gps-vraagje

Plaats reactie

Topic author
jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

gps-vraagje

Bericht door jimmy-ilse »

Deze week twee dingen ontdekt waar ik antwoord op zoek.

ik kwam deze week af van UZ Gent op de E17 en neem de afrit richting Zelzate. vanaf daar tot in desteldonk , en dan spreek je over een 5à10 km, kreeg ik telkens de mooie stem om de x-aantal seconden: U rijdt te snel. terwijl ik de snelheid reed die ik er mocht rijden. ik heb alles doorzocht om dit te kunnen afzetten. waarschijnlijk niet goed gezocht in systeem. vertraagd tot op 90, 70, 120, maar niks hielp. ik vond ze toen eerlijk gezegd redelijk irritant worden. :lol: :lol:
gisteren na weer een bezoek in het uz weer hetzelfde scenario richting huis.
heeft iemand zo nog iets meegemaakt en hoe moet ik deze juffrouw haar stem uitschakelen? of door welke reden ook zou dit kunnen?

Nu reed ik gisteren in centrum Gent, was nog maar eens de weg kwijt, en schakelde gps in. werkte perfect tot ik plotseling merkte dat de gps drie straten achterliep. in zeer smalle straten en hoge gebouwen werkt hij precies trager. was al de tweede keer (weer in zelfde straat) dat dit gebeurde
heeft iemand dit ook al meegemaakt?
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: gps-vraagje

Bericht door Mils »

Heb je ook Coyote systeem?
Die kan ook (tot vervelens toe) herhalen dat u te snel rijdt.
Dat de gps in de binnenstad met smalle straten en hoge gebouwen minder goed werkt kan gebeuren omdat de ontvangst minder goed is.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: gps-vraagje

Bericht door Knippie »

Wat ik kan adviseren is om via "menu=>navigatie=> instellingen=>geluid en waarschuwing.. " een paar instellingen te testen door ze aan en uit te zetten.. HIer kan je o.a. de geluiden aan zetten van snelheidswaarschuwingen, maar ook kiezen welke pioctogrammen je wel en niet wilt zien op je scherm..

Het is effe pielen: aanklikken, kijken wat er wijzigt en evt weer terugzetten... Je kunt ook best veel regelen. Maar goed das voor ieder persoonlijk. In mijn instellingen heb ik geen enkel geluid als ik ergens te hard rijd, alleen visueel. Bij trajectcontrole wordt netjes mijn gemiddelde snelheid getoond..

GPS bereik kan je hier niet regelen, opstarten gaat soms traag bij mij, maar het valt nooit weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht