Hallo,
Ben net nieuwe op het forum en heb al aardig wat lijntjes gelezen. Ik rij nu in een Nissan note uit 2015, prima auto maar ik overweg om de afstap naar elektrische rijden te maken.
Voor een 2e hands zoe uit 2017 (grote accu) heb ik het geld niet voor. Een Zoe Q210 uit 2015 is interessant.
Als ik €2000 euro bij zou leggen, heb ik het ongeveer in 4jr terug verdiend. Dit is natuurlijk een moment opname. Heb nu weinig onderhoud kosten maar dat wordt met een benzinemotor meer naarmate hij ouder wordt. Ook zal de benzineprijs stijgen.
Heb een proefritje gemaakt en hij rijd heerlijk. De 140km/u haald hij wel. Hou me altijd aan de snelheid maar waar je 130km/u mag, wil ik dat ook. Wat doet dat met het bereik?
Lees veel over laadproblemen. Dat is natuurlijk het laatste wat ik wil. Als ik bij een laadpaal in de stad of op mn werk kom, wil ik natuurlijk gewoon kunnen laden. Of valt de problemen wel mee. (Iedereen die problemen heeft die hoor je, die geen problemen heeft hoor je niet)
Maak me wel zorgen om de ac-snelladers. De Q210 schijnt goed te werken maar de Q90 heeft problemen, wordt niet meer verkocht. De R110 heeft ook geen snellader. Fastned overwoog om de ac-lader niet meer te ondersteunen maar hoelang nog wel. In de stad schijnt 11kw de standaard te worden. De R110 valt mij eigenlijk tegen. 2 sec sneller optrekken is niet echt spectaculaire om de concurrentie voor te blijven. Had eerder verwacht dat de zoe een CCS aansluiting kreeg, klaar voor de toekomst. De voorkoop van de R110 laat overigens op zich wachten. Volgens mij is er iets aan de hand.
Terug naar mijn overweging. De overstap wagen en voor de Q210 gaan. Of toch maar 5jr wachten op een betaalbare Zoe met grote bereik en CCS aansluiting
Info
15000km/jaar
Woon/werk 15km
Soms weekend uit/thuis 250km (totaal)
Laadpaal op de zaak (hopelijk geen laadproblemen)
Woon in een rijtjes huis dus laadkabel lig over de stoep en dat vind de gemeente niet leuk
Zonnepanelen met 1000kwh overcapaciteit
Openbare laadpaal thuis om de hoek (meestal vrij)
Iedereen is over het algemeen toch tevreden over de Zoe
Overstap naar elektrische rijden
-
Stamp
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Overstap naar elektrische rijden
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Overstap naar elektrische rijden
130 is killing voor het bereik. ALs je "on the edge" van het bereik gaat forensen is dat een probleem. Reken er op dat het verschil in verbruik tussen 100 en 130 ongeveer 25-30% is. Aan de andere kant, ik ga er van uit dat je elke nacht laadt, dus als het bereik voor je dagelijkse ritjes genoeg is, waarom zou je je inhouden?
Laden: ze kan een tikkie bokkig zijn, maar na 4.5. jaar kan ik eerlijk zeggen dat het me nooit in echte problemen heeft gebracht, en twee keer een zenuwachtig moment. En dan nog, afsleep zit in het contract dus als het uiteindelijk toch helemaal mis zou gaan kost het alleen tijd. Ik heb achterin een oma-lader liggen (voor gewoon stopcontact) als "verzekering". Nog nooit gebruikt.
Je bent een beetje abuis over de sneladers. Sommige auto's hadden op sommige stations in sommige omstandigheden een probleem. Dat is inmiddels opgelost.
CCS komt in 2019.
De R110 gaat niet sneller optrekken, het verschil zal juist zitten in iets betere acceleratie bove de 30 km/h.
Als ik jou was, meteen een tweedehands Q210 of R240 scoren. Je gaat er geen spijt van krijgen.
Edit: over vijf jaar is de markt totaal verandert. Misschien is een ZOE van twee upgrades verder dan de allerbeste auto die geld kan kopen, misschien is het niks. Ik zou echt niet in die termen denken. Ga voor het nu, en het nu is m.i. zonneklaar.
Edit: laadkabel over de stoep: boeien
Laden: ze kan een tikkie bokkig zijn, maar na 4.5. jaar kan ik eerlijk zeggen dat het me nooit in echte problemen heeft gebracht, en twee keer een zenuwachtig moment. En dan nog, afsleep zit in het contract dus als het uiteindelijk toch helemaal mis zou gaan kost het alleen tijd. Ik heb achterin een oma-lader liggen (voor gewoon stopcontact) als "verzekering". Nog nooit gebruikt.
Je bent een beetje abuis over de sneladers. Sommige auto's hadden op sommige stations in sommige omstandigheden een probleem. Dat is inmiddels opgelost.
CCS komt in 2019.
De R110 gaat niet sneller optrekken, het verschil zal juist zitten in iets betere acceleratie bove de 30 km/h.
Als ik jou was, meteen een tweedehands Q210 of R240 scoren. Je gaat er geen spijt van krijgen.
Edit: over vijf jaar is de markt totaal verandert. Misschien is een ZOE van twee upgrades verder dan de allerbeste auto die geld kan kopen, misschien is het niks. Ik zou echt niet in die termen denken. Ga voor het nu, en het nu is m.i. zonneklaar.
Edit: laadkabel over de stoep: boeien
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Hide post links |
-
Stamp
Topic author - lid

Re: Overstap naar elektrische rijden
Bedankt voor je reactie, begin Renault Zoe steeds leuker te vinden 
Wat ik begreep is dat oude Renault Zoe Q210 2013-2014 problemen bij fastned had. …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Wat ik begreep is dat oude Renault Zoe Q210 2013-2014 problemen bij fastned had. …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 64 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Elektrische ramen werken alleen met lopende motor
door CapturIvoire » 04 aug 2025 12:47 » in Electronica Captur 1 -
Reacties: 2
Weergaves: 764 -
Laatste bericht door CapturIvoire
07 aug 2025 15:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 125 -
Laatste bericht door MartijnE
10 feb 2026 13:13
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 835 -
Laatste bericht door timus75
11 mei 2025 18:37
-
-
Motor stopt ineens, tijdens rijden bij warm weer.
door Kangoo130 » 13 jun 2025 19:07 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 1046 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 12:21
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 788 -
Laatste bericht door Burg
07 aug 2025 10:44
-