Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb al weer een tijdje niets van mij laten horen op het forum. Tijd voor een update. Net voor de kerst ook het mooie bericht mogen ontvangen. Naar aanleiding daarvan toch maar eens aan het rekenen gegaan. Resultaat. We gaan de Zoé privé rijden met accu upgrade. Vandaag de schouwing gehad en nu even wachten wanneer de upgrade kan plaatsvinden. Zakelijk gaan we een jaartje E-Golf rijden in afwachting van de Model3. Goodbye tankstation dus.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
@MarcoZE Kan dat wel als tweede eigenaar ? Dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen voor eerste eigenaren was...(overigens hier ook een M3 reservering)
De 3.500 (inc btw) betalen we alleen voor het vervangingswerk, niet voor de aanschaf van de batterij. Je zou dus kunnen redeneren dat die 3.500 extra waarde is die aan de auto wordt toegevoegd en 'eigendom' is van de eigenaar. Dat kan reden zijn om de MIA te verkrijgen. Toch heb ik de aanvraag niet ingediend omdat ik de moeite (indieninging, accountantskosten) de eventuele opbrengst niet waard vind.
Batterij-wissel voor 2e eigenaar is naar ik weet gewoon mogelijk. Ik ben althans geen voorwaarden tegengekomen die er naar verwijzen.
Ik vraag me het volgende af. Onze batterij heeft nu een SOH van 81%. Niet zo ver meer verwijderd van de 75% waarbij een vervanging voorzien is.
Mocht ik ipv een vervanging door een nieuwe/andere 22 kWh batterij bij die gelegenheid voor de nieuwe grote batterij gaan, zou de kost van 3.500€ dan gereduceerd worden? Er moet dan in elk geval een batterijwissel uitgevoerd worden op kosten van RCI.
Dat zou tactisch niet slecht bekeken zijn, toch?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Een leuke gedachte, al betwijfel ik of Renault hier akkoord mee zal gaan
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
fivari schreef:Ik vraag me het volgende af. Onze batterij heeft nu een SOH van 81%. Niet zo ver meer verwijderd van de 75% waarbij een vervanging voorzien is.
Mocht ik ipv een vervanging door een nieuwe/andere 22 kWh batterij bij die gelegenheid voor de nieuwe grote batterij gaan, zou de kost van 3.500€ dan gereduceerd worden? Er moet dan in elk geval een batterijwissel uitgevoerd worden op kosten van RCI.
Dat zou tactisch niet slecht bekeken zijn, toch?
Hi Fivari. Die gedachte had ik eerst ook. Maar het punt is ook dat RCI niet verplicht is om de batterij te vervangen voor een nieuwe. Ze zouden ook defecte cellen kunnen vervangen of een andere (eerder gebruikte) accu kunnen plaatsen zolang de SoH maar hoger is dan 75%. Geen garantie dus voor een nieuwe accu (en ook niet terug naar 100%). Misschien krijg je wel een van de 100 swapaccu's die ze nu over hebben.
Volgens hun voorwaarden;
Als de keuring duidelijk maakt dat de
laadcapaciteit van de batterij onder de
bovengenoemde ondergrens (red: 75%) ligt zijn de kosten
van de keuring niet voor rekening van de Huurder
en verplichten wij ons ertoe:
-of de batterij te vervangen
-of de batterij te repareren
-of andere benodigde middelen in te zetten om de lagere capaciteit te verhelpen.
Zoe Intens Q210 Gris Givre (bj 2015) sinds 12-2016 - 40kWh upgrade sinds 01-2018 - 28.000 km - SoH 103%
RichardBe schreef:Vandaag contact opgenomen met de dealer in Leeuwarden om mij op 'de lijst' te laten plaatsen voor de 40 kWh accu. Kreeg te horen dat Renault geen nieuwe aanvragen meer in behandeling neemt. Moest de site van Renault maar in de gaten houden maar daar vind ik niets over stoppen omwisseling terug. Weet iemand hier meer over?
Verstuurd vanaf mijn T11 met Tapatalk
Vreemd, ik heb hem op 9 januari aangemeld bij Bochane Arnhem. Levertijd volgens hen is 4-5 maanden. Ik hoop natuurlijk dat Renault een beetje inloopt op de achterstand. Misschien wil deze dealer niet? Of kunnen ze het niet?
Heb wel gemerkt dat er verschil is in dealers. Bij Bochane zeiden ze bijvoorbeeld dat alleen Arnhem en Almere vestigingen iets met elektrische auto's doen. Jammer, want er zit ook een Bochane in mijn woonplaats.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018
RichardBe schreef:Vandaag contact opgenomen met de dealer in Leeuwarden om mij op 'de lijst' te laten plaatsen voor de 40 kWh accu. Kreeg te horen dat Renault geen nieuwe aanvragen meer in behandeling neemt. Moest de site van Renault maar in de gaten houden maar daar vind ik niets over stoppen omwisseling terug. Weet iemand hier meer over?
Verstuurd vanaf mijn T11 met Tapatalk
Vreemd, ik heb hem op 9 januari aangemeld bij Bochane Arnhem. Levertijd volgens hen is 4-5 maanden. Ik hoop natuurlijk dat Renault een beetje inloopt op de achterstand. Misschien wil deze dealer niet? Of kunnen ze het niet?
Heb wel gemerkt dat er verschil is in dealers. Bij Bochane zeiden ze bijvoorbeeld dat alleen Arnhem en Almere vestigingen iets met elektrische auto's doen. Jammer, want er zit ook een Bochane in mijn woonplaats.
Dank je wel voor je reactie. Is hoopgevend! Ik ga het nog maar eens bij een andere dealer proberen. In Leeuwarden hadden ze in december al wel een keer omgewisseld en deze week zouden ze er nog één doen. Zou je zeggen dat ze goed geïnformeerd moeten zijn..... Hopelijk niet!
@PeterVG.. Ach had jij ook al zo'n pech? Mijn accu kwam gisteren te laat binnen en ook nog eens grote stormschade bij Renault Arend Amsterdam West. Ze wouden het vervolgens de dag erna doen. Later werd ik teruggebeld dat ook dat niet kon door ziekte en vrij van de ZE specialisten. Wordt dus waarschijnlijk maandag. Omdat ik elke keer 'm los moet brengen van Amersfoort naar Amsterdam heb ik samen met ze een tijdelijke auto geregeld zodat mijn Zoe daar kan blijven staan. Anders had ik ook nog naar Amersfoort gekund met het OV, maar dat was gisteren helemaal een drama. Dus daar zag ik maar vanaf. Heb nu ook een Zoe mee, maar dan met zo'n wit interieur van binnen. Volgens mij een Zen-editie. Wel een 22kW. Maar gelukkig is een Zoe een fijne auto. Dus dat is geen straf.
Zoe Intens Q210 Gris Givre (bj 2015) sinds 12-2016 - 40kWh upgrade sinds 01-2018 - 28.000 km - SoH 103%
Casss schreef:@MarcoZE Kan dat wel als tweede eigenaar ? Dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen voor eerste eigenaren was...(overigens hier ook een M3 reservering)
Of je 1e of 4e eigenaar maakt niet uit, de mijne is uit Frankrijk geïmporteerd maar ik sta ook gewoon netjes op de wachtlijst (niet dat het er nog van gaat komen dus als je je aanmeldt scheelt dat weer 1 wachtende in de rij )
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
De range wordt inderdaad prima, ik heb alleen regelmatig al enkele reisafstanden van rond de 200 of meer en als je dan elke keer weer laadproblemen ondervindt gaat de lol er snel van af. Oftewel: als ik niet zoveel zou rijden zou de Zoe nog steeds mijn voorkeur hebben maar voor de veelrijder die van zijn auto o paan moet kunnen zakt ze helaas (echt: helaas) door 't ijs.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
@NeufEgliseTheirry Meld je bij de dealer en laat het fixen. Ik ben een oplaadnomade (geen eigen lader) en laad van Groningen tot Maastricht. Heb al enige jaren echt nergens meer laadproblemen. Maar dat is pas het geval sinds de dealer mijn BCB heeft vervangen (onder garantie)
Dank voor de tip Pieter, maar naast de laadproblemen merk ik dat met de afstanden die ik maak ik ook teveel productieve tijd verlies. Koop morgen een i3 met range extender. Als ik dan ruim in de tijd zit laad ik gewoon op bij Fastned, heb ik wat minder tijd kan ik op de range extender toch snel verder. En ben ik van die 200 euro per maand aan accuhuur af (tsja, als je veel kilometers maakt loopt het bedrag per maand flink in de papieren).
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Ik heb gisteren nog ruim 300km gemaakt met slechts 20 min laadtijd ‘verlies’ . Verder wat Pieter zegt. Jammer dat je je keus al gemaakt lijkt te hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Ik zie dat je een iets grotere accu hebt dan ik, dat scheelt nogal
Zoe is een leuke auto maar mag kwalitatief nog niet in de schaduw staan van de Leaf die ik gehad heb of de auto waar ik nu naar toe ga. Het is me wat tegengevallen (ik bedoel dus meer dan enkel het opladen, laat dat duidelijk zijn) maar qua prijs/kwaliteit prima op orde (je mag er ook niet veel van verwachten voor dit geld). Ik heb nu de mogelijkheid om up te graden, anders zou ik de dealer z'n werk wel laten doen. Het scheelt ook dat ik na 16.000 km rijden er ongeveer voor terug krijg wat ik ervoor betaald heb (en dat komt natuurlijk omdat Bleeker in Purmerend die Zoe's lekker voordelig in de markt zet )
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Je hebt er goed over nagedacht zo te zien. Ik ga niet eens meer proberen je te overtuigen
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
NeufegliseThierry schreef:... En ben ik van die 200 euro per maand aan accuhuur af (tsja, als je veel kilometers maakt loopt het bedrag per maand flink in de papieren).
Het nieuwe batterij-huurcontract kost je geen €200 maar €119 per maand, en dan heb je onbeperkte kilometers!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Niet als zakelijke rijder, helaas. Heb eigen bedrijf en het onbeperkt kunnen rijden geldt enkel voor de particuliere Zoe's en ik wil de auto voorlopig nog even op bedrijfsnaam hebben.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Hachy schreef:Je hebt er goed over nagedacht zo te zien. Ik ga niet eens meer proberen je te overtuigen
Dank. Weet je, er is gewoon niet zoiets als "de perfecte auto". iedereen heeft andere voorkeuren en andere manieren van gebruik en soms past het perfect en soms valt het wat tegen. En op de i3 had ik al mijn oog laten vallen bij introductie dus moest er ooit van komen
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
Ik ben nu ook terug van de dealer uit Amsterdam. Wat een zaligheid. Geen 85km meer op de guess-o-meter maar 270km bij vertrek. Dit zal me ongetwijfeld gaan bevallen. Ik merkte ook al een nieuw startgeluidje bij het starten van de auto. Ik vroeg me eigenlijk af. Hebben bij het ombouwen ook een andere "badge" achterop gekregen (i.p.v. het vierkantje met "ZE". Dus dat 'ie aangepast is naar "ZE Electric 40"?... Bij mij is dat elk geval niet gebeurd en weet ook niet of dat standaard is. De dealer zei van niet, omdat het gewoon het oude model is met een upgrade. Dit omdat ik dat een beetje vermoedde naar het (Zweedse) artikeltje van @HarmOtten . Maar mijn Zweeds is een beetje roestig..
Zoe Intens Q210 Gris Givre (bj 2015) sinds 12-2016 - 40kWh upgrade sinds 01-2018 - 28.000 km - SoH 103%
Lekker he.
Wij hebben er apart om gevraagd en -helaas- ook apart voor betaald. Het is inderdaad een onderdeel van R90 / Q90 series.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Nieuwe ZE40 badge kost 40,-- moet apart betaald worden.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Leuk dat er 270km op de GOM staat maar in werkelijkheid is het nu in januari echt max.200 km en klopt ook wel, het is gewoon het dubbele van wat je anders met de 22 kWh zou hebben.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Gisteren ook hier een batterijwissel uitgevoerd! Bij Arend in Eindhoven. Fijne club!
Helemaal top zeg! Mijn 22KW h Accu was blijkbaar toch wel wat teruggegaan in prestaties. Die haalde eigenlijk geen 100km meer; tenzij ik onder de 100km/h bleef.
Vandaag beetje proefgereden en ik doe iets meer dan het dubbele van wat ik gisteren deed met de oude accu. Maar wel 10-20 km/h harder gereden
(Nu nog ff aan de slag met R-link. Dacht mezelf een kaartupdate cadeau te doen, maar die verschijnt maar niet in de Store.Wel het abbo, maar niet de update.)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut