Na even rondgekeken te hebben op jullie forum heb ik net niet datgene gevonden wat ik zocht , dus heb ik me maar even aangemeld .
Ik ben dus Johannes en sinds 3 hele dagen trotse eigenaar van een renault espace 1.9dci van 2003 .
En ook al wou ik nooit van men leven een renault ben ik er na nog geen 200km mee gereden te hebben volledig aan verkocht .
De wagen rijdt zalig en ook al sta ik nu voor de 2de keer in 3 dagen met de motorkap open

Nu genoeg renault reclame gemaakt en even het probleem aankaarten ,
eergisteren was de versnelligsbakkabel losgeschoten en kon ik enkel achteruit ,1,3,5 selecteren . ff paniek maar opgelost binnen 5 min met een tierip .
Gisteren ff naar de MC gereden (+- 20km ) en bij aankomst ruikt ik versnellingsbakolie , deronder gekropen en heel de wagen hing vol , nu vandaag ff opgekrikt en gekeren en nu zie ik volgens mij toch een paar dingetjes die niet volledig in orde zijn volgens mij .
sorry voor de extreem grote foto's maar ik kreeg ze niet kleiner

foto 1

nu bij deze foto lijkt het mij dat daar gewoon een keerring te weinig in zit of ben ik nu verkeerd ? en indien dit er toch zo uit hoort te zien in hoeverre is het mogelijk deze keerring zelf te vervangen ?
foto 2

hier vind ik dat de koper kleurige afdekplaat te ver naar buiten zit , ik kan hem niet verder aandraai maar ook hier lekt hij olie ( zelfs bij stilstand zie ik zeer langzaam olie eruit komen )
zelfde vraag is deze ook mogelijk om hem zelf te vervangen en in welke mate .
oh en hoeveel versnellingsbakolie mag er maximaal in deze bak , op de versnellingsbak zit namelijk een sticker/plaatje dat deze niet op de normale manier ( totdat die overloopt via aanvulgat ) mag opgevuld worden . ( op de papieren vind ik enkel de motor code F9Q A8 met een 6bak )
Hopelijk kunnen jullie mij een paar aanwijzegingen geven , alvast bedankt
( nogmaals sorry voor de grote foto's , indien dit een probleem is moet je het maar ff laten weten dan kijk ik el ff verder om dit te proberen op te lossen )