Scenic 1 phase 2 bouwjaar 2000.
Ik heb deze Scenic nu een half jaar in bezit. Sinds de herfst begon de ellende van beslagen ruiten en nu met deze weersomstandigheden is het niet meer te doen om snel even weg te gaan met de scenic.
Zodra je erin zit beslaan alle ramen binnen zeer korte tijd, zo veel dat er druppels gevormd worden.
Met de airco aan wordt het iets minder op de voorruit maar de zijruiten blijven dicht zitten. Zodra airco uitschakel trekt alles weer binnen no time dicht.
Ik heb het interieurfilter vervangen en deze was niet vochtig. Ook de ruiten met anti condens ingesmeerd maar helpt ook niks. Paravaan is schoon en de afvoerleidingen zijn niet verstopt. Het interieur is verder ook niet nat bij de voetenruimte. Wel voor de zekerheid een vochtvreter geplaatst maar die is ook nog steeds droog.
Eigenlijk een beetje ten einde raad en sta op het punt om de scenic in te ruilen voor een andere.. Misschien hebben jullie nog ideeën waar ik het moet zoeken?
Extreem veel condens - - - > beslagen ruiten
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
R25Driver
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
Extreem veel condens - - - > beslagen ruiten
'91 R25 TXE 2.2i DG-PZ-78 RIP
'90 R25 TXE 2.2i YZ-79-TJ RIP
'00 Scenic RXE 1.6 16v 27-NL-BN
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
R25Driver
Topic author - Lid

Re: Extreem veel condens - - - > beslagen ruiten
Niemand een specifieke tip betreft een scenic waar eventueel lekkage kan ontstaan?
Het plan is om aankomende weekend het gehele dashboard en bekleding te demonteren en nagaan op natte plekken. Vrij rigoureus maar soit!
Het plan is om aankomende weekend het gehele dashboard en bekleding te demonteren en nagaan op natte plekken. Vrij rigoureus maar soit!
'91 R25 TXE 2.2i DG-PZ-78 RIP
| Hide post links |
-
MadBull
- lid

Re: Extreem veel condens - - - > beslagen ruiten
Ik heb er met mijn Megane Grandtour ook last van en nu zag ik onder het reservewiel in de kofferruimte plasjes water staan.
Weet niet precies hoe het …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Weet niet precies hoe het …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht