TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Allemaal adviezen die ik vroeger ook kreeg en allemaal niet hielpen zowel de downloads als Chrome incognito. Dagen, weken mee bezig geweest, tevergeefs. Nu ook niet meer nodig want het gaat nu redelijk zoals het moet(voor dit moment...).
Maar wel lekker @Erike1 dat het voor jou wel gelukt is op deze manier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Intens
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2018 15:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Intens »

Op de PC moet je thuis de R-Link-TOOLBOX installeren!
Zorg dat je het SD kaartje aansluit op de PC. Deze herkent het nummer en met een muisklik kun je de vereiste code plakken in de Toolbox software op de PC. Deze Toolbox houdt precies bij of en voor jou een update is van de geïnstalleerde kaart of van een aangekochte app.
Als je de R-link-toolbox niet installeert, krijg je helaaas nooit een update.
Maak eerst een account aan in My Renault

PRESENTATIE R-LINK
Afhankelijk van de versie van uw R-LINK heeft u één van onderstaande twee tools nodig om een persoonlijke account aan te maken en uw producten te beheren.
Zodra uw persoonlijke account is aangemaakt, krijgt u door welke tool u dient te gebruiken.

R-Link Toolbox

Dit systeem heeft u nodig om uw persoonlijke account voor de R-LINK Store te creëren, om de in de R-LINK Store gekochte producten te downloaden op een SD-kaart of een USB-stick, om gratis updates van uw producten te downloaden en om de producten die u al heeft te beheren.

Met dit systeem kunt u ook alle producten downloaden die u eventueel bij uw dealer koopt.

Download de software voor Windows Of MAC.

Download de software voor R-LINK 2 om Windows Of MAC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Intens schreef:Op de PC moet je thuis de R-Link-TOOLBOX installeren!
Zorg dat je het SD kaartje aansluit op de PC. Deze herkent het nummer en met een muisklik kun je de vereiste code plakken in de Toolbox software op de PC. Deze Toolbox houdt precies bij of en voor jou een update is van de geïnstalleerde kaart of van een aangekochte app.
Als je de R-link-toolbox niet installeert, krijg je helaaas nooit een update.
Maak eerst een account aan in My Renault

PRESENTATIE R-LINK
Afhankelijk van de versie van uw R-LINK heeft u één van onderstaande twee tools nodig om een persoonlijke account aan te maken en uw producten te beheren.
Zodra uw persoonlijke account is aangemaakt, krijgt u door welke tool u dient te gebruiken.

R-Link Toolbox

Dit systeem heeft u nodig om uw persoonlijke account voor de R-LINK Store te creëren, om de in de R-LINK Store gekochte producten te downloaden op een SD-kaart of een USB-stick, om gratis updates van uw producten te downloaden en om de producten die u al heeft te beheren.

Met dit systeem kunt u ook alle producten downloaden die u eventueel bij uw dealer koopt.

Download de software voor Windows Of MAC.

Download de software voor R-LINK 2 om Windows Of MAC.
Heel attent van je dat je beschrijft hoe het zou moeten werken. Ik denk dat dat oud nieuws is, omdat de meeste van ons dat wel weten.

Het vervelende is dat het voor geen meter werkt. Noch in de toolbox, noch in je R-link store-account is een correcte weergave van wat er op je SD kaart staat. Je kunt aan- en uitvinken wat je wilt, het systeem doet wat het goed vindt en dat is vaak iets heel anders dan wat je, mede op grond van wat jij hierboven beschrijft, zou verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Intens
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2018 15:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Intens »

Bij mij werkt het echter helemaal perfect.
Maar ik heb wel even wat moeten zoeken en proberen. De menu's en de beschrijvingen zijn niet altijd voor iedereen duidelijk.
In het menu van R-Link staat "mijn producten". Daar kun je aan en uitvinken, mits de sd-kaart in de pc zit.
suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Als het zo simpel was zou Renault je niet naar de dealer moeten sturen, zoals bij mij en vele anderen al gebeurd is. En wat de verwittiging van updates langs de toolbox betreft. Ik, en veel anderen hier, krijgen vaak dat je systeem update is, maar als je naar de Rlink store gaat, blijken er toch updates te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@Intens: Je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat het werkt. Ik denk dat je enorm boft. Ik wou dat ik wist hoe ik jouw situatie kon kopieren.

Of eigenlijk dat Renault wist hoe ze dat konden kopieren. Ik ben namelijk al een jaar met ze in de weer, iedere keer hebben ze weer iets nieuws wat ik kan proberen, daar ben ik dan weer een avondje zoet mee. Tot nu toe zonder resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Intens, klinkt leuk maar na 3 jaar gaat het bij mij eindelijk redelijk.
En dat is niet omdat Renault het eindelijk heeft gevonden maar er is blijkbaar toch iets veranderd waardoor het nu (voor mij) wat beter gaat.
Evengoed ben ik nog wel een aantal uren bezig maar dat is beter dan weken en dat het nog niet lukt.
U zou de topics eens moeten lezen van de afgelopen 3 jaar waarin is te zien wat een ellende het geweest is.
Maar voor u lekker dat het allemaal zo voorspoedig gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

@Intens: Je bent echt een geluksvogel dat het bij jou werkt, ik krijg nooit update meldingen. En moet zoals de andere altijd in de r-link store kijken of er een nieuwe update is ook staat er per definitie een vinkje bij de verkeerde kaart terwijl de goede gewoon op het systeem staat. Ik heb al tig keer contact gehad met Renault Nederland en iedere keer word er gezegd "we zijn er mee bezig" maar in de praktijk veranderd er niets! Het hele update proces is wat mij betreft een drama en iets waar Renault zich diep voor moet schamen. Ik heb ook al 2x meegemaakt dat het systeem zich tijdens het rijden/navigeren(in het buitenland nota bene) ging updaten waardoor mijn navigatie helemaal van slag raakte (lekker als je in de vreemde bent) en ik gedwongen was om op een parkeerplaats de hele boel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen met als gevolg ruim een half uur vertraging omdat alles opnieuw ingesteld moest worden en je als klap op de vuurpijl de live services opnieuw moet activeren wat wel 48 uur kan duren voor het weer actief is. Voor mij is dit ook een van de redenen dat dit mijn laatste Renault zal zijn.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Je weet dat volgens Renault JIJ de enige bent die problemen heeft hé. Dat is zelfs al tot de dealers doorgedrongen die zeggen dat ook.
Als je met Renault contact opneemt, krijg je later een vragenlijst over hoe tevreden je was over de hulp. Daarna komen er vragen waarin oa: zou je Renault nog aanraden aan anderen. Ik gaf daar 5 op en onmiddellijk kwam de vraag waarom ik zo weinig punten gaf. Ik heb gereageerd dat ik van de auto heel tevreden ben, maar dat de Rlink echt zenuwslopende problemen geeft.
Ben benieuwd, ik moet morgen naar de dealer en hij zou mijn update naar 1000 kunnen doen (volgens Renault). Ik was er vrijdag al, maar de specialist (?) was onverwacht aanwezig. Maar de baas zegde (naar mijn mening terecht) als Renault het zelf niet kan, waarom verwachten ze dan dat ik het wel kan. Ik laat hier in elk geval nog iets weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Een bekend verhaal zodra je met een probleem bij Renault komt ben je de enige, ik heb Renault Nederland weleens de tip gegeven om het e.a. eens op het forum te lezen. Maar ik denk niet dat ze daar trek in hebben. Ik heb gelukkig de kaarten wel altijd kunnen updaten en rijd nu dan ook met v1000, maar anno 2018 zou dit toch allemaal een stuk beter moeten kunnen. Ik heb sowieso het gevoel dat de voertuigkennis minder word bij veel monteurs, als het diagnose station niets aangeeft dan mankeert er ook niets aan de auto is volgens mij de opinie.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

wajime schreef:... Ik heb sowieso het gevoel dat de voertuigkennis minder word bij veel monteurs, als het diagnose station niets aangeeft dan mankeert er ook niets aan de auto is volgens mij de opinie.
En andersom.
Een paar jaar geleden kreeg ik een waarschuwing op het display om de airbag te laten controleren. Dus ik naar de garage. Na een uurtje kon ik de auto weer meenemen, ze hadden er een nieuwe airbag module ingezet. De auto zat toen nog in de lease, dus qua kosten was dat niet mijn probleem.
Toch vroeg ik wat er aan de module had gemankeerd. Dat wist de monteur niet. Als het systeem het aangeeft, zegt het handboek dat ze de module moeten vervangen. Zo simpel was het. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Onderstaande ontving ik vandaag van Renault:

Goedemorgen Ricardo, begin juni wordt de oplossing voor het download probleem van de V1000 verwacht. Dan wordt overigens ook de volgende kaartupdate verwacht, de V1005, waarmee het probleem ook zal zijn opgelost. Mocht dit niet lukken, neem dan even contact op met je dealer. Groetjes, Lisa.

Ben benieuwd... geloof er niets van eigenlijk..
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

05-07-Kaart West Europ-1000.jpg
Vorige week schreef ik: 'Er staat een Europa kaart V1000 voor 34.90. Weet er iemand of dat een echte kaart is?? AUB'
Noudje antwoordé: 'Dat is de kaart van uitsluitend West-Europa (25 landen). De grote kaart van Europa (45 landen ) kost € 69,90. Als je die kaart op de SD kaart hebt staan kan je de andere er niet bij zetten. Dan krijg je de volgende melding: Onvoldoende vrije ruimte op de SD-kaarten.'
Daar deze kaart voor mij interessanter is (prijs en maar voor één jaar, wat gezien mijn ouderdom (81) beter is, ) stelde ik de vraag ook aan Renault. Vanmorgen belde een heel vriendelijke mijnheer van de klantendienst en zegde dat dit zonder problemen zou lukken. Dus aangekocht en dadelijk begon hij te downloaden. 43 minuten. Alles liep goed, dus... op het eind kwam er 'geheugen te kort op SD kaart. Terug naar klantendienst gebeld, zelfde mijnheer belde terug. Hij bleek er iets van te kennen, want ging zelfs in mijn Rlink store, en hielp mee de vorige kaart te verwijderen, zodat er meer plaats was. Toolbox verwijderd en terug geinstalleerd, en hij begon opnieuw de kaart te laden tot en met 100%. Maar voor ik de kaart kon verwijderen kwam er: er is iets mis met uw geheugenkaart, verwittig klantendienst. En plots begon hij terug 'iets te doen' dus 'hou geheugenkaard aangesloten. Weer een kwartier laden, bericht ALLES OK! HOERA, naar de auto: vraag: er is een update, installeren? Ik JA, effe een gele lijn, update mislukt. Terug personeelsdienst verwittigd, dus afwachten maar.
Vandaag naar de Dealer geweest, en na twee uur werken, staan West Europa 1000 er op.
Technieker zegde ook dat alle problemen bij deze installatie als oorzaak hadden dat er eerst een ander kaart op stond.
Zoals steeds bij Renault en dus ook dealers: ik was de enige die zulke problemen had. Ik vroeg dan aan de technieker hoe hij dat dan wel kon oplossen. Antwoord: na veel doen!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Zoals steeds wilde ik daarna een kopie maken, maar dat lukte niet! zelfs nadat ik het kaartje apart geformatteerd had, kwamen er drie rode kruisen op. Dan de bestanden manueel verwijderd en verder gegaan, en dan lukte het wel. Maar op de kopie staan nog steeds 8 kaarten ipv 4. En in de R-link store was de kopie kaart vol. Maar in de auto werkte ze, en dat is het voornaamste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Wanneer kunnen we nu van Renault versie 10.05 verwachten? Ergens in mei zeker pas als tomtom met 10.25 uitkomt ofzo.
Weet iemand eigenlijk waarom Renault altijd achterloopt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Enkele reacties hierboven plaatst cacofant een reactie van Renault die schrijven dat 1005 in juni komt. Renault is uiteraard altijd later, omdat ze in de tomtom kaarten een beveiliging moeten zetten, zodat je enkel langs hen kam downloaden. Arme firna, moet aan alles iets verdienen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb eens gekeken in “Mijn producten” en “Apps beheren” en daar zie ik dat er alleen maar staat “Kaart van Europa V1000”.
Ik heb mijn kaartje als eens gesynchroniseerd en dan geeft hij aan dat de kaart up to date is.
In de auto geeft hij aan dat ik versie 925 heb en dat klopt ook omdat ik nooit een andere kaart heb gekocht.
Ik kom v925 ook niet tegen in “Mijn producten” dus er valt ook niets uit of aan te vinken.
Hoe kan dat?
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

V925 = nov2014, dan mis je een hoop nieuwe wegen.
Als je nooit een nieuwe kaart of update service hebt gekocht, lijkt het me logisch dat je de oude kaart niet kan uitvinken. Immers dat is alleen van toepassing als je wilt upgraden dus een dergelijke kaart/service hebt gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

evx schreef:V925 = nov2014, dan mis je een hoop nieuwe wegen.
Als je nooit een nieuwe kaart of update service hebt gekocht, lijkt het me logisch dat je de oude kaart niet kan uitvinken. Immers dat is alleen van toepassing als je wilt upgraden dus een dergelijke kaart/service hebt gekocht.
Dat snap ik maar op mijn SD-kaartje staat in mijn producten v1000. v925 kom ik helemaal niet tegen.
Als ik in de auto via her R-link scherm naar de versie kijk staat er wel v925, dat vind ik vreemd.
Renault.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Erike1 schreef:
Wanneer kunnen we nu van Renault versie 10.05 verwachten? Ergens in mei zeker pas als tomtom met 10.25 uitkomt ofzo.
Weet iemand eigenlijk waarom Renault altijd achterloopt?
Dit is wel wat overdreven. Op dit moment is de nieuwste versie van tomtom 1005 (welke uitkwam in februari 2018).
Dus 1025 zal pas in februari 2019 uitkomen.

Bij R-Link zitten we nu op 1000, dus dat ligt één versie achter.

Het klopt dat Renault iets achterligt, omdat er nog een "Renault-sausje' overheen moet.


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

borry52 schreef:
evx schreef:V925 = nov2014, dan mis je een hoop nieuwe wegen.
Als je nooit een nieuwe kaart of update service hebt gekocht, lijkt het me logisch dat je de oude kaart niet kan uitvinken. Immers dat is alleen van toepassing als je wilt upgraden dus een dergelijke kaart/service hebt gekocht.
Dat snap ik maar op mijn SD-kaartje staat in mijn producten v1000. v925 kom ik helemaal niet tegen.
Als ik in de auto via her R-link scherm naar de versie kijk staat er wel v925, dat vind ik vreemd.
Renault.jpg
Vinkje bij kaart v1000 uitzetten. Syncen... kaartje in auto plaatsen... auto update uit laten voeren, systeem zal zeggen “geen Kaarten gevonden” kaartje teug in pc. V1000 aanvinken. Syncen en kaartje terug in auto... auto update uit laten voeren. Kaart v1000 moet er nu op staan. Zoniet... ritje dealer zou ik adviseren ;-)
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

Corner schreef:
borry52 schreef:
evx schreef:V925 = nov2014, dan mis je een hoop nieuwe wegen.
Als je nooit een nieuwe kaart of update service hebt gekocht, lijkt het me logisch dat je de oude kaart niet kan uitvinken. Immers dat is alleen van toepassing als je wilt upgraden dus een dergelijke kaart/service hebt gekocht.
Dat snap ik maar op mijn SD-kaartje staat in mijn producten v1000. v925 kom ik helemaal niet tegen.
Als ik in de auto via her R-link scherm naar de versie kijk staat er wel v925, dat vind ik vreemd.
Renault.jpg
Vinkje bij kaart v1000 uitzetten. Syncen... kaartje in auto plaatsen... auto update uit laten voeren, systeem zal zeggen “geen Kaarten gevonden” kaartje teug in pc. V1000 aanvinken. Syncen en kaartje terug in auto... auto update uit laten voeren. Kaart v1000 moet er nu op staan. Zoniet... ritje dealer zou ik adviseren ;-)
Allemaal wel mooi en aardig maar bij mijn kan ik geen vinkjes uitzetten.
Alle vinkjes zijn lichtgrijs en daar kan ik niets mee dus syncen heeft ook geen zin.
Heb vandaag West Europa gekocht met het idee dat er dan wel iets zou veranderen maar na de update heb ik nog steeds het zelfde beeld.
Morgen maar eens met Renault Nederland bellen.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

Update:
Vandaag Renault Nederland aan de telefoon gehad.
Het klopt inderdaad dat de kaart van west Europa (25 landen) niet geladen kan worden als er een oude kaart van Europa (40 landen) op staat. Dat kan alleen als er een kleine kaart op staat b.v. Benelux.
Ik heb aangegeven dat dit niet op de site vermeld staat en ze gaan kijken of dit kan worden aangepast.
Wat betreft de aanduiding v1000 op mijn oude v925 kaart heeft er, volgens Renault Nederland, mee te maken dat men eerder geen versieaanduiding aangaf zodat je niet kon zien welke versie op jou kaart stond.
Dit hebben ze vanaf v1000 aangepast maar ook voor oude kaarten en omdat men zelf niet kon zien welke versie op een bepaalde kaart stond hebben ze alle oude kaarten maar v1000 genoemd.
Bij mij staat dus v1000 maar is in werkelijkheid v925.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HarmOtten »

@borry52,
Dank voor deze goede informatie. Daar hebben we wat aan!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Zoals ik al uitvoerig beschreef is bij mij de kaart van 25 landen geinstalleerd op een SD kaart waar 45 landen op stonden. Het is zeker niet vanzelf gegaan. Ik had Renault gevraagd of dat kon, en er belde iemand van de klantendienst en vertelde dat dit wel ging. Ik kocht dus de kaart en begon die te installeren. Dat lukte niet. Uiteindelijk kwam ik bij mijn dealer terecht, die gelukkig een goede computernerd heeft en die kreeg het, zij het met moeite klaar. De truk is om de kaart leeg te maken, alvorens te installeren, maar hoe hij dat gedaan heeft, heb ik, spijtig genoeg, niet gezien. Toen ik thuis een kopie wilde maken lukte dat eerst ook niet, zelfs niet nadat ik het kaartje geformateerd had, maar uiteindelijk heb ik langs Rllink explorer de kaarten verwijdert, en dan een kopie gemaakt. Dat lukte, en ze werkt, maar ze staat wel volledig vol, met zes kaarten ipv 4.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik vraag me af of het normaal is dat telkens er een signaal komt dat er updates zijn, je hart begint te fibrileren. nadat ik pas West Europa, met veel moeite en de hulp van de dealer heb geinstalleerd, krijg ik plots een update. Ik haal de SD kaart uit de auto, en hij begint aan een zeer lange update. Ik vrees dat hij mijn oude kaart van Europa (45 landen) terug aan het installeren is. Na drie kwartier is dat klaar, en er is niets veranderd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tiek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2014 20:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Tiek »

Enige tijd geleden op dit forum ook hulp gezocht. Helaas werkte niets van alle adviezen. Renault NL heeft uiteindelijk een nieuwe sd kaart gestuurd met versie 9.85. Na vier dagen proberen (lees, etteren) is het uiteindelijk gelukt om versie 1000 erop te krijgen. Wel met meerdere keren de Toolbox van de pc verwijderen en herinstalleren, meerdere keren een poging wagen om de juiste versie aan te vinken en synchroniseren en naar de auto heen en weer lopen. Maar goed, dan heb je ook wel wat.
Renault NL gaf aan dat op (of rond) 30 mei een update komt van hun software waarmee het aan en uitvinken in de toolbox verbeterd zou moeten worden. Aangezien ik een versie full-Europe met 3 jaar updates had aangeschaft heeft Renault dat gratis met een jaar verlengd wegens deze problematiek. Das dan wel netjes.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Beste Tiek,

hoeveel tijd zat er tussen jouw aanschaf van de 3 jaar en de oplossing? Ik heb exact hetzelfde probleem en oplossing gekregen.. in december aangeschaft en eind april pas een werkende versie.. Ze vonden verlenging niet een oplossing waar ze normaal voor kozen.. (lees nu wat anders..)
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tiek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2014 20:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Tiek »

@jacobcaptur
Ik had het aangeschaft vorig jaar mei. Eerste update in november wilde al niet installeren maar ben daar niet over in de weer geweest. Pas in maart van dit jaar verder mee aan de slag gegaan. Heb aangegeven dat we nu een jaar zonder update rijden en niet blij was. Renault NL kwam meteen met dat voorstel. Voordeel is dat het nu weer synchroon loopt met TomTom Live ;-)
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Niet vervelend bedoeld hoor; maar heb een jaar geleden zelfs het hele aankoopbedrag voor 3 jaar Full Europe Kaart updates retour gekregen.
Niet omdat het updaten niet werkte (maar uiteraard wel heel omslachtig ging via het bekende uit-/aanvinken van kaarten), maar omdat er toen nauwijks tot geen nieuwe kaarten uitkwamen.
Kwamen ze ook vanzelf mee toen. Al kan hun beleid hierin ondertussen uiteraard gewijzigd zijn...
Maar klagen helpt dus wel! Voor compensatie althans...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door drefacteur »

Heb dit van de week binnen gekregen van Renault (is wel in Belgie).Mijn versie is nog v960.

Voordelig updaten

U krijgt bovendien een mooie korting, want uw update kost slechts € 99 in plaats van € 149 indien u hem nu bij uw concessiehouder haalt. Dit aanbod is geldig van 01/06/2018 tot 31/08/2018 voor een vervanging van uw geheugenkaart* in het Renault-netwerk. Maak dus onmiddellijk een afspraak bij uw concessiehouder!
Updates beschikbaar voor de volgende kaarten:

Kaart Europa R-LINK 1
Kaart Europa Carminat TomTom
Kaart Europa Carminat TomTom Live
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Ik zie op de foto staan mei 2018, benieuwd of dit dan V1005 is, of toch nog V1000.....



groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

chateauscenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door chateauscenic »

Versie10.05 zie de zijkant van de afgebeelde dvd boxen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



txgrl
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door txgrl »

Ik heb net voor het eerst een kaartupdate (36 maanden) gekocht. Het kopen en downloaden ging voorspoedig. Ook werd gelijk versie 11.34 van de R-link software geinstalleerd.
Volgens mij PC is alles goed verlopen en staat de nieuwe kaart op mijn SD.

De kaart in de auto gedaan. De R-link software is geupdate maar als ik kijk op het versie scherm staat er nog steeds mijn oude tomtom kaartnummer 9.50
Is dit een bug en is de kaart wel degelijk geupdated? Of is er iets niet goed gegaan. Ik zou zo snel ook niet weten hoe ik nu moet controleren welke kaart erop staat. Bij mij in de buurt zijn er geen wegen veranderd recent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

In je auto moet, uiteraard, het nieuwe kaartnummer komen. Is de kaart wel uitgelezen toen je de auto startte? Dat duurt toch enkele tientallen minuten. En daar spreek je niet over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

Ik had ook een update voor 12 maanden gekocht maar het duurde twee weken voordat de kaartupdate te downloaden was.
Als dan je nieuwe kaart klaarstaat en je hebt hem gedownload moet je de oude kaart uitvinken, altans was dat bij mij zo.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht