Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Voor wanneer je wat hulp kan gebruiken of wilt aanbieden.
Forumregels
Let op, geen commerciele aanbiedingen hier, die zullen zonder bericht worden verwijderd.
Ontvangt u commerciële reactie's en niet van een sponsor, laat het ons dan weten.
Sorry, ik dacht dat het vastzetten was om de nokkenas weer op tijd te zetten. Het is ook al weer 2 dagen geleden dat ik je gesproken hebt en er is een hoop gebeurd in de tussentijd. Heb vandaag noodgedwongen een pauze moeten nemen. Enerzijds vanwege het bestelde setje, anderzijds omdat de gezondheid het af laat weten.
Ik hou je op de hoogte!
mechanic schreef:Dat is wat ik telefonisch ook uitlegde.
Monteren,bout vastzetten en proberen de poulie te verdraaien. Eigenlijk altijd lukt dat niet,en is het dus in orde.
Daarna bout weer losser en de riem monteren,looprol monteren,riem spannen en nokkenastandwiel vastzetten.
3 dagen regen (ook al had ik een parasol neergezet) en wind gaan je (niet) in de koude kleren zitten. Ben geestelijk ook wel aardig afgemat met alle tegenslagen.
Toch nog snel 1 dingetje en dan hou ik op
In de Haynes manual staat een aanhaalmoment van 20 Nm voor de krukaspoulie en daarna zonder de de blokkeerstift, maar mét een schroevendraaier de bout doordraaien tot 115 graden.... Ik ben blij dat ik jou gesproken heb, anders had ik schroevendraaier stukjes mogen vissen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is toch het gereedschap wat ervoor is,met de slagmoersleutel etc icm deze tool ook niet?
Evt met een trekker het krulastandwiel demonteren.
Het zit niet mee zeg.
Wat niet gaat gaat niet,heel stevig ziet het er overigens niet uit.
Dan maar gewoon de riem monteren. Het hoort niet,en is niet de beste manier maargoed.
Ik kom namelijk een half tandje tekort tussen het krukastandwiel en de achterste nokkenas. Wel vreemd aangezien die niet verdraaid zijn en de riem er wel opzat
Er moet iets verdraaid zijn tijdens het proberen te demonteren,of de boel stond al niet correct op tijd.
Ook om deze reden hoort normaliter het krukastandwiel vrij te draaien.
Beide ideeën heb ik vandaag geprobeerd, helaas... Geen resultaat.
Net iets anders met die blokkeer plaat geprobeerd. Blokkeringstandwiel muur en muur vast gezet, maar weer draait mijn kracht op het nokkenas tandwiel het blokkeertandwiel los.
Mijn ideën raken ook op,in de werkplaats dit nog niet eerder meegemaakt dat het echt niet los kwam.
Misachien kun je een garagd vragen om ds auto op te halen en de klus af te maken.
Aangezien ik nu niets anders kan doen, dan toch maar verder met hoe het nu staat. Kan het kwaad of dat het achterste nokkenas tandwiel een tandje te vroeg of te laat staat?
Ik kan er dan in ieder geval mee rijden en volgende week laten verhelpen door een monteur
Heb de auto's vaak gezien die rijdend binnen kwamen en niet correct op tijd stonden. Meestal de vvt poulie die dat veroorzaakte.
Maar ik ga niet zeggen dat het geen kwaad kan.. kans op motorschade is aanwezig.
Ik leg de nieuwe distributieriem erop. Ik zet het achterste tandwiel een half tandje vooruit of achteruit. Ik span de boel, zet de krukas-multiriempoulie erop en draai dan met de klok mee, twee keer 360 graden. Als ik geen klep tegen de zuigers aan hoor komen, niets aan de hand en dan volgende week naar een monteur toe.
Wagen zit weer in elkaar. Ik ben toch maar niet verder gegaan met die halve tand verschil. Als ik hem alsnog zo zou doen, had ik net zo goed alles kunnen laten zitten en rijdt de auto net zo, of misschien zelfs slechter als daarvoor.
Toch vind ik het nog steeds apart dat de distributie riem aan de linkerkant (dus over het achterste nokkenastandwiel) niet overeenkomt met de tanden. Er is namelijk niets veranderd aan het achterste tandwiel of aan het krukas tandwiel...
Ik hoor hier net dat het krukastandwiel loskomt door twee m4 boutjes in de gaatjes te draaien en dat deze dan losklikt? Is dat niet alleen bij een tandwiel met spie?
Dat is bij geen van deze tandwielen het geval. Het is enkel schroefdraad,verder niets.
De spie is enkel dat het tabdwiel niet kan draaien over de krukas,de opmerking van losklikken is dan ook kul.
De plaat die ik heb gebruikt is niet sterk genoeg. Die wordt naar buiten gebogen door de middelste bout.
Zijn 5 plaatjes van 2 mm dik. Dacht dat het het wel kon hebben, maar helaas
Probeer wat kruipolie oid,en bel bijv een lokale dealer of je hun trekker mag lenen.
Wellicht een gek idee,destijds gebeurde het wel vaker. Zelfs klanten die gereedschap kwamen opmeten om zelf te maken.
Niet geschoten......
Ik ga morgen inderdaad even bellen naar de dealer.
Ik heb trouwens het partnummer opgezocht in Dialogys (82 00 251 569). Als ik daarop zoek op internet kom ik veelal tandwielen tegen met een spie.
Begin nu echt te twijfelen dat er wel een spie in zit....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij hebben sinds kort een Renault scenic uit 2000.
We hebben de distributie riem laten vervangen maar sindsdien doet de radio het niet meer goed. Gaat steeds van de zender af, dan weer ineens springt hij over naar de cd. Dan weer gewoon de...
Na meer dan 2 jaar probleemlos rijden met mijn Zoe kreeg ik een probleem met de laadklep die niet wilde openen met behulp van het knopje in de auto. In het verleden had ik dit euvel ook weleens en dan was een aantal keren opnieuw...
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn versnellingsbak.
- Koppeling werkt
- Ik kan niet schakelen met een draaiende motor. Ik kan de versnelling wel in zijn neutraal 'trekken'...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn issue.
Ik heb een Kadjar uit 2017. Nu geeft hij regelmatig een start/stopmelding waarbij mijn automatische handrem niet meer losgaat bij het wegrijden.
Herkent iemand dit probleem? Of beter, weet iemand een...
Mijn espace IV 3.5 V6 Initiale uit 2009 geeft sinds het koudere weer van afgelopen weken de melding: ESP controleren. Samen met het lampje voor slipgevaar. Het gevolg is dat de auto weliswaar goed start, maar niet harder dan 10 kilometer per uur...
Ik heb een probleem met me radar dat hij een geeft Radar voor geen zicht ( Nee hij is niet vuil ) )
Nou werkt me actief remmen en afstand niet.
Naar de garage renault garage geweest hebben nieuwe software er op gezet a 270 euro maar de volgende dag...