Laguna II DCI 110 pk (phase II)

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
El Subtilo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Laguna II DCI 110 pk (phase II)

Bericht door El Subtilo »

Beste allemaal,

Ik heb wat algemene vragen over mijn laguna. Ik heb onlangs een laguna uit april 2005 gekocht met zo een nieuwe neus. Km-stand is 139.000 km. De Motorcode is F9QD6. Ik kom veel negatieve ervaringen van mede laguna rijders tegen op internet. Van storingen met de key-card tot kapotte turbo's en opgeblazen motoren.

Nou heb ik vanwege alle negatieve berichtgeving rondom de laguna uit de modeljaren 2001-2004 gekozen voor de laguna II fase II. Het schijnt dat de meeste kinderziektes dan verholpen zijn. Klopt dit? Graag jullie ervaringen.

Moet ik nog op specifieke dingen letten om dure (motor)reparaties te voorkomen. Kan iemand mij wat vertellen over de F9QD6 motor?

Alvast hartelijke dank voor jullie reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Netjes warm rijden en even rustig laten lopen voor het uitzetten doen de levensduur van de turbo veel goed.
De EGR klep heeft niet het eeuwige leven, met enige regelmaat laten schoonmaken kan veel gedoe voorkomen.
Verder is er weinig aan deze motor wat kapot kan.

Antonio.

P.S.: Mag je avatar wat kleiner?
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
El Subtilo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Bericht door El Subtilo »

Rossy schreef:Netjes warm rijden en even rustig laten lopen voor het uitzetten doen de levensduur van de turbo veel goed.
De EGR klep heeft niet het eeuwige leven, met enige regelmaat laten schoonmaken kan veel gedoe voorkomen.
Verder is er weinig aan deze motor wat kapot kan.

Antonio.

P.S.: Mag je avatar wat kleiner?
Bedankt voor je reactie. Ben sowieso gewend om bij auto's met een turbomotor extra voorzichtig te zijn. Turbo laat ik altijd na een rit een paar minuten uitrazen.

Avatar is ook aangepast. Hopelijk is dit formaat wel ok.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

In dat geval hoef je weinig problemen te verwachten, tenzij de vorige eigenaar/bestuurder de motor al bijna naar zijn grootje getrapt heeft.

Avatar is prima zo.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht