Cabasse radio doe het slecht/niet en

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

Topic author
todobranco
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2014 11:12
Actief als: particulier

Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door todobranco »

Ik heb een Grand Mechane Scenic uit 2008 met een Cabasse radio/6cd speler + ingebouwde navigatie via apart panel en dvd box voor navigatie onder bestuurdersstoel. Sinds enige tijd krijg ik allerlei vage klachten waar mijn eigen garage niet goed uitkomt of het moet 'proberen' gaan worden.

De situatie is dat cd gedeelte het goed doet, maar dat de radio maar een paar zenders goed doorgeeft en een paar met alleen ruis en dat het er veel minder zijn (in plaats van meestal in de twintig/dertig, nu maximaal 8) Die zenders die soms goed doorkomen vallen tijdens een autorit ook weg. Bijkomend is dat ik - daardoor? - ook geen file informatie meer binnen krijg op mijn navigatiescherm.

Staat er denk ik los van, maar ik kreeg net ook te horen van een buurman dat mijn rechterknipperlicht achter niet goed functioneerd (links achter gaat ook mee knipperen)...

Van de garages die ik gebeld heb krijg ik het volgende te horen:
1. de antenneversterker op het dak kan defect zijn en dan moet eerst alles losgehaald worden om dat te kunnen beoordelen of dat het is (kosten loshalen zijn al € 200 ). Leek mij dat er dan om uit te proberen een losse antenne 'even' aangesloten kan worden op de auto, maar dit kan blijkbaar niet?
2. de antenneversterker die onder de (bestuurders?)stoel zou liggen is defect en alleen de versterker zou al €600 kosten. Dit lijk me dan een erg dure versterker.....
3. koop een losse radio en zet die erin en koop een losse tomtom, is goedkoper dan een dure versterker + inbouwkosten
4. oh meneer is bekend probleem, uw radio is defect.

Wie heeft er een tip hoe ik dit zo voordelig mogelijk in deze dure tijden opgelost kan krijgen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Dat is vrijwel zeker een defecte radio/versterker welke inderdaad boven de DVD navigatiecomputer zit onder de passagiersstoel. De dealers kennen dit probleem niet of nauwelijks. Heb al meegemaakt dat iemand 900 euro aan kosten bij de dealer had gemaakt, zonder dat het was opgelost.....
Reparatie is mogelijk, zie PB.

PS. vervangen van het systeem door een normale radio is niet gemakkelijk! Het is veel werk en je bent alles wat je nu hebt kwijt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Hoe doet de radio het nu? Heeft het verwijderen van de niet originele extra antenne bekabeling de storing opgelost?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eymey
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2017 15:22
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door eymey »

Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het is afgelopen met dit topic!

Wij hebben 2 weken terug een Scenic (de 'kleine') gekocht uit 2008, met hetzelfde systeem ( bedieningsunit + 6cd wisselaar in dashboard, versterker en navigatie onder bijrijdersstoel).

CD-wisselaar doet het nog perfect, maar navigatie is natuurlijk sowieso al zwaar verouderd (zeker met alle wijzigingen die er in/rond onze woonplaats, Almere, plaatsvinden).

Helaas doet FM-radio het erg slecht. De ontvangst hiervan hield in onze vorige auto ook al niet over, maar daar konden we het oplossen door een DAB+ autoradio in te bouwen.

Is de FM-ontvangst van topicstarter uiteindelijk verbeterd? En met welke oplossing precies?

Het liefst zou ik op termijn eigenlijk gewoon het ingebouwde systeem vervangen door een standaard 1-din autoradio (de Pioneer DAB+ autoradio uit de vorige auto hebben we nog los liggen). Navigatie is toch een stuk sneller ingesteld via de smartphone en ook veel meer actueel.

Maar dat wordt dan waarschijnlijk wel een middagje kabels verlengen om de ISO kabelboom en antennekabel uiteindelijk naar de middenconsole van de auto toe te krijgen, waarbij het ook nog even de vraag is of de bestaande unit met bediening en wisselaar wel 1-din is....
Renault Captur TCe 90 Dynamique, R-link 1, achteruitrijcamera, 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Wat zijn de klachten van de radio? Slechte ontvangst of wegvallen van het geluid?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eymey
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2017 15:22
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door eymey »

Vooral de ontvangst is bedroevend. Ook hier vindt hij bij een automatische scan lang niet alle zenders. Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken dat we de scan bij stilstand doen en dan is de ontvangst het slechtst.

Na handmatig zoeken en vastleggen van de zenders is de ontvangst tijdens het rijden 'luisterbaar' te noemen, maar vooral bij wachten voor het stoplicht valt het signaal zowat weg. Zoals gezegd hadden we dit bij gewoon FM in de vorige auto ook wel enigzins en het zal ook wat met niet-optimale omstandigheden in de (flevo)polder te maken hebben, maar heb wel het idee dat het bij deze auto wat erger is.

Het gaat hier dan om zenders die vanuit Lopik bediend worden (bv. Skyradio, maar ook NPO 2 of 3fm ). Niet geheel toevallig worden deze ook wat beter als we op de a27 de polder uit rijden en dan na Eemnes bv. naar Amersfoort toe gaan. Maar het blijft teleurstellend.

Overigens zag ik gisteren toevallig dat ook bij onze Scenic zo langzamerhand de afdichting tussen de voet van de antenne en de carosserie te wensen over laat.

We kunnen dit wel in het kader van de Bovag garantie die we een half jaar hebben aankaarten, maar ik zou wel ook graag zelf wat meer een idee hebben van wat er mogelijk speelt.
Renault Captur TCe 90 Dynamique, R-link 1, achteruitrijcamera, 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Zulke klachten zijn lastig te duiden daar er meerdere verdachten kunnen zijn:

-Radio/versterker (al kom ik bij genoemde klachten niet vaak bij de radio/versterker uit)
-Antenne
-Antenneversterker
-Antennekabel achter op de radio/versterker zit niet goed vast

Antennevoet is een probleem waar alle Scenic GPS/radio antennes last van hebben. Rubber is niet los te krijgen, dus alleen nieuwe antenne is de oplossing.
Als je garantie hebt, dan zou ik er mee terug gaan.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



eymey
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2017 15:22
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door eymey »

Bedankt voor het meedenken!

Ik zal dan eerdaags maar eens kijken hoe ik bij de radio/versterker eenheid kom. In een ander topic had ik al gelezen dat je de passagiersstoel helemaal vooruit moet zetten en dat je dan in ieder geval enigzins bij de aansluitingen kan komen om te zien of daar toevallig iets niet goed vast zit.

En inderdaad eens aan de verkopende (Renault-)garage vragen om wat aan de antenne te doen. Wordt dan wel weer een rit naar Leusden maar dat is ook niet zo erg. Het is denk ik wel iets om achteraan te gaan, want uiteindelijk kan de boel natuurlijk ook een keer gaan lekken via die weg....

En als de garantieperiode voorbij is (en er verder niets is voorgevallen) toch maar eens zien of er mogelijkheden zijn om onze eigen vertrouwde autoradio in te bouwen (of op z'n minst een aux aansluiting zodat we voor radio evt. ook een externe DAB+ adapter kunnen gebruiken of streaming via 4g...). Dat bij een vervanging het hele navigatiesysteem en kleurendisplay vervalt realiseer ik me, maar die concessie willen we eventueel wel doen.

Bij topicstarter lees ik ook dat bij hem de ontvangst soms geheel weg viel. Daar lijkt het bij ons soms ook op, maar er is dan nog wel íets hoorbaar. Ik was alleen gewoon benieuwd naar of het bij hem uiteindelijk was opgelost en wat jouw mogelijke oplossingsrichting naar hem toe was in zijn geval (ik zag een verwijzing naar een pb). Ik zag dat destijds jouw vermoeden wel richting een mogelijk defect aan de tuner/versterker ging, vandaar dat ik op dit topic reageerde. Maar ik snap ook dat dat al bijna 3 jaar geleden is ;)
Renault Captur TCe 90 Dynamique, R-link 1, achteruitrijcamera, 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Als het geluid wegvalt vergezeld van een soort van ploffend geluid, dan heb je (ook) een probleem met de radio/versterker. Komt vaker voor bij Scenics van de bouwjaren 2006-2009. Reparatie is mogelijk, maar je hebt natuurlijk ook garantie ;)
Je kunt de radio/versterker en de navi-computer ook naar voren halen (met behulp van 2 lange spijkers welke in de gaatjes in de voorkant passen) om de kabels te checken. Vanaf de achterkant is het een enorm lastig klusje om alle kabels te controleren, de opening is maar erg klein.

Een AUX kabel aansluiten op het systeem is mogelijk. Is een AUX kabel met een Jack stekker.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gjbruijn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2016 10:43
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door gjbruijn »

De radio Cabasse is uitgevallen. Ik rijd een Grand Scénic II uit oktober 2008. Soms doet ie het ineens weer (en dan ook goed, alsof er niets aan de hand is), maar dan kan ie ook ineens weer stoppen (soms vergezeld gaan van knalgeluiden). Een paar dagen geleden kwam er ineens een zware brom uit de radio (heel hard, en was niet te dempen). Na 3 keer de auto te hebben gestopt en opnieuw gestart, was het voorbij.
Ook de navigatie bevriest soms. Dan werkt ook de stuurbediening niet meer. Wanneer het systeem wel weer werkt, is alles normaal. Wat kan dit zijn?
Ik ben benieuwd naar je reactie!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Ik heb je een mail gestuurd!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Arkobus
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2018 21:20
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Arkobus »

gjbruijn schreef:De radio Cabasse is uitgevallen. Ik rijd een Grand Scénic II uit oktober 2008. Soms doet ie het ineens weer (en dan ook goed, alsof er niets aan de hand is), maar dan kan ie ook ineens weer stoppen (soms vergezeld gaan van knalgeluiden). Een paar dagen geleden kwam er ineens een zware brom uit de radio (heel hard, en was niet te dempen). Na 3 keer de auto te hebben gestopt en opnieuw gestart, was het voorbij.
Ook de navigatie bevriest soms. Dan werkt ook de stuurbediening niet meer. Wanneer het systeem wel weer werkt, is alles normaal. Wat kan dit zijn?
Ik ben benieuwd naar je reactie!!
Ik heb precies hetzelfde probleem, behalve de brom en de "bevriezing". Mijn Grand Scenic is ook van 2008. Ik zag dat er een privé bericht is verzonden, ik ben erg benieuwd. Is het de versterker onder de stoel? Zo ja, wat zijn de kosten ongeveer?
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Ik heb je een mail gestuurd!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JDTANGO
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2007 14:40

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door JDTANGO »

Ik heb ook een probleem een Grand Scenic 5p Techline 2.0 dci Automaat, het geluid van de radio is als ik na een lange stilstand weg rij is het geluid erg zacht.
Na een tijdje gaan de boxen in de deur opeens werken.
Ook komt het GPS systeem langzaam op gang.
Wie weet wat de mogelijke oorzaak kan zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Ik lees hier t een en ander over de Cabasse Radio . We bezitten een Renault Scenic uit 2009 en heb het zelfde probleem met de Radio. Die valt steeds voor lange tijd uit en komt soms spontaan terug. Cd speler doet t goed , navigatiesysteem bevriest soms en start daarna weer op. We zijn niet handig maar ik lees iets over een versterker onder de passagiersstoel.. ik weet dat het navigatiesysteem daar zit. Maar verder ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Dat betreft vrijwel zeker ook de versterker. Deze zit onder de navigatie computer onder de passagiersstoel.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Is zo’n versterker apart te repareren/cq te vervangen of moet t hele apparaat dan vervangen worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door demi »

RichTrip schreef:Dat betreft vrijwel zeker ook de versterker. Deze zit onder de navigatie computer onder de passagiersstoel.
Daar de CD speler het normaal doet werkt de versterker dus ook naar behoren en als de Navi draait ook dan werkt de versterker goed. Mijn mening is dat de laser van de Navi het laat afweten en dus dan weer opnieuw opstart. een muziek CD is immers anders beschreven dan een navigatie CD want dit betreft een DVD

De lens van de laser kan bevuild zijn maar ze staan er om bekend dat ze stuk gaan en dan bied reinigen van de lens ook geen uitkomst meer. Er zijn bedrijven die reviseren deze units

Afbeelding

als u kundig bent kunt u ook zelf de laser unit vervangen

Afbeelding

maar goed dit betreft mijn opinie van wat er mogelijk loos is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Hartelijk dank voor de snelle reactie! Vr groet, Henriette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Demi: de versterkers van met name de Scenic hebben vaker defecten. De radio is dan geheel uitgevallen, maar de CD welke wordt afgespeeld is nog wel te horen, maar met veel minder volume.
Afhankelijk van de ernst van het probleem, kan de versterker er voor zorgen dat het systeem gedeeltelijk uitvalt of reset.

Wellicht dat Jetje wat meer informatie kan geven over de exacte klachten en wat er nu precies gebeurd en wat de relaties zijn. Het vervangen van de laser van de navi-computer is met deze loopwerken niet zo eenvoudig, deze zit geheel ingebouwd in een plastic behuizing.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door demi »

Tja.....ik snap dat het jammerlijk is dat het navigatie systeem het laat afweten. maar het is ook jammer dat er geen update's navigatie CD/DVD meer uitgebracht worden en dat de laatste van rond 2008 is. de vraag is dan hoeveel wil je er gaan insteken om het weer perfect werkend te krijgen met de wetenschap dat je dan alleen maar tot 2008 navigatie CD/DVD kunt afspelen. Er is 10 jaar tijd heel wat veranderd aan het wegen net en ook heel wat woonwijken bijgekomen die je dan niet kunt navigeren. Dus ja....hoeveel meerwaarde heeft een werkend systeem dat gedateerd is

Maar goed....als het inderdaad de versterker zou betreffen is er alleen achter te komen door er een andere in te zetten of een refurbishede unit, maar een unit uit een donor auto is zowat even oud dan wel ouder en hoe lang gaat die dan nog mee en is het euvel dan verholpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Er is wel een update van de van de navigatie cd, de laatste is van 2012/2013. Maar daarna is er geen meer verschenen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Ik ga nog onderzoeken wat de mogelijkheden van vervanging van de laser zijn en of het de moeite waard is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Ik heb U een [pb] gestuurd met meer uitleg.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Hallo Richard, ik heb je twee berichten gestuurd, maar weet niet of ik het goed gedaan heb en ze aangekomen zijn!
Ieder geval zou t fijn zijn als t gerepareerd kon worden. Alleen zijn we niet handig, moet t apparaat eruitgesloopt worden?
Wij kunnen ook met de auto langskomen, we zijn gepensioneerd;-)
Vr gr Henriette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Ik heb niets ontvangen, ik zal nog een [pb] sturen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilenlynn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2018 22:31
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door wilenlynn »

Ik heb het zelfde probleem,met mijn scenic tech line van bj 2007.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jetje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 17:42
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door Jetje »

Bij mij is t probleem opgelost gelukkig! Was inderdaad een versterker van t navigatiesysteem onder rechterstoel. Met dank Richard!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilenlynn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2018 22:31
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door wilenlynn »

Hoe krijg je die versterker er dan uit ,onder die passagiers Stoel,en zeg niet van de stoel naar voren doen,want dat werkt niet,kom je nooit bij de kabeltjes .en het moet er ook weer in later.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Dat is een lastig klusje. Het beste gebruik je de originele beugeltjes, maar het komt vaak voor dat de bekabeling vast zit. Dan is het (voor mij) een 10 minuutjes priegelen om de versterker er uit te krijgen.....
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilenlynn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2018 22:31
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door wilenlynn »

Hoe of wat wordt er dan gemaakt ,en wat is er dan stuk .
Kan ik dat ook zelf maken dan .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

...
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WilliamCallaars
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2018 18:43
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door WilliamCallaars »

Grappig dit ik heb precies hetzelfde probleem luide knallen af en toe door de boxen en dan weer stil and ineens doet de radio het weer en dan dagen niet meer, vreemde is dat mijn stem herkenning continue aanspringt op de navigatie, maar steeds geen geluid, op het moment zwijgt de radio.....

Jullie zeggen allemaal de versterker? waarom springt de stemherkenning continue aan op de navigatie?

Renault Scenic eind 2008,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 23
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door RichTrip »

Dan heb je ook een defecte versterker ober de passagiersstoel!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



moulay
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2018 22:03
Actief als: particulier

Re: Cabasse radio doe het slecht/niet en

Bericht door moulay »

Ik heb precies hetzelfde probleem, het geluid valt uit en komt spontaan terug . Mijn Grand Scenic is van 2007. ik ben ook erg benieuwd naar de kosten om de versterker te repareren . wat zijn de kosten ongeveer? En hoe ? Waar wanner ?
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht