Multi-Sense
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17 jul 2017
- Laatste bezoek: 04 jun 2019 21:18
- Actief als: particulier
Multi-Sense
Ik heb een vraagje aan iedereen die Multi-Sense hebben.
Merken jullie duidelijk verschil tussen de verschillende settings? Ik heb vaak de setting Comfort aan maar als ik dan overschakel naar de Sport setting merk ik niet zoveel verschil. Ik had wel verwacht dat je sowieso in toeren iets omhoog zou gaan. Dat als je in de setting Comfort zo'n 2000 toeren rijd en je schakelt over op Sport dat je het ziet oplopen naar (zeg maar) 2300 toeren. Ook dat hij sneller het gas zou oppakken.
Ik kom uit een Audi A3 met sport tronic maar daar zag je op je toerenteller duidelijk een verschil ontstaan als je van Normaal naar sport schakelde. Hij ging meer toeren draaien.
Wat zijn jullie ervaringen?
ps
Ik heb een Talisman 110dCI Intense Sedan uit 11-2017
Merken jullie duidelijk verschil tussen de verschillende settings? Ik heb vaak de setting Comfort aan maar als ik dan overschakel naar de Sport setting merk ik niet zoveel verschil. Ik had wel verwacht dat je sowieso in toeren iets omhoog zou gaan. Dat als je in de setting Comfort zo'n 2000 toeren rijd en je schakelt over op Sport dat je het ziet oplopen naar (zeg maar) 2300 toeren. Ook dat hij sneller het gas zou oppakken.
Ik kom uit een Audi A3 met sport tronic maar daar zag je op je toerenteller duidelijk een verschil ontstaan als je van Normaal naar sport schakelde. Hij ging meer toeren draaien.
Wat zijn jullie ervaringen?
ps
Ik heb een Talisman 110dCI Intense Sedan uit 11-2017
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik heb lang neutraal gereden, toen even sport
Nu eco omdat ik hoge toeren niet vind passen bij een diesel, bij eco mooie trekkracht in lage toeren.
En als je vol gas geeft gaat hij evengoed vol uit de start blokken.
Overigens alles ingesteld bij pers
Vering comfort
Sturing sport
Motor eco
Nu eco omdat ik hoge toeren niet vind passen bij een diesel, bij eco mooie trekkracht in lage toeren.
En als je vol gas geeft gaat hij evengoed vol uit de start blokken.
Overigens alles ingesteld bij pers
Vering comfort
Sturing sport
Motor eco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17 jul 2017
- Laatste bezoek: 04 jun 2019 21:18
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Dat is dus het probleem, ik zie totaal GEEN verschil in toeren tussen de verschillende settings
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jan 2014
- Laatste bezoek: 16 apr 2021 14:43
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
De 110 DCi is nu ook niet echt een sportieve motor te noemen. Dus veel verschil zal er niet aanwezig zijn met deze motor. Ik heb de TCe-200. Daar voel je het duidelijk het verschil. Zowel bij de motor als met de bak die stukken sneller reageert.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 aug 2014
- Laatste bezoek: 29 dec 2018 13:37
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Bij mij zijn duidelijke verschillen merkbaar, zeker het motorgedrag, maar ook vering en besturing...
Renault Talisman Estate Intens TCe 150 EDC
8,7 scherm met Bose geluidsinstallatie
City pack
8,7 scherm met Bose geluidsinstallatie
City pack
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 mar 2018
- Laatste bezoek: 22 apr 2018 21:06
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik heb een DCI 110pk maar merk toch heel duidelijke verschillen. In Sport trekt de motor door tot 4-5k toeren. Met het motorgeluid erbij heb je in ieder geval het gevoel dat het veel sneller gaat dan in bijvoorbeeld de Comfort stand. Ook het onderstel is duidelijk minder comfortabel. Minder prettig bij slechter wegdek, maar in de Sport stand weet het onderstel beter raad met drempels.
Renault Talisman DCI 110 EDC Intens
Pack rundleder Rivièra Marron
Pack winter Intens
Pack cruising
Easy life pack
8,7" navigatie
Panoramadak
Pack rundleder Rivièra Marron
Pack winter Intens
Pack cruising
Easy life pack
8,7" navigatie
Panoramadak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 15 apr 2017
- Laatste bezoek: 27 dec 2018 08:34
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik merk ook wel wat verschil. Maar bij een stoplichtsprint zet ik de automaat in manuele modus en schakel dan al of niet door (uiteindelijk schakelt hij van zelf door).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 13 aug 2017
- Laatste bezoek: 03 dec 2019 19:51
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik heb ook de TCe 200 en bij de sportstand gaat toerental omhoog, stuur strakker, vering stugger.Domi1963 schreef:De 110 DCi is nu ook niet echt een sportieve motor te noemen. Dus veel verschil zal er niet aanwezig zijn met deze motor. Ik heb de TCe-200. Daar voel je het duidelijk het verschil. Zowel bij de motor als met de bak die stukken sneller reageert.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 23 mar 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2020 11:37
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik merk ook duidelijk verschil bij mijnTCE200 in sportstand.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 24 apr 2017
- Laatste bezoek: 22 mei 2018 11:32
- Actief als: particulier
Re: Multi-Sense
Ik heb de 110DCI EDC en ik merk wel het verschil. De demping is overduidelijk harder en de motorresponse is veel sneller. Dat wil niet zeggen dat de auto echt veel sneller optrekt. Ik heb het een keer gemeten en het is 1 seconde sneller op de 100. Maar dit is ook geen bijzondere motor. Goedkoop en afgestemd op de NL markt i.v.m. emissie en zo. Gewoon woon-werk verkeer cruisen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 18 jan 2017
- Laatste bezoek: 23 dec 2023 16:38
- Actief als: particulier
- Locatie: België
Re: Multi-Sense
Rcupra schreef:Ik merk ook duidelijk verschil bij mijnTCE200 in sportstand.
![privé bericht [pb]](./images/smilies/pb.gif)
+1
Je moet verschil voelen tussen de verschillende standen of het nu een 110pk of een 200pk is.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 238 Weergaves
-
Laatste bericht door JanDemin