Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb een vraag betreffende de megane grandtour. Ik heb deze auto sinds de zomer van 2008. Top auto zonder gebreken tot op heden. Echter valt wel een ding op bij deze wagen. Binnen het toerental 3500 / 4400 maakt de motor van deze auto een vreemd soort zoemend geluid. Het maakt hierbij niet uit of de auto in de 3e 4e of 5de versnelling staat ( 1ste en 2de) heb ik niet getest of dat ik op gas of benzine rij. Mij klinkt het in de oren als of er iets in of bij de motor begint te resoneren. Als je namelijk versnelt word het geluid minder tot het moment dat je stopt met versnellen en dan is geluid er weer. Bij vertragen is het geluid aanwezig tot ik beneden de 3500 toeren kom. De dealer zegt dat hij nog nooit eerder van bovenstaand gehoord heeft. Weet iemand wat dit kan wezen en zoja wat kan er aangedaan worden ??
Motor is een "kale" 1.6 benzine met een lpg installatie.
het probleem kan van alles zijn, en er is niet via tekst te horen wat het is.
een dealer kijkt heel makkelijk:
-is de klacht er?
-is de klacht gegrond?
-is dit geluid normaal?
-is er iets noemenswaardig stuk? evt kleine diagnose stellen
ze gaan niet voor elk bijgeluid uitgebreid zoeken.
als ze zeggen dat er niks mis mee is, gewoon doorrijden. je hebt toch nog garantie!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut