3,5, 11, of 43kW aan het laden bent....... Als de batterij heet is na een lange rit gaan bij het laden altijd de fans aan.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Technische vragen Zoe”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten