Kraken stuur

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
hal
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 mei 2009 21:12

Kraken stuur

Bericht door hal »

Bij wie kraakt het stuur ook zo bij koud weer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door zandbak »

Bij mij niet, gelukkig ook nog nooit gedaan.
Lijkt mij niet goed, dus zou even langs de garage rijden als ik jou was.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: Kraken stuur

Bericht door McSherman »

Nee, hier ook (gelukkig) geen last van....blijf na 15 maanden nog steeds verschoond van rammeltjes, kraakjes en piepjes in mijn Kad!!

John.
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

a1105
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2015 19:30
Actief als: particulier
Locatie: Berendrecht-Belgie

Re: Kraken stuur

Bericht door a1105 »

Heb ik ook geen last van,na acht maanden heb ik nog niets onaangenaam mee gemaakt met mijn kadjar.
Kadjar tce 130 bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimgpronk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2017 23:14
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door wimgpronk »

hal schreef:Bij wie kraakt het stuur ook zo bij koud weer?
Aanstaande woensdag gaat mijn Kadjar (september 2016) naar de garage in verband met een krakend stuur. Volgens een van de monteurs moeten de rubbers van de stabilisatorstang worden vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimgpronk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2017 23:14
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door wimgpronk »

Aanstaande woensdag gaat mijn Kadjar (september 2016) naar de garage in verband met een krakend stuur. Volgens een van de monteurs moeten de rubbers van de stabilisatorstang worden vervangen.

Update 10-1: er blijkt een onderdeel in de stuurkolom kapot te zijn. Wordt vervangen onder garantie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hal
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 mei 2009 21:12

Re: Kraken stuur

Bericht door hal »

@wimgpronk, kan jij mij aangeven wat voor gedeelte in het stuurkolom vervangen moest worden ? Stuur hier kraak nog steeds, maar af en toe. Lijkt idd te maken hebben met temp maar ook vocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimgpronk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2017 23:14
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door wimgpronk »

Hi Hal,

Wat het onderdeel precies is geweest, weet ik niet. Helaas heeft de vervanging niet geholpen. Ben weer terug bij af. Lijkt inderdaad een relatie met vocht en/of temperatuur te hebben. De laatste dagen kraakt het weer tot vervelens toe. Ik hou je op de hoogte!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door coolNL »

Hallo Hal,

Dat probleem ken ik ook! Ik heb niet het idee dat het vocht gerelateerd is, maar wel degelijk met kou.

Donderdag 9 november 2017 had ik mijn Kadjar ingeleverd voor reparaties onder garantie, waaronder het verhelpen van het probleem dat mijn claxon aan de rechterkant van het stuur niet functioneerde.
Nadat ik mijn auto weer op had gehaald was het claxon probleem weliswaar verholpen, maar hoorde ik bij het draaien van het stuur (met name vanuit stilstand) een raar schrapend geluid in het stuurwiel, wat er voorheen nooit was. Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn GSM en daar is het heel duidelijk hoorbaar en niet te negeren door Renault.
Inmiddels al 7 (!) keer terug geweest naar de garage voor onderzoek en vervanging van onderdelen. De lichtschakelaar en de draaibare doorvoer zijn al vervangen. Na de laatste keer eind januari leek het opgelost, totdat men mijn auto weer voor mij wilde klaar zetten. Zat het geluid er nog steeds in.... (wel minder dan in het begin) Vorige week maandag tot woensdag weer ingeleverd en toen waren ze eruit. Zeiden ze. Had iets met veren te maken. (ik zal nog eens informeren wat het precies zou zijn) maar onderdeel stond in backorder. Zodra binnen, gaan ze dit monteren en verwachten ze dat het opgelost is.

Overigens stond er op dat moment een Talisman die hetzelfde probleem bleek te hebben!
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimgpronk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2017 23:14
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door wimgpronk »

Zodra het vriespunt nadert, neemt het geluid toe. Ik ben benieuwd welk onderdeel ze bij jouw Kadjar gaan vervangen, want ik kreeg uiteindelijk te horen dat het “producteigen” is. Kortom, ze weten het ook niet :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door coolNL »

Reactie van Renault:
"Geachte heer,
Er is geluid hoorbaar van de veerschotels en de aanslagrubbers van uw auto.
Geluiden zijn zeer moeilijk traceerbaar vooral als het om draaiende delen gaat.
We wachten nu op onderdelen die in backorder zijn gevallen.
We gaan er wel vanuit dat het geluid binnenkort tot het verleden behoord.

Ik kan het mij niet voorstellen, nu ik van deze onderdelen een fotootje heb opgezocht. Het probleem zit in (of direct achter) het stuur........ Maar goed, ik laat het wel vervangen. Dan is er weer iets uitgesloten. Ik denk dat het in die draaibare doorvoer zit. Daar heb ik al meer over gelezen. Ook bij andere modellen van Renault...... Maar goed, we gaan het zien. Eerst deze veerschotels en aanslagrubbers er maar eens in.
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hans27
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2015 20:45
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door hans27 »

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Zo ja wat was dan de oplossing?
Mijn Kadjar (27 maanden) heeft sinds een week ook het probleem dat er een piepend geluid zit net achter het stuur in de stuurkolom.
eerder nooit last van rammels of piepjes gehad in de Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door coolNL »

Hallo Hans, nee nog steeds niet. Vooral met koud weer wordt het weer erger. Maar onderdelen stonden in back-order bij Renault. Ik mag nu 26 maart m'n auto weer inleveren en dan gaan ze de onderdelen vervangen. Maar veerschotels en aanslagrubbers..... ik geloof er niet in. Juist omdat bij mij het geluid ook direct achter het stuur in de stuurkolom zit.

Maar we gaan het zien en ik laat naderhand wel wat weten.
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door coolNL »

Ik kan mij voorstellen dat jullie ook graag willen weten of laatste reparatie aan mijn auto resultaat heeft opgeleverd.

Het korte antwoord daarop is: ja! Het (krassende/krakende) geluid wat ik tot vorige week aldoor hoorde in mijn stuur, heb ik sindsdien niet meer waargenomen. Dus het lijkt erop, dat door de laatste reparatie en de vervanging van de veerschotels en aanslagrubbers de oplossing is gevonden.

Ik hoop natuurlijk dat het probleem nu ook permanent verdwenen is. Het stuurprobleem leek ook gerelateerd aan koude, en echt gevroren heeft het niet meer de afgelopen week. Maar ik heb inmiddels weer flink wat kilometers gemaakt, en veel bochten en parkeerwerk achter de rug en het geluid is niet meer terug gekomen. Het lijkt erop dat het deze keer echt voor elkaar is.

Mocht iemand dit probleem ook ervaren, dan zou ik even met Renault VKV in Rotterdam/Alexander contact zoeken.
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



patrique
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:33
Actief als: particulier

Re: Kraken stuur

Bericht door patrique »

Dit komt ook regelmatig voor bij de Nissan Qashqai (neefje van ;-)) en meestal (als het voor komt bij koud weer) heeft het te maken met het doorvoerrubber waar de stuurkolom door het schot heengaat. Wat siliconenspray doet hier wonderen.
Grand Scenic II - 1.6 16V, inmiddels ingeruild!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht