Megane/Scenic 1.6 :
01/2001 :
Benzine :
Ik heb vanmiddag een 2001 Scenic 1.6 Automaat gekocht met slechts 74.000 km op de teller (ook volgens NAP!). Het is een mooie auto waar ik erg blij mee ben!
Hoewel ik wel een paar kleine dingetjes vond, waren deze niet ernstig genoeg om de auto te laten staan (kachelweerstand stuk, glaasjes mistlampen gescheurd, moet nieuwe wieldoppen en alarmlichten werken niet).
Over dat laatste probleempje heb ik echter wat hulp nodig (de zoekfunctie leverde me niet iets echt bruikbaars op)......
De alarmlichten werken dus niet en ik hoor ook geen relais tikken. De richtingaanwijzers werken echter wel. Wie heeft er een idee?
Scenic 2001 alarmlichten doen het niet
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 feb 2012 12:21
- Actief als: particulier
Scenic 2001 alarmlichten doen het niet
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was...., nu rijd ik een Scenic, en o wat ben ik blij als ik er ben.... 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 dec 2011 14:48
- Actief als: professional
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 feb 2012 12:21
Re: Scenic 2001 alarmlichten doen het niet
Dank je voor de tip
Ik heb hem er zojuist proberen uit te halen en plotseling deden de alarmlichten het heel eventjes.
Na een keer of 20 - 30 bedienen en een beetje zijdelings bewegen van de schakelaar bleven de alarmlichten het bij herhaling naar behoren doen. Ik denk daarom dat de schakelaar al heel lang niet meer is gebruikt en de contacten een beetje gecorrodeerd waren ofzo.
Mocht het probleem terugkeren dan wordt de schakelaar alsnog vervangen.

Ik heb hem er zojuist proberen uit te halen en plotseling deden de alarmlichten het heel eventjes.
Na een keer of 20 - 30 bedienen en een beetje zijdelings bewegen van de schakelaar bleven de alarmlichten het bij herhaling naar behoren doen. Ik denk daarom dat de schakelaar al heel lang niet meer is gebruikt en de contacten een beetje gecorrodeerd waren ofzo.
Mocht het probleem terugkeren dan wordt de schakelaar alsnog vervangen.
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was...., nu rijd ik een Scenic, en o wat ben ik blij als ik er ben.... 

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 jun 2018 17:32
Re: Scenic 2001 alarmlichten doen het niet
Dankjewel voor de tip.
Afgelopen week een Scenic van 2000 gekocht en had zelfde probleem. Even dubbel parkeren voor de boodschapjes, en geen geklik, geen lampjes, geen alarmlichten.
Met een spanningszoeker kapje eraf, en na een beetje wiebelen was het al verholpen. Voor de zekerheid toch maar even wat contact spray erachteraan gespoten.
Meeste werk was zoeken waar ook alweer de contact spray was neergezet.
Afgelopen week een Scenic van 2000 gekocht en had zelfde probleem. Even dubbel parkeren voor de boodschapjes, en geen geklik, geen lampjes, geen alarmlichten.
Met een spanningszoeker kapje eraf, en na een beetje wiebelen was het al verholpen. Voor de zekerheid toch maar even wat contact spray erachteraan gespoten.
Meeste werk was zoeken waar ook alweer de contact spray was neergezet.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-