Banden

Ghia
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Banden

Berichtdoor Ghia » 28 apr 2018 13:18

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die drukmeting zit 'm in de ventielen dus dat maakt geen verschil
@Elmac: goede tip, bij een bandenwissel vervang ik ze dan door deze.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Toykes
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Toykes » 11 jun 2018 14:00

Zelfde probleem gehad met vroegtijdige slijtage van de banden (19" Grandtour Initial Paris TCe 200). Zelf nieuwe banden laten opleggen vooraan (Continental ContiSportContact 6 ipv 5 die er origineel oplagen) voor de terugroep actie van Renault. Na vervangen van de bouten en opnieuw uitlijnen door de garage was de wagen niet meer op de baan te houden, trok continu naar links en bij zeer kort afdraaien bij lage snelheid maakt de wagen bokkensprongen en wringen de wielen. Nogmaals uitgelijnd door de garage maar zonder positief resultaat. Na veel over en weer gemaild te hebben met de klanten/klachtendienst van Renault en uren verdaan te hebben in de garage is de wagen door een technieker meegenomen toen hij op cursus moest bij Renault België. Daar is da wagen terug uitgelijnd, rekening houdend met de 4-control, en wonder boven wonder rijdt de wagen terug geweldig, op de bokkensprongen bij zeer kort afdraaien na, dit zou toch te maken hebben met de banden. Vind dit wel vreemd aangezien dit de nieuwere versie is van de banden die erop lagen.

Ghia
lid
lid

Berichtdoor Ghia » 12 jun 2018 13:14

Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Toykes
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Toykes » 12 jun 2018 18:49

Ghia schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(

Hehe, die reactie van de dealer ken ik tot hij bij slecht weer even een testrit deed en van de linker grachtkant naar de rechter slingerde en toen toch moest toegeven dat dit niet normaal was.

Probleem aankaarten bij de klantendienst van Renault (via officiële website) en blijven aandringen. Bij het opleidingscentrum van Renault België kunnen ze dit in ieder geval verhelpen. Mijn wagen is daar terug uitgelijnd en heeft terug een perfecte baanligging.

De bokkensprongen bij kort afdraaien zijn nog steeds aanwezig maar hiervoor zijn ze nog een oplossing aan 't zoeken (waarschijnlijk nieuwe banden) net als voor de handenvrije achterklep die niet naar behoren werkt.

Ghia
lid
lid

Berichtdoor Ghia » 12 jun 2018 19:03

Ik ben blij dat er eindelijk iemand is die hetzelfde heeft/had. Ik wil zelfs hiervoor de wagen wegdoen. De andere waslijst aan euvel lijken toch te verminderen. Ik had wel gehoord dat voor betere wegligging de wielen wat terug in camber gezet worden voor toch een betere wegligging. Ik ben echt niet gek maar voorheen de nieuwe banden had ik geen probleem met de wegligging. OK het is geen Mondeo maar de achterzijde gaat toch echt gevaarlijk alle kanten op. Hebben ze geen specifieke info gegeven? Of kan ik refereren naar iemand? Ben het gedoe van RN en de houding van de klantendienst grondig beu.

r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Berichtdoor r.zeevat » 12 jun 2018 21:13

Eerst wel mijn winterbanden in één winter opgereden, na uitlijning en vervanging bouten, alles prima. Ik laat wel bij iedere bandenwissel de auto uitlijnen, hetgeen ook nodig blijkt.

Nu slijtage prima en naar verwachting.

Het rijgedrag zoals beschreven herken ik niet. Talisman ligt superstrak op de weg, met name in de bochten. Door 4-control erg kleine draaicirkel, zonder het ‘stuiteren’.

Heb ook thuis nog een audi a4 (2012) en kan qua wegligging echt niet op tegen de Talisman.

Had ook een waslijst aan issues, na updates en veel inzet van de dealer is het meeste opgelost (al duurde dit meer dan een jaar!!)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ghia
lid
lid

Berichtdoor Ghia » 18 jun 2018 12:30

Toykes schreef:
Ghia schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(

Hehe, die reactie van de dealer ken ik tot hij bij slecht weer even een testrit deed en van de linker grachtkant naar de rechter slingerde en toen toch moest toegeven dat dit niet normaal was.

Probleem aankaarten bij de klantendienst van Renault (via officiële website) en blijven aandringen. Bij het opleidingscentrum van Renault België kunnen ze dit in ieder geval verhelpen. Mijn wagen is daar terug uitgelijnd en heeft terug een perfecte baanligging.

De bokkensprongen bij kort afdraaien zijn nog steeds aanwezig maar hiervoor zijn ze nog een oplossing aan 't zoeken (waarschijnlijk nieuwe banden) net als voor de handenvrije achterklep die niet naar behoren werkt.

@Toykes, kan je aub contact opnemen via Pb? Ik kan helaas contact met je opnemen. Het is ivm de lijning van de 4control.
Bedankt alvast :)! Het zou ons enorm helpen :thumb:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Talisman”