ZOE stoort op andere apparaten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

ZOE stoort op andere apparaten

Bericht door HarmOtten »

Als ik thuis mijn ZOE oplaad aan mijn 3 fasen laad-box, en ik sluit een paar goedkope speakers op mijn laptop aan, dan hoor ik de bekende pieptoon (rond 10kHz) zacht uit de speakers klinken.
Dit kan komen doordat het goedkope speakersetje niet goed is ontstoord, maar het kan ook zijn dat de ZOE ontoelaatbare stoorsignalen op het net veroorzaakt.
Mijn ZOE is van 2013, en de caméléon lader is al een paar keer vervangen, maar bij elke versie trad dit probleem op.

Kent iemand dit probleem?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ZOE stoort op andere apparaten

Bericht door NielsTn »

ligt de oorzaak niet aan de voeding van de goedkoper speakers? of (rand)aarde problematiek?
Ook evt. bedrading kan werken als een antenne, en dat hoorbaar maken op de speaker?

Lijkt me sterk dat er nu een ontwerpprobleem naar voren komt als er reeds duizenden ZOE's op kenteken geplaatst zijn na typegoedkeuringen in diverse landen....
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ZOE stoort op andere apparaten

Bericht door zoe2goe »

Het crux woord is "ontoelaatbaar". De ZOE heeft wel een beetje een reputatie van langs de rand manoeuvreren wat dit betreft, maar niemand maakt me wijs dat het dik over de norm heengaat. Ik ken de regels hier niet goed, maar FCC regels zeggen in simpel proza dat een apparaat niet mag storen EN niet verstoord mag worden.

In mijn geval "zingt" de PV inverter een vrolijk deuntje met de ZOE mee, maar omdat die in de garage hangt heb ik daar geen last van. Ik weet dat in de UK in extreme gevallen filters worden geplaatst in de voedingslijn van het laadpunt.

Ik gok dat er niets mis (as in: buiten specificaties) is met je ZOE, en dat je speakertjes een beetje van de Chinese specs zijn ;-) Waarschijnlijk is die vervangen, of er een betere voeding opzetten, een verstandiger actie dan aan de haal te gaan met de lader / laadpunt / filters / etc. Als het halve huis meegilt is het natuurlijk andere koek.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in