Reparatie dashboard rooster

Plaats reactie

Topic author
Elyaser
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Reparatie dashboard rooster

Bericht door Elyaser »

Hallo ik heb aangegeven dat ik ten aanzien van de revisie van mijn Espace 98 2l benzine 8 klepper zou aangeven als ik tips heb over een reparatie.
Enige tijd geleden in het voorjaar bleef mijn middenrooster openstaan en ging niet meer dicht. Aangezien het behoorlijk koud begon te worden onder het rijden ben ik ermee naar de Renault garage gegaan en deze gaf aan dat er reparatie het hele dashboard diende te worden uitgebouwd kosten zouden meer als 300 euro worden.
Na de schrik bij het horen hiervan heb ik rondgesnuffeld op diverse sites en op de Duitse site kreeg ik een reparatie handleiding aangeboden die ik zelf kon uitvoeren.

Uitleg:
Begin met de speaker deksels te lichten en de torkschroeven 3 maal hiervan te verwijderen. Na verwijdering van de speaker 2x kan het hele dashboard eraf getild worden. Vervolgens zie je naast de display aan elke kant een torkschroef zitten die de plaat boven de luchtunit vasthoudt, maak deze los en schuif twee latjes onder de plaat. Dan zie je een schroef zitten waarmee het luchtrooster is bevestigd en schroef deze los. Kijk wel uit want het luchtrooster zit nog vast met twee klemmen aan de bovenzijde, laat deze niet in de opening vallen. Als je het rooster omdraait zie je iets wat mij verbaasde. Het meest klunzige systeem wat ik tot nog toe gezien heb en dat kan alleen maar na een verloop van tijd bij gebruik ervan kapot gaan

Wel is het met knex van Lego te herstellen. Het is in ieder geval iets zelf uitpluizen of een onderdeel bestellen a 78 euro waarvan alleen de knullige verbinding is gebroken. Wel ontdekte ik later op mijn vakantie dat er in Frankrijk wel setjes leverbaar zijn om de bediening te vervangen, maar deze zijn in Nederland niet leverbaar. Voor de Espace is in Frankrijk een ruimer levering aan onderdelen buiten origineel om en is best ook nog eens goedkoop. Ik heb dus een verlanglijstje voor als ik weer op vakantie ben in Frankrijk.
Ik hoop dat men wat aan deze tip heeft als je dit probleem tegen komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Dit zijn handige tips.
Neem er een paar setjes van mee, kan leuke handel zijn.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier

Bericht door Grand Pierre »

Aha, zou er bij mij ook een klemmetje in het diepe liggen?
Sinds ze m'n display hebben vervangen zit ik met een regelmatig terugkerend irritant rammeltje...

Dank voor deze beschrijving!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fht.koen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door fht.koen »

:D Handige tip. Kun je aangeven op welke Duitse site je dit hebt gevonden? Ik heb namelijk ook een probleem waarvoor ik vermoedelijk ook in/achter/onder het dashboard moet. Bij mijn espace komt aan de rechter kant geen warme lucht meer uit de uitstroomopeningen. Weet je toevallig wat de oorzaak kan zijn en waar ik zou moeten zoeken??? :o

Groet,
Koen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community