Na weken surfen op het net en het lezen van verschillende ,soms tenen-krullende ,verhalen op fora over de Talisman was het beslissingstijd.
Vandaag besteld :
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Kleur: Kosmos-blauw RPR
Zwarte nappa lederen zetelbekleding
Voor de rest niks extra genomen als optie. Deze heeft genoeg opties voor mij.
Dit topic heb ik speciaal aangemaakt , zodat ik een tijdlijn heb van bestelling tot levering en misschien de mogelijke dingen die kunnen gebeuren de komende jaren.
Uren aan de Pc gezeten en met gemengde gevoelens heb ik veel lectuur doorgenomen over de Talisman en Espace.
Negativiteit over dit model is er voldoende te vinden , maar ik ben van de veronderstelling dat er ook zeer veel zijn met positieve ervaringen met dit model.
En niet iedereen gooit alles zomaar op het net. De negatieve zullen steeds wel de overhand halen ,veronderstel ik.
Ik vind dit persoonlijk een wagen met mooie looks en ik was in de markt voor een break. Ik heb een recente Renault traffic waar ik op 2 jaar 175000 km mee gereden heb, zonder 1 probleem.
Dus waarom niet bij Renault blijven? Budget speelt ook een rol mee en ik geef nooit meer dan 30000 à 32000 euro uit aan een wagen, uit principe.
Ik had al kort eens mee gereden met een kennis zijn Espace met 200 pk en ik vond het niet slecht.
Deze week dan maar een paar dealers bezocht en de fleet-korting was overal hetzelfde. Ik speel graag bij het onderhandelen en probeer altijd wel het onderste uit de kan te halen om een goede prijs te bedingen. Dat viel dus wat tegen
Ik ,met mijn offertes naar huis en door de prijslijst liggen bladeren om te kijken welke opties ik zeker wou. Initieel ging ik voor de Intens uitvoering.
Als ik dan zo telde begon dat toch ferm op te lopen in mijn budgetje.
Eigenlijk had ik al veel opties aangevinkt buiten het nappa-leder en het schuifdak en enkele dingen die persoonlijk niet nodig vind
Dan kon ik evengoed een Initiale Paris uittellen. Met de huidige kortingen en de actie van een break voor de prijs van een berline, leek dit interessant.
Pech dus ,iets te duur !!!
Dan met de vrouw terug naar de dealer zodat zij ook eens naar de Talisman kon kijken en daarna eventueel een bestelling plaatsen.
Even gepolst naar een prijs voor de Initiale en na deze prijs te hebben kwam ik tot de constatatie dat mijn budget juist niet toereikend was

(Er zat een 600 euro verschil op)
ik zei dat ik vandaag wou bestellen , nu ik toch in de toonzaal was en vroeg of er echt niks extra te regelen viel.
De verkoper draaide zich om en zei dat hij even moest bellen. Met wie hij gebeld heeft weet ik niet maar hij kwam terug naar mij en hij dat het ok was als ik nu bestelde.
Ik heb dus een geweldige korting in het totaal kunnen bekomen. Is dat nu omdat ze slecht verkopen of dat ze van mij af wilden zijn,ik ben er tevreden mee.
De tijd zal uitwijzen hoe het gaat meevallen in de toekomst............... Nu wachten tot in Mei