Bijhouden TCO
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 06 aug 2019 00:29
- Actief als: particulier
Bijhouden TCO
Hallo,
Met onze ice wagens heb ik in het verleden gebruik gemaakt van spritmonitor om de werkelijke kost van onze wagens bij te houden. Voor aankopen van accesoires, onderhoud en reiniging kan dat met de zoe straks nog steeds.
Maar qua verbruik is het mij niet duidelijk hoe ik dit efficient kan loggen... Niet alle palen zijn uitgerust met een kwh en euro overzicht zoals dat bij de klassieke benzine pomp het geval was... Zeker als er op verschillende plaatsen geladen moet worden lijkt het mij moeilijk bij te houden...
Maken jullie gebruik van diensten a la spritmonitor? Zo ja hoe loggen jullie dan steeds de data?
Via google vond ik een dongle met social netwerk erachter, dat zou nog een oplossing kunnen zijn...
Met onze ice wagens heb ik in het verleden gebruik gemaakt van spritmonitor om de werkelijke kost van onze wagens bij te houden. Voor aankopen van accesoires, onderhoud en reiniging kan dat met de zoe straks nog steeds.
Maar qua verbruik is het mij niet duidelijk hoe ik dit efficient kan loggen... Niet alle palen zijn uitgerust met een kwh en euro overzicht zoals dat bij de klassieke benzine pomp het geval was... Zeker als er op verschillende plaatsen geladen moet worden lijkt het mij moeilijk bij te houden...
Maken jullie gebruik van diensten a la spritmonitor? Zo ja hoe loggen jullie dan steeds de data?
Via google vond ik een dongle met social netwerk erachter, dat zou nog een oplossing kunnen zijn...
2018 Renault Zoe ZE40 Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
Re: Bijhouden TCO
Volgens mij doet iedereen dat met CanZE, o.i.d.
Je hebt dan uiteraard een OBD-dongle nodig met Bluetooth en/of Wifi. Er is een Android app, en ook een iOS app met ietsje beperktere mogelijkheden. Ik heb die dongle ook werkelijk gekocht, om tot de conclusie te komen dat de OBD-poort in mijn geleasete Zoe niet bereikbaar blijkt
Als je hem wil overnemen, dan kan dat dus. Het is deze:
https://www.aliexpress.com/item//32771795915.html
Je hebt dan uiteraard een OBD-dongle nodig met Bluetooth en/of Wifi. Er is een Android app, en ook een iOS app met ietsje beperktere mogelijkheden. Ik heb die dongle ook werkelijk gekocht, om tot de conclusie te komen dat de OBD-poort in mijn geleasete Zoe niet bereikbaar blijkt

Als je hem wil overnemen, dan kan dat dus. Het is deze:
https://www.aliexpress.com/item//32771795915.html
Renault Zoe Q90
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Vertel? (over dat bereikbaar)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Lid
OBD poort is losgemaakt en ligt op de bodem. Je kunt hem zien liggen door de opening. Het is een lease auto die is ingericht als deel auto. Dus ik denk dat die OBD poort wordt gebruikt daarvoor.zoe2goe schreef:Vertel? (over dat bereikbaar)
Renault Zoe Q90
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Is dat niet handig omdat je de module dan 24/7 zou kunnen laten insteken? Ik zou dit net permanent willenDutchDriver schreef:OBD poort is losgemaakt en ligt op de bodem. Je kunt hem zien liggen door de opening. Het is een lease auto die is ingericht als deel auto. Dus ik denk dat die OBD poort wordt gebruikt daarvoor.zoe2goe schreef:Vertel? (over dat bereikbaar)

Hide post links |
-
- Lid
Haha, niet eens aan gedacht! Maar inderdaad, op zich wel handig!ssnhv schreef: Is dat niet handig omdat je de module dan 24/7 zou kunnen laten insteken?
Renault Zoe Q90
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Helder, thanks 

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Ik maak sinds het begin gebruik van Spritmonitor. Je kunt daar de kWh's aangeven, die haal ik samen met de gereden kilometers uit de R-link om de 1.000 a 2.000 km, dan reset ik het boeltje weer.ssnhv schreef:Hallo,
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Heb er gisteren zelf nog wat over zitten nadenken. Het meten van de verbruikte kwh per x is voor mij niet het meest interessante omdat ik verwacht veel kosteloos te kunnen laden. Wel wil ik zo goed mogelijk weten wat de wagen me kost per km of v dag.
Daarom heb ik zelf snel een excel dashboardje in elkaar gestoken. De statistieken werk ik verder uit zodra ik de wagen ontvang.
Daarmee kan ik makkelijk mijn werkelijke kosten ingeven versus de gereden kilometers.
Zal straks kijken om een linkje te delen
Daarom heb ik zelf snel een excel dashboardje in elkaar gestoken. De statistieken werk ik verder uit zodra ik de wagen ontvang.
Daarmee kan ik makkelijk mijn werkelijke kosten ingeven versus de gereden kilometers.
Zal straks kijken om een linkje te delen
Hide post links |
-
Topic author - Lid
link naar mijn tracker: https://1drv.ms/x/s!Apd6C3cUtEZbhLcCPlDk_vheRbyZYw
met nog wat formules wil ik simpel de kost vs X per maand en jaar gaan tracken.
met nog wat formules wil ik simpel de kost vs X per maand en jaar gaan tracken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut