Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Moet Fastned tijdelijk 1 AC-lader op een station beperken op 22kW?

Ja, 1 lader op 22kW en 1 op 43kW
23
62%
Nee, alle laders op 43kW
14
38%
Ja zeker, alle laders moeten op 22kW blijven
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Graag!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



supercarolus
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:14
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door supercarolus »

Wij rijden nu 3 jaar tot volle tevredenheid met onze Zoe. Maarrrrrr.
Ten aanzien van Fastned wil ik wel een paar dingen zeggen.
Waarom kan ik daar op de nieuwere stations niet snelladen?
Waarom gaat de Zoe daar erg langzaam laden als het koud is?
En waarom kan ik daar wel snelladen als er een tweede auto staat te laden?
Allemaal erg onduidelijk.
Iets met harmonische verstoring zegt men. Maar volgens mij is daar iets anders aan de hand.
Fastned verwijst mij dan door naar Renault die het volgens hun allemaal gaan oplossen.
Renault zegt vervolgens dat er aan de Zoe niets mis is, en dat ik me dus ook niet op de garantie kan beroepen.
Wel zegt Renault het probleem te kunnen oplossen voor de somma van +/- 3000 euro. Door middel van een nieuwe Lader.
Maar. En nu komt ie.
Waarom heb ik aan de snellaadpalen van Allego al die problemen niet?

Ik vind eigenlijk dat alle tankstations in Nederland verplicht een of meerdere snelladers en/of laadpalen zouden moeten hebben.
Dan zijn alle problemen ten aanzien van accu reikwijdte gelijk opgelost.
Maar ik snap ook wel dat dat allemaal iets ingewikkelder ligt. Iets met macht of zo.
Mij is de laatste tijd opgevallen dat er zoveel laadpalen achter hekken zitten. Vooral in het weekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

@Supercarolus

Melding maken bij Renault Nederland dat je problemen hebt bij de nieuwe Fastned stations. Je wordt gebeld door je ZE dealer om het probleem bij zo'n fastned station met een aangesloten laptop van de dealer te reproduceren. Daarna krijg je een nieuwe lader.

Althans zo ging het bij mij. Nu heb ik geen problemen meer bij deze nieuwe Fastned stations.

Firmware info van de in mijn zoe vervangen BCB:

Diag version 15
Supplier JF2
Software version 0210
Version 0871
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

@supercarolus: veel vragen die betrekking hebben op zaken die hier op het forum besproken worden. Je hebt het ReanultForum mogelijk pas net gevonden. In dat geval even tijd investeren om je een beetje in te lezen en dan je vragen, als ze al niet beantwoord zijn, stellen in de betreffende topics.

In het algemeen werkt iedereen (Renault, Fastned EVbox etc) goed mee, maar het blijkt allemaal zo simpel niet te zijn en het wordt allemaal uitgevonden "as we speak". Er moet goed uitgezocht worden wat nu exact het probleem is en wie de eigenaar van je probleem is. Zorg dus dat je probleem bij de juiste partij neerlegt, voorzien van ervaringen en meetresultaten, meetgegevens verzameld met bv CanZE.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door HarmOtten »

Ik heb helaas minder goed nieuws.
Op 6-FEB-2017 was bij mij de BCB vervangen om het issue beschreven in dit topic op te lossen. Daarna, op diezelfde dag heeft de garage toen succesvol geladen bij A2 Fastned Ooiendonk, waarvan hier de bijbehorende grafieken van de harmonischen. Tot zover alles goed en wel.
Echter op 25-FEB-2017 ben ik naar Amsterdam gereden, en op de heenweg geladen bij A15 Fastned Varakker. Maar daar kreeg ik na enkele minuten laden op 43kW toch weer dezelfde fout!! :doh:. Dat wist ik op dat moment nog niet zeker, maar op 1-MAR-2017 is dit door mijn dealer bevestigd. De fout die in de BCB optrad was: DTC067019
Tsja, dit is toch wel een beetje een domper, vooral nu ik terugkoppeling heb gekregen dat er voorlopig geen oplossing beschikbaar is. Let wel, het gaat met deze nieuwe BCB minder gauw fout, maar er op vertrouwen kan ik helaas nog niet. Hierdoor, en ook door deze berichten over de lagere laadsnelheid van de 41kWh batterij, ga ik voorlopig niet investeren in een Q90 of zelfs de batterij-upgrade. Ik ga in ieder geval zorgen dat dit probleem officieel gemeld is, omdat ik dicht tegen de 100.000 km aan zit, de grens waarbij de garantie op de aandrijflijn officieel vervalt.

Zelf denk ik dat Renault dit probleem door middel van een "workaround" in de software van de BCB prima kan oplossen. Op die plek worden namelijk de harmonischen gemeten, en wordt ook het daadwerkelijke vermogen bepaald waarmee wordt opgeladen. Aangezien de lekstroom veroorzaakt door de harmonischen, minder wordt bij lagere vermogens, zou de BCB, als de grenswaarde van die lekstroom dreigt overschreden te worden, het vermogen simpelweg kunnen verlagen.
Ik zal deze tip aan Renault meegeven, en jullie hier wederom op de hoogte houden...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Harm, ook mijn gloednieuwe lader geeft problemen. Bij Fastned lijkt e.e.a. wel verholpen, althans daar heb ik het probleem niet meer gezien. Maar ditmaal gaat het om random stoppen op 11 kW. Aangezien ik voor mijn zaak 2 Zoe's heb besteld en de andere Zoe met de originele lader + nieuwe firmwares geen problemen heb gaan ze nu waarschijnlijk toch een ouder type lader weer terugplaatsen in mijn Zoe, met de laatste firmwares. Ze houden het dan op een 'bug' in mijn oude lader. Morgen komt een engineer van Renault NL bij mij thuis kijken hoe de nieuwe lader zich op m'n thuis-ZE-ready 11kW laadpunt zich gedraagt. En dan maar fingers crossed dat de auto met het laden stopt ergens tussen de 10-25%.

Overigens lijkt me dit nog steeds geen reden om niet voor een batterij upgrade te gaan. Deze issues moeten gewoon worden opgelost, het aantal kilometers wat je er extra bij krijgt (ook op <43 kW) zorgt er juist voor dat je minder afhankelijk van de snelladers wordt en (bijna) alles met destination charging op kan lossen, waardoor potentiele problemen kleiner worden.

Bedankt voor al je uitzoekwerk!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door zoe2goe »

Overigens lijkt me dit nog steeds geen reden om niet voor een batterij upgrade te gaan. Deze issues moeten gewoon worden opgelost, het aantal kilometers wat je er extra bij krijgt (ook op <43 kW) zorgt er juist voor dat je minder afhankelijk van de snelladers wordt en (bijna) alles met destination charging op kan lossen, waardoor potentiele problemen kleiner worden.
Natuurlijk is iedereen zijn afweging anders. Ik ga het niet doen om de simpele reden dat ik het niet nodig vind (voor mij!) en dat ik even wil afwachten wat er aan het einde van mijn leasecontract staat te gebeuren. Laat onverlet dat als ik nu een EV moest kopen het zeer waarschijnlijk een ZOE model 90 zou zijn.

Dat gezegd hebbende: in mijn ogen heb je helemaal gelijk. De discussie gaat ook niet zo zeer om 22 <> 41 kWh accu, maar of het zinvol is een Q90 te nemen in plaats van een R90. Dat lijkt me met de huidige stand van zaken minder scherp dan eerst gedacht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

HarmOtten schreef:Ik heb helaas minder goed nieuws.
Op 6-FEB-2017 was bij mij de BCB vervangen om het issue beschreven in dit topic op te lossen. Daarna, op diezelfde dag heeft de garage toen succesvol geladen bij A2 Fastned Ooiendonk, waarvan hier de bijbehorende grafieken van de harmonischen. Tot zover alles goed en wel.
Echter op 25-FEB-2017 ben ik naar Amsterdam gereden, en op de heenweg geladen bij A15 Fastned Varakker. Maar daar kreeg ik na enkele minuten laden op 43kW toch weer dezelfde fout!! :doh:. Dat wist ik op dat moment nog niet zeker, maar op 1-MAR-2017 is dit door mijn dealer bevestigd. De fout die in de BCB optrad was: DTC067019
Tsja, dit is toch wel een beetje een domper, vooral nu ik terugkoppeling heb gekregen dat er voorlopig geen oplossing beschikbaar is. Let wel, het gaat met deze nieuwe BCB minder gauw fout, maar er op vertrouwen kan ik helaas nog niet. Hierdoor, en ook door deze berichten over de lagere laadsnelheid van de 41kWh batterij, ga ik voorlopig niet investeren in een Q90 of zelfs de batterij-upgrade. Ik ga in ieder geval zorgen dat dit probleem officieel gemeld is, omdat ik dicht tegen de 100.000 km aan zit, de grens waarbij de garantie op de aandrijflijn officieel vervalt.

Zelf denk ik dat Renault dit probleem door middel van een "workaround" in de software van de BCB prima kan oplossen. Op die plek worden namelijk de harmonischen gemeten, en wordt ook het daadwerkelijke vermogen bepaald waarmee wordt opgeladen. Aangezien de lekstroom veroorzaakt door de harmonischen, minder wordt bij lagere vermogens, zou de BCB, als de grenswaarde van die lekstroom dreigt overschreden te worden, het vermogen simpelweg kunnen verlagen.
Ik zal deze tip aan Renault meegeven, en jullie hier wederom op de hoogte houden...
Hallo, ik lees al een tijdje mee op dit forum en ben vooral actief via o.a. tweakers.net. Nu ook gezellig op het Renault forum :)
Bij ons is ook de lader vervangen met een update bij Renault Z.E. Dealer (Arend auto Eindhoven) helaas heeft dit ook niet geholpen. Eerste keer laden bij Fastned Den Bout gaf al een rode neus (met dezelfde storingen, had inmiddels een iOS dongle gekocht voor CanZE)

Wij worden en zijn vrij netjes behandeld, de Z.E. monteur mark heeft o.a. de auto uitgelezen maar op het moment is er nog geen oplossing voor onze Zoe uit 05.2014. Het nadeel van de nieuwe lader t.o.v. de oude is dat ik het laden niet direct opnieuw kan starten, de auto moet nu eerst +/- 30minuten zijn afgesloten (auto moest ook volledig uit) voor die ergens anders wilt laden, (helaas) morgen bij familiebezoek nogmaals bij Fastned Den Bout (met middenspanning) gaan proberen te laden, wat waarschijnlijk weer fout gaat.

Ik heb i.i.g. aangegeven dat ik graag wil dat er een snelle oplossing komt, desnoods een goede aanbieding voor een grotere 41kWh accu zodat ik de volgende keer niet een belangrijk moment mis van een priveaangelegenheid en i.i.g. verder kom.. (Helaas al twee keer problemen gehad door snellaadproblemen; te laat bij crematie, uitstrooien etc..)

Renault laat deze aankomende week meer weten betreft de bekende problemen bij de oude Zoe's met snellaadissues, ik zal ze o.a. ook hier delen als er zinnige informatie bij zit!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Ik vind het wel apart dat ik met mijn ZOE uit 2013 voorbeeldig kan laden bij Fastned, ook bij de nieuwe stations als Steelhoven bij ons in Oosterhout. Ben geen frequente gebruiker, maar het is lang geleden dat het me niet lukte.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door RudyH »

Je bent gezegend met je Zoe Gertjan VB. Wees er zuinig op.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Jij binnenkort ook :D
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door RudyH »

Eerst zien dan geloven
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Dat komt goed Rudy.

Had ik nog verteld dat het random-stoppen van het laden op m'n thuis 11kW puntje toch in mijn huis-installatie bleek te liggen? Die nieuwe lader is er kennelijk wat gevoeliger voor, maar het was dus een brakke kabel die in mijn tuin ergens stroom 'weg-lekt'. Als ik die met een dubbele schakelaar loskoppel van het net dan heb ik totaal geen laad-issues. Had de electricien gemeten/ontdekt/uitgevonden. Schakel ik een paar buitenlampen / stopcontacten weer in dan kan je er donder op zeggen dat het laden op m'n 11kW ze-ready op random momenten weer stopt met laden.

Keertje vervangen dus, en tot die tijd gewoon alleen inschakelen indien strikt noodzakelijk :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

Hoi MrGoogle87,

Meestal heb ik aan 10 minuten wachten genoeg, dan is m'n 2013 Zoe wel gereset. Maar als je een steeksleutel 10 (uit m'n hoofd) meeneemt kan je het versnellen door even de aarde van de 12 Volt accu los te maken. Scheelt weer met troubleshooten (helpt overigens ook met vastgelopen R-Link).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

E-mission schreef:Hoi MrGoogle87,

Meestal heb ik aan 10 minuten wachten genoeg, dan is m'n 2013 Zoe wel gereset. Maar als je een steeksleutel 10 (uit m'n hoofd) meeneemt kan je het versnellen door even de aarde van de 12 Volt accu los te maken. Scheelt weer met troubleshooten (helpt overigens ook met vastgelopen R-Link).
Bedankt voor de tip. Word er voor jou al een oplossing aamgeboden door renault? Zelf heb ik voorgesteld of ze een nieuwe accu a 41kWh erin kunnen lepelen :) wacht nog op antwoord.

(Ik vind het onacceptabel dat ik laat of te laat ben gekomen op o.a. Een crematie, euthanasie en uitstrooien van as familielid, met een bekend probleem van de auto.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Het feit dat het een bekend probleem is legt niet meteen de volledige verantwoordelijkheid bij Renault. Ze werken aan een oplossing, en kunnen natuurlijk niet op individuele gevallen met gevolg-schade in gaan. Ook al is dat veroorzaakt door een bekend probleem. Hoe vervelend de situatie ook is, (zou er zelf ook flink van balen) kun je dit niet volledig bij Renault neerleggen vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Hachy schreef:Het feit dat het een bekend probleem is legt niet meteen de volledige verantwoordelijkheid bij Renault. Ze werken aan een oplossing, en kunnen natuurlijk niet op individuele gevallen met gevolg-schade in gaan. Ook al is dat veroorzaakt door een bekend probleem. Hoe vervelend de situatie ook is, (zou er zelf ook flink van balen) kun je dit niet volledig bij Renault neerleggen vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben ik het met een deel mee eens. Helaas is het probleem al meer dan een jaar (is mij verteld) bekend. Op het moment doen ze nog steeds onderzoek en is er nog steeds geen oplossing.
Net als vele andere een hoop geld betaald en er vanuit gegaan dat 43kW snelladen gewoon altijd kan. Helaas kan dit niet en heb ik minstens 1x per week een vervoersprobleem, ondertussen doet Renault NL nog onderzoek en ik kan mijn auto niet fatsoenlijk gebruiken.

Ja, Renault heeft tijd voor een oplossing nodig, helaas "doen" ze dat helaas niet zo goed.
De diagnose: "probeer de lader maar te vervangen"

De lader en toebehoren kostte Renault ook +\- 3000 euro aan onderdelen, die ze "om te proberen" hebben geplaatst.
Een 41kWh accupakket omruilen schijnt ook rond de 3500 euro te kosten, alleen die zal voor mij 99.9% van mijn problemen op het moment oplossen.

Wie weet, ik vind het niet onredelijk.



***FYI: Ik heb zelf 6jaar in moderne garages gewerkt als Technisch Specialist, 1e en 2e monteur. Dit is echt niet gebruikelijk om een klant zo lang op te zadelen met een probleem (die voor sommige een mindere last veroorzaakt, ik heb op mijn route geen reeele andere snellader op de route en ben afhankelijk van Fastned)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Het probleem is inderdaad al langere tijd bekend bij zowel Fastned als Renault.

Ik vind het erg vreemd waarom ze 'nog steeds' onderzoek doen bij jou? Bij mij duurde het onderzoek 1 dag (samen een opname van de laadsessie gemaakt) en de volgende dag kreeg ik een nieuwe BCB/Lader. Ik begrijp dat jouw BCB/lader ook al een keer vervangen is? En je hebt nog stééds problemen? Heb je al een afspraak gemaakt om de 10 April-bcb-firmware update te laten plaatsen op jouw lader?

Ik vind persoonlijke routes en wel/geen snelladers altijd een beetje lastig, Renault levert je een auto; geen vervoersticket van A naar B. Het probleem speelt alleen bij Fastned stations met eigen middenspanningstrafo, dat is een gedeelde verantwoordelijkheid. Ergo; had Fastned niet bestaan was je dan ook zo kritisch naar Renault geweest?

Het doet me denken aan die kerel met die Nissan Leaf die zich 194x liet afslepen omdat hij het beloofde aantal kilometers niet haalde en daarna Nissan dagvaardde. Hij stond in zijn recht, zeker. Maar de manier van handelen heb ik altijd wat moeite mee.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Hachy schreef:Het probleem is inderdaad al langere tijd bekend bij zowel Fastned als Renault.

Ik vind het erg vreemd waarom ze 'nog steeds' onderzoek doen bij jou? Bij mij duurde het onderzoek 1 dag (samen een opname van de laadsessie gemaakt) en de volgende dag kreeg ik een nieuwe BCB/Lader. Ik begrijp dat jouw BCB/lader ook al een keer vervangen is? En je hebt nog stééds problemen? Heb je al een afspraak gemaakt om de 10 April-bcb-firmware update te laten plaatsen op jouw lader?

Ik vind persoonlijke routes en wel/geen snelladers altijd een beetje lastig, Renault levert je een auto; geen vervoersticket van A naar B. Het probleem speelt alleen bij Fastned stations met eigen middenspanningstrafo, dat is een gedeelde verantwoordelijkheid. Ergo; had Fastned niet bestaan was je dan ook zo kritisch naar Renault geweest?

Het doet me denken aan die kerel met die Nissan Leaf die zich 194x liet afslepen omdat hij het beloofde aantal kilometers niet haalde en daarna Nissan dagvaardde. Hij stond in zijn recht, zeker. Maar de manier van handelen heb ik altijd wat moeite mee.
Ik wilde al een lange tijd elektrisch rijden. Dit was "voorheen" niet mogelijk omdat Fastned nog niet bestond of groot genoeg was.

Ik heb na zelfonderzoek, en navraag bij Renault de beslissing gemaakt: "Nu kan het! Cool! Het enige nadeel is soms even wachten bij snelladen want onderzoek toont dat 100km actieradius realistisch is en niet 220km"
(In mijn ogen totaal anders dan die man die express zichzelf 194x laat afslepen?)

Specifiek Fastned was voor mij/ons de reden dat de Zoe er is gekomen. Zonder Fastned kunnen wij buiten werkdagen om, bijna niet onze familie bereiken die vrij ver weg wonen van ons.

(Ja, snelweg af en langzamere laden aan laadpaal kan, maar dat is niet wat ik wil. Ik kan ook gaan snelladen voordat ik bij het juiste Fastned station kom, maar dan zit de accu nog op 85% die dan naar 93%+ moet.. )

Zonder Fastned had ik waarschijnlijk nog een Fiat Grande Punto eco-diesel, helaas is na aanschaf pas gebleken dat er steeds sneller en meer snellaad problemen zijn bijgekomen.

Ik heb dan ook gewoon "normaal" gevraagd en niet geeist, of ze er niet een 41kWh accu in kunnen doen met behoud van de leaseconstructie, zodat het probleem grotendeels is opgelost met de middellen en manieren die wel bekend zijn.

(Ik verwacht ook echt niet dat ze dat gaan doen, vragen kan natuurlijk altijd)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Je wilt nooit meer terug in je kiezelstenen rammelaar 8) .

Naast Fastned hebben we ook Allego dat een groot netwerk heeft. Check http://www.ac-lader.nl van MartijnEV. Daarnaast is 22kWh laden ook geen straf wanneer geen hele batterij vol behoeft geladen te worden en die zijn er ook zat. Fastned is mooi maar in het geheel geen voorwaarde voor elektrisch rijden.

220km actieradius is nooit door Renault, serieuze media of serieuze verkopers als een realistisch bereik genoemd.

Laadproblemen zijn er wel, maar behoren er niet te zijn en kunnen, moeten opgelost worden. Bron van deze problemen liggen echter niet altijd bij de ZOE, soms nadrukkelijk zeker wel, reden waarom onder garantie onderdelen vervangen zijn en worden. De ZOE is terecht wel zeer kieskeurig tav de installatie (aarding), dat is een feit. Niet zelden geeft meer aandacht voor dit aspect (de installatie) van de laadpaal een oplossing van de problemen.

Nieuwe technieken brengen nieuwe problemen, of uitdagingen zoals je wilt. Het plaatsen van middenspanningsstations bij Fastned tbv voorbereiden op hogere laadsnelheden in de toekomst is zoiets. Het goed recht van Fastned en zeer wenselijk ivm ontwikkelen van de techniek. De "Fastned" problematiek (voor de verwarring; dit doet zich niet alleen bij Fastned voor) treft zeer zeker niet alle ZOE's. Er is onderzoek geweest en gezien het niet structureel elke ZOE treft is er voor gekozen te reageren op degenen die piepen. Dus heb je een probleem, neem dan contact op met Renault Klantenrelaties. Dat is meerdere malen gebeurd, waardoor er nieuw onderzoek is gedaan op basis van nieuwe gegevens. Dat loopt nog.

EV-box discopalen idem. Dat laatste is nu door Renault met een update opgelost. De instelling van sommige EV-box door EV-box en hun installateurs, waardoor juist ZOE's heel kwetsbaar zijn, dient geen enkel nut. Renault heeft er desondanks op geanticipeerd (tezamen met het werk van Hachy) en een update uitgebracht waardoor de ZOE met dit fenomeen kan omgaan.

De idee dat de problematiek door een defect onderdeel wordt veroorzaakt en dat simpelweg vervanging tot opheffen van het probleem leidt is veelal onjuist. Het is vaak het zoeken naar een speld in een hooiberg. Renault blijkt de diverse onderdelen, bijvoorbeeld de BCB, continue door te ontwikkelen, waardoor er veel verschillende versies van een onderdeel bestaan. Daarnaast wordt de software geupdate en welke combinatie nu juist problemen veroorzaakt en waarom is een leuke puzzel. Te snel aanpassen van beiden kan weer problemen geven bij andere ZOE's met andere versies (backwards compatible zijn).

Hulp van de gebruiker is bij al deze problemen zeer welkom door het aanleveren van de juiste feiten tav omstandigheden bij het optreden van dit probleem en een feitelijke beschrijving van het probleem zelf. CanZE kan daarbij prima helpen, ik heb zelf al te vaak mogen ondervinden dat mijn beleving niet klopte met door CanZE aangeleverde feiten. Niet genoeg kan verzocht worden de emotie hier buiten te houden. Die mag je zeker uiten, maar tel eerst tot tien, verzamel de feiten en benoem dan je ongenoegen, apart van de feiten.

Al eerder gezegd; 1e lijns hulp dient van de dealer te komen, maar (nog) niet alle dealers hebben dit vakgebied (EV) onder de knie, schroom dus niet Klanterelaties Renault Nederland te benaderen. Ja, en ook hier moet je door de molen om vast te stellen, wat je zelf al zeker meent te weten, dat je met een terechte klacht komt. Het duurt natuurlijk allemaal veel te lang, maar de stappen moeten gezet. Geen enkele dealer krijgt toestemming voor vervanging als er geen bewijsmateriaal wordt aangeleverd aan Renault Frankrijk. Belangrijk dat je je er op instelt om dit bewijsmateriaal zo snel en zo goed mogelijk aan te leveren.

En geniet van de mooie momenten met je ZOE, ze zullen er ongetwijfeld zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Gertjan kan altijd rustig uitleggen in mooie lange volzinnen wat ik dan probeer in 2 regels te zetten. Amen daarvoor.

Terug naar de kern van de problemen van @MrGoogle87. Ik lees dat je BCB vervangen is maar dat je nog steeds Fastned problemen hebt net zoals Harm Otten in dit bericht van 17-04-2017.

Dat kan best klote zijn natuurlijk, maar onthoud dat Renault er in principe er nog steeds voor moet en wíl zorgen dat iedereen bij Fastned goed laden kan op 43kW, maar dat ze dat echt niet alleen kunnen zonder voorbeelden van o.a. jouw BCB.

Kortom wat heb je daarna nog ondernomen om de nieuwe problemen met Renault toch opgelost te krijgen? Is er al een 'filmpje' (meting) van je nieuwe brakke laadsessies gemaakt, heb je Renault NL nog ingeschakeld en is bij jou nu wel of niet de 10-april firmware update ingepland?
De kans is best aanwezig dat jouw laadproblemen daarmee op zijn minst minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.

Ik lees dat je auto uit de omgeving Eindhoven komt en je hebt geprobeerd te laden bij Fastned Den Bout richting Dordrecht. Maar op de route Eindhoven - Den Bout vind ik (afhankelijk van de route) al 11 keer een 43kW lader en meer dan 30 keer de 22kW laders waarmee je in een half uur ook 60km erbij tapt. Bijvoorbeeld bij A15 afrit Arkel een 22kW aan de Franklinweg 2. Laad je daar een half uur van 5 naar 55% dan is Den Haag / Zoetermeer / Leiden / Maasvlakte / Hellevoetsluis vanaf daar bereikbaar.

Ik weet niet waar je familie woont maar is dit wellicht iets wat tijdelijk op te lossen valt door kwartier of een half uurtje extra reistijd in te plannen?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door zoe2goe »

Ter ondersteuning van wat Gertjan zegt: mijn good-old 2013 ZOE heeft geen laadprobleem bij "de" Fastned stations (getest bij Veenendaal). FIjn.

Maar helaas, die idiote pluggen (sorry, emotie ;-) ) die ze bij Fastned gebruiken wrikken zo aan de neus dat bij mijn auto het lock-schakelaartje wordt opegngewrikt, rode neus, etc etc.

Ik wil maar zeggen: K**-ZOE, K**-Fastned, K**-AC-laden, het is allemaal snel geroepen. En de ergernis is terecht; je wilt gewoon laden en rijden. Maar mijn voorbeeld is er een anders dan verwacht feit: ik zou niet graag gezien hebben dat de BCB door Renault was vervangen geloof ik, vanuit de veronderstelling "middentrafo FastNed + BCB", terwijl de werkelijke oorzaak de slecht vormgegeven zware plug i.c.m. het lock mechanisme is. Dat laatste kan ik zelf wel mee overweg overigens; ik bedoel het slechts als illustratie.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door RudyH »

Idd ergernis alom. Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik mijn auto heb afgestaan aan de dealer. Afgelopen paar dagen daarom expres even niet gereageerd op de berichten. Mijn teleurstellingen in mijn auto zat me nog al vrij hoog en negatief mee gaan in de berichten had het voor mij en voor jullie niet positiever gemaakt.

Nu na een paar dagen het te laten bezinken en diverse berichten te hebben gelezen ben ik wel positief over het feit dat ze de BCB en de accu gaan vervangen. Daarnaast ga ik er van uit dat de nieuwe update meteen wordt mee genomen. (Dit vraag ik natuurlijk nog wel even na) Ik heb goede hoop dat de laadproblemen en uitval van de auto verholpen worden.

Om jullie een inzicht te geven wat ik allemaal al heb gedaan en is vervangen om 1 voor 1 uit te kunnen sluiten wat het laadprobleem kon zijn. Ben er al meer dan een jaar mee bezig en de auto heeft al meerdere malen bij de dealer gestaan voor dit probleem.

Onderdelen die vervangen zijn: (*Niet vervangen vanwege het laadprobleem)
- Laadpaal (thuis)
Complete nieuwe laadpaal daarnaast Van vaste kabel naar socket gegaan om uit te sluiten dat het ook niet aan de vaste kabel kon liggen.
- Aardpen (thuis)
Door laten meten en ik zat bij droog weer boven de 100ohm.
- Laadkabel (coulance RNL 50/50)
- Stekkerunit van de auto*
- Motor*
- Dashboard*
- BCB en accu staan nu gepland.

Wie weet wat er allemaal onder de aandrijflijn valt?

Daarnaast heb ik ook diverse testen uitgevoerd om dingen uit te sluiten. Bijvoorbeeld thuis in de groepenkast alle stoppen uitgezet behalve van de laadpaal om te kijken of de auto dan wel zonder problemen zou laden.(Helaas)
De stekker ondersteunen zodat de connectie van de PX pin en de pilot pin optimaal is. Dit euvel las ik bij onze Duitse vrienden op het forum en Zoeo2goe haalt het in het vorige bericht ook al even aan.
Daarnaast ook een Andere Zoë getest aan de thuis laadpaal. (Deze gaf geen problemen bin het laden.

Na wat tips op het forum ben ik de laadsessies maar gaan filmen en fotograferen om bij te houden waar het mis ging. Deze zijn uiteindelijk richting RNL gegaan. Daarnaast heeft CanZE me ook geholpen om het laadproces beter te begrijpen al blijven er nog veel dingen een raadsel voor mij.

Hoop deze week meer te kunnen vertellen over het laden bij Fastned en alle andere laadpalen

Ik ben die Twingo wel beu. Moest vandaag ook nog eens tanken
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door cosmiccarbon »

Toevallig had ik het met de dealer over de stekkerunit (en het feit dat ik daar niet voor wou betalen) en op een gegeven moment zei hij dat "het systeem aangeeft dat de stekkerunit inderdaad onder de aandrijflijn valt".
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door fivari »

Toen het in 2015 bij mij 50 dagen duurde om de vervanging uit te voeren, lag dat vooral aan Renault Frankrijk. De lokale dealer heeft echt wel zijn best gedaan om de vervanging zo snel en degelijk als mogelijk uit te voeren.
Sindsdien heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

@mrgoogle87 : Zou je nog even willen reageren op bovenstaande Posts, ben benieuwd naar je bevindingen/resultaten/reactie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door jdgh72 »

Gisteren geladen bij nieuwe Fastned station de Lepelaar bij Lelystad (A6 richting Emmeloord). Ging probleemloos.

Tot nu toe heb ik alleen problemen gezien bij Selnis en Oijendonk. De Hucht gaat over het algemeen wel goed, eenmaal een onderbreking gezien.

Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Hachy schreef:@mrgoogle87 : Zou je nog even willen reageren op bovenstaande Posts, ben benieuwd naar je bevindingen/resultaten/reactie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb inderdaad een firmware update gehad. De laatste keer dat ik langs kwam was er alleen nog een "EVnetNL" update die beter compatibel is bij laadpalen die "smart" chargen en daarom soms een lagere inschakelstroom hebben. (Dat kon ik de volgende keer wel doen)

Verder heeft RenaultNL het probleem nogmaals erkend per email en de nieuwe accu was helaas nog niet beschikbaar, dus kon ik er ook geen een "krijgen"

Ik ben wel op de lijst gezet voor potentiele kandidaten (maar er is geen "gratis" accu beloofd oid, ik sta neem ik aan enkel op de lijst)

Wij hebben een fastned abbo, 8 a 9/10keer werkt het laden ook wel, maar niet altijd, door bekende problemen, dat is vervelend.

Als er problemen optreden is dat (tot nu toe sinds vervangen van de BCB) tussen de 60-65% vol (bij 90soh%, ik heb nu zo'n wifi dongle voor ios)

De laatste keer heb ik snel de lader eraf gehaald toen ik zag dat die stopte met laden door op knopje dashboard te drukken links naast het stuur(voordat de melding "kan niet laden" permanent te zien blijft)

Wij gebruiken soms wel 4x per dag een snellader, met een Fastned abbo is dat niet al te duur, snelladers van andere aanbieders zijn toch snel 2x zo duur in gebruik en wat vaker defect of bezet (want ja, wij gebruiken ook andere snelladers als wij anders veel moeten omrijden)

Dus ja: het is zeker nog mogelijk om nóg vroeger te vertekken dan wij nu al doen, maar de reistijd is dan al snel verdubbeld ten opzichte van onze (voormalige) eco-diesel.
Over het algemeen rijden wij al langzamer in een EV, omdat je bij hogere snelheid er juist langer over doet (je moet meer bijladen onderweg) dat vinden wij niet zo erg, maar nu blijkt:

- dat ik voorlopig soms extra moet omrijden,
- niet lekker uit kom kwa gebruik met fastned abbo(prijs is gebaseerd op gebruik kWh's per maand)
- Soms een fors start tarief moet betalen bij andere snelladers, die grofweg twee keer zo duur zijn
- losse snelladers zijn vaker buiten gebruik of bezet
- Routeplanner fastned werkt vrij goed, maar heb ik niet zoveel meer aan
- langere reistijden
- soms moet ik ook meer kwh's laden bij laadpalen, terwijl ik dit niet zou hebben gedaan als ik er vanuit kon gaan dat ik bij de (oorspronkelijk) geplande Fastned ging snelladen. Dit is dus ook duurder door laadpaal start tarief en het kost altijd extra tijd om na 1/2uur de auto gelijk weg te halen als die weer vol is (wel zo netjes)

Dus in een notendop, ja wij rijden nog steeds met de Zoe naar schiedam, helaas word het na een lange tijd behoorlijk vervelend deze snellaadproblemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Hachy »

Gebeurt het steeds bij dezelfde fastned? Heb je er al eens een 'filmpje' van kunnen laten maken door Renault?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Hachy schreef:Gebeurt het steeds bij dezelfde fastned? Heb je er al eens een 'filmpje' van kunnen laten maken door Renault?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, ook bij minstens 1 andere fastned met middenspanning (weet niet meer welke op het moment)

Renault heeft geen filmpje gemaakt, of buiten de deur gemeten omdat ik exact dezefde storing had als andere klant(en), waaronder "HarmOtten" werd genoemd van dit forum die toen mee was gereden om grafieken te loggen?
(Sterker nog, de bcb is vervangen zonder buiten de deur te meten, omdat het in eerste instantie bij Een andere klant een opgelost probleem leek te zijn?)

De z.e. monteur (Mark, geloof ik) en renault dealer Eindhoven vertelde mij dat het een bekend probleem was en Renault nog bezig is met een oplossing.

Per email kreeg ik ook de bevestiging dat RenaultNL nog steeds met Fastned samen werkt (maar er is nog geen oplossing)

**edit, ik maak tegenwoordig wel een foto met km stand en storing, zodat ik die eventueel kan gebruiken als informatie voor Renault, storingen worden opgeslagen met een km stand**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

Even een update van mijn kant. Mijn Zoe is van juni 2013, gaf voorheen allerlei problemen op laadpalen en bij Fastned. Als het laden wel goed ging was dat altijd met horten en stoten. Vorig jaar is mijn lader voor de tweede keer vervangen nadat hij kapot was gegaan (onder de elektrische aandrijflijn garantie van 5 jaar), tegelijk ook alle software updates gehad (incl LBC batterij update om capaciteit weer normaler te krijgen). Sindsdien heb ik zelden meer laadproblemen en viel het mij op dat er ook geen koeling pauzes en zo bij de snelladers (incl Fastned) meer voorkwamen, dus strak en snel laden in 1 keer (ook voor het eerst dat ik een koeling fan hoorde soms achter-onderin de auto). Gisteren bij een wat langere rit express bij een paar Fastned stations langsgereden die in de lijst stonden als zijnde probleem stations voor oudere Zoe's. Ik laad al geregeld langs de A6 tussen Almere en Lelystad op (beide kanten), die staan allebei in de lijst maar geven me nooit problemen. Gisteren langs Fastned de Slenk bij Arnhem en bij de Hucht langs de A1 bij Apeldoorn gereden (plus nog 2 stations die niet in de lijst stonden) en overal zonder enige issue kunnen snelladen. Ik las eerder over filters en 40 kW batterijen als mogelijke oplossingen, maar mijn nieuwe lader (die dus onder garantie nog voor bijna iedereen te regelen is) lijkt dus ook een oplossing. Als er nog stations ergens zijn die voor mensen constant problemen geeft kan ik het daar ook eens proberen?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door jdgh72 »

E-mission schreef:Even een update van mijn kant. Mijn Zoe is van juni 2013, gaf voorheen allerlei problemen op laadpalen en bij Fastned. Als het laden wel goed ging was dat altijd met horten en stoten. Vorig jaar is mijn lader voor de tweede keer vervangen nadat hij kapot was gegaan (onder de elektrische aandrijflijn garantie van 5 jaar), tegelijk ook alle software updates gehad (incl LBC batterij update om capaciteit weer normaler te krijgen). Sindsdien heb ik zelden meer laadproblemen en viel het mij op dat er ook geen koeling pauzes en zo bij de snelladers (incl Fastned) meer voorkwamen, dus strak en snel laden in 1 keer (ook voor het eerst dat ik een koeling fan hoorde soms achter-onderin de auto). Gisteren bij een wat langere rit express bij een paar Fastned stations langsgereden die in de lijst stonden als zijnde probleem stations voor oudere Zoe's. Ik laad al geregeld langs de A6 tussen Almere en Lelystad op (beide kanten), die staan allebei in de lijst maar geven me nooit problemen. Gisteren langs Fastned de Slenk bij Arnhem en bij de Hucht langs de A1 bij Apeldoorn gereden (plus nog 2 stations die niet in de lijst stonden) en overal zonder enige issue kunnen snelladen. Ik las eerder over filters en 40 kW batterijen als mogelijke oplossingen, maar mijn nieuwe lader (die dus onder garantie nog voor bijna iedereen te regelen is) lijkt dus ook een oplossing. Als er nog stations ergens zijn die voor mensen constant problemen geeft kan ik het daar ook eens proberen?
Lelystad (beide kanten) heb ik ook vrijwel geen problemen ervaren. Ook de Hucht gaf zelden een laadstoring.
Ooiendonk (bij Eindhoven) en Haarlem zijn echter hopeloos. Vooral Haarlem, binnen 2 seconden laadstoring. Niets mee te beginnen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Fastned zou ook 43kW laders in gaan stellen met 10% minder vemogen, dus naar ongeveer max. 38kW, zodat bijna niemand meer problemen zou moeten hebben bij het laden. (Het probleem is dsn niet echt “weg”)

Ik laad ook regelmatig op bij verschillende Fastned stations, maar het probleem is ook niet altijd aanwezig.

Heb je toevallig gekeken met een dongle of dat nu al het geval was? Ik moet ook nog de bcb laten controleren zodra de nkruwr batterij er is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

Eind november bij Haarlem opgeladen, geen enkel issue. Die bij Eindhoven nog niet geweest.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door E-mission »

MrGoogle87 schreef:Fastned zou ook 43kW laders in gaan stellen met 10% minder vemogen, dus naar ongeveer max. 38kW, zodat bijna niemand meer problemen zou moeten hebben bij het laden. (Het probleem is dsn niet echt “weg”)
Heb je toevallig gekeken met een dongle of dat nu al het geval was? Ik moet ook nog de bcb laten controleren zodra de nkruwr batterij er is.
Ik heb niet nagekeken met mijn dongle wat de precieze snelheid was. De laadtijd gaf mij aan dat het in ieder geval geen 22 was maar rond de 40 (zou 38 kunnen zijn, snel in ieder geval). Met de kou is het sowieso geen 43, maar ik zal volgende keren even de dongle er bij prikken.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door OlafH »

De Andel in Zuid Holland is een van de weinige die mij problemen geeft met een Zoe uit 2013 waar nog niets aan vervangen is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht