Multi Sense Knop - Sport

Plaats reactie

Topic author
Talisman2016
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 okt 2016 09:23
Actief als: particulier

Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Talisman2016 »

Goedemorgen Talisman heren/dames,

Heeft iemand enige ervaring/oplossing met de Multi sense knop op stand Sport?
Want bij mij is de kleur van de draaiknop in het midden op stand Sport Roze-achtig ipv rood.
Alles in de auto is rood, behalve de draaiknop in het midden :cry: .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Jumpman »

idd, het rood rond de knop is bij mij ook niet echt mooi rood.
Nu gebruik ik de sport stand eigenlijk nooit, wordt de Talisman te stuiteren van, dat vind ik niet bij de auto passen, dus persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Bull »

Je kunt tijdens sportstand de kleur ook weer aanpassen (bijv. blauw maar nog steeds sportstand) als je daarna weer rood kiest lost dit iets op? Wat mij wel opvalt is dat de sportstand niet permanent is bij volgend gebruik. Dan krijg ik een melding iedere keer bij volgende keer instappen of ik zeker weet of ik in sportstand wil blijven? Best irritant want alle andere prefab modi doet ie dat niet. Wellicht met energieverbruik te maken? Oja, brand bij jou ook het kleine lampje bij binnenspiegel? Deze schijnt vooral in donker op je middentunnel en dus ook op je nav knop. Ik heb dat lampje in menu uitgezet want het leid teveel af in je zicht maar da's persoonlijk
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Jumpman »

Bull schreef:Je kunt tijdens sportstand de kleur ook weer aanpassen (bijv. blauw maar nog steeds sportstand) als je daarna weer rood kiest lost dit iets op? Wat mij wel opvalt is dat de sportstand niet permanent is bij volgend gebruik. Dan krijg ik een melding iedere keer bij volgende keer instappen of ik zeker weet of ik in sportstand wil blijven? Best irritant want alle andere prefab modi doet ie dat niet. Wellicht met energieverbruik te maken? Oja, brand bij jou ook het kleine lampje bij binnenspiegel? Deze schijnt vooral in donker op je middentunnel en dus ook op je nav knop. Ik heb dat lampje in menu uitgezet want het leid teveel af in je zicht maar da's persoonlijk
Lampje in de binnenspiegel????? die heb ik nog nooit opgemerkt, wellicht staat ie al uit bij mij.
Waar in het menu kan ik dat vinden?

Thanks.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Bull »

Dat is een piepklein rond lampje in plafond net voor je binnenspiegel welke brand in de zelfde kleur als dat je ingesteld hebt voor de rest van het interieur. In het menu uit mijn hoofd is dat de instelling Dashboard Voor verlichting. Het enige wat die doet is dat ene lampje aan of uit zetten.
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Jumpman »

ok thanks,
zal er nog eens naar kijken....
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Marnel »

Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Bull »

In ieder geval heeft dat eindelijk mijn probleem met de buitenspiegel leds opgelost. Als dat plafondlampje uit staat in menu (instelling voertuig/omgevingsverlichting/dashboard voor) dan doen de welkomst leds buitenspiegels het ook niet automatisch meer..) Wel jammer dat dat plafondlampje aan moet staan want het leidt, vooral in donker, best wel af.
Er zijn ergere dingen :roll:
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Jumpman »

Marnel schreef:Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Thanks ik kon het lampje idd ook niet terugvinden in mijn Talisman.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrTweety
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door MrTweety »

Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henrytali
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 sep 2016 20:43
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Henrytali »

Marnel schreef:Volgens mij zit dat lampje op de plek van de knop van het panoramadak. Als je een panoramadak hebt dan heb je de knop ipv een lampje. Ik kan mij dit nog herinneren van de proefrit die geen panoramadak had.
Inderdaad bij Panorama dak zit dat lampje er niet

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Shoppie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:41
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door Shoppie »

Wat is eigenlijk de meest sportieve Multi sense stand na sport. Ik vind de talisman in sport lekker vlot rijden (160PK diesel EDC) maar erger me inderdaad mateloos dat deze stand voor elke rit gerest wordt. In de stand comfort rijdt hij soepel maar naar mijn mening iets te lui.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door ppoetsma »

Neutraal denk ik. Sport-gasresponse in de persoonlijke stand wordt ook gereset naar Neutraal als je niet oplet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door MarcelP »

Volgens mijn kun je alle instellingen van de Sport stand kopiëren naar je persoonlijke omgeving (inclusief de kleur en het motorgeluid over je speakers). Als je die vervolgens selecteert ben je van de vervelende vragen af over het behouden van je instellingen en rij je toch in Sport modus? Dan instellingen worden gereset is mij nog niet opgevallen...
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door larsdijkstra 16v »

overal waarbij bij Aandrijving " Sport" wordt geselecteerd, komt de vraag terug of je dat wil. bij sommige modellen wordt het automatisch terug gezet
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door EagleForce »

MrTweety schreef:Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.
Als je altijd die modus gebruikt (Sport) kun je die instellingen allemaal in je Persoonlijke Modus (Perso) kopiëren/aanpassen/etc, en als je die gebruikt dan zal die die altijd default gebruiken. Makkie hoor.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door amvih »

EagleForce schreef:
MrTweety schreef:Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.
Als je altijd die modus gebruikt (Sport) kun je die instellingen allemaal in je Persoonlijke Modus (Perso) kopiëren/aanpassen/etc, en als je die gebruikt dan zal die die altijd default gebruiken. Makkie hoor.
Alleen als je in de regel aandrijving "Sport" kiest in de "Perso" modus wordt deze elke keer weer teruggezet, de rest van de sport instellingen blijft wel behouden onder "Perso". Wil je de aandrijving "Sport" behouden dan zul je dat elke keer moeten selecteren.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door berenburg »

Sportprofiel aangemaakt bij starten kies ik dat profiel, maar gebruik het nooit te veel toeren voor een diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Multi Sense Knop - Sport

Bericht door EagleForce »

amvih schreef:
EagleForce schreef:
MrTweety schreef:Ik rij eigenlijk altijd in de sport stand. Ik irriteer mij mateloos dat hij na opnieuw instappen reset naar Eco stand.
Als je altijd die modus gebruikt (Sport) kun je die instellingen allemaal in je Persoonlijke Modus (Perso) kopiëren/aanpassen/etc, en als je die gebruikt dan zal die die altijd default gebruiken. Makkie hoor.
Alleen als je in de regel aandrijving "Sport" kiest in de "Perso" modus wordt deze elke keer weer teruggezet, de rest van de sport instellingen blijft wel behouden onder "Perso". Wil je de aandrijving "Sport" behouden dan zul je dat elke keer moeten selecteren.
Vreemd zeg, Perso zou alles moeten kunnen behouden, daar is het een persoonlijk profiel voor.
Heb zelf een Perso met wat varianten van Sport en Neutraal door elkaar gemaakt en werkt prima. Maar niet aandrijving Sport in Perso, dus dat weet ik niet. Maar gek is het, dat wel.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht