Carminat navigatie DVD update

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
HeinAA
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2015 22:59
Actief als: particulier

Carminat navigatie DVD update

Bericht door HeinAA »

Carminat navigatie DVD update niet meer beschikbaar voor Espace 2008. Is er een alternatief?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door Renier »

Je zal het toch moeten zoeken in een los navigatiesysteem als Garmin of TomTom, of een navigatie app op een smartphone gebruiken. Met het Carminat DVD systeem kan je niets aanpassen, behalve het hele systeem verwijderen en een aftermarket navigatiesysteem inbouwen natuurlijk

Gebruik zelf naar alle tevredenheid de TomTom app op mijn smartphone waarbij ik dan wel via bluetooth streaming (via Nokia bluetooth carkit) het navigatiegeluid over de speakers heb. 4x per jaar automatisch een nieuwe kaart en verkeersinfo en flitsers voor eenmalig slechts een paar tientjes
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HeinAA
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2015 22:59
Actief als: particulier

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door HeinAA »

Bedankt. Toch slordig dat ze het niet uptodate houden. In het verleden ook tevreden geweest over TomTom en een nieuw top-apparaat met levenslange update is nauwelijks duurder dan een Carimat-update. Jammer van de snoeren en zo.
HeinAA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door Renier »

Ik snap het vanuit Renault wel, maar voor ons als eigenaren natuurlijk niet fijn.

Ak die snoeren vakt wel mee, ik heb 1 micro USB laadsnoertje, dat is alles
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vink46
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:17

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door vink46 »

Dit heeft niets met snappen te maken, dit is gewoon slechte service, 2-3 jaar na de laatste Renault met Carminat al stoppen met updates = minachting voor je rijders en dat snapt iedereen!
Je betaald er een hoop geld voor en ze laten je gewoon barsten!
Ik vind dat er min. 5 jaar na de laatste verkoop nog updates moeten uitgegeven moeten worden
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



svdspek
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 08:18
Actief als: particulier

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door svdspek »

Hier nog een ontvreden klant van Renault. Heb zelf een grand scenic uit 2007 met dit systeem erin. Belachelijk dat er na 2012-2013 kaarten geen update meer komt voor een systeem dat volledig in een auto is geintegreerd en ook nog eens erg duur was. Heb deze klacht ook bij Renault Nederland neer gelegd. Helaas reactie dat ze er niets aan kunnen doen en dat het een besluit is van Renault Frankrijk.
Ook nog gezocht naar alternatieven maar ook diverse andere caraudio bedrijvenb beamen dat voor dit systeem in deze auto's eigenlijk ook geen goed alternatief is. De ruimte is te klein om een vervangende goede set te plaatsen. Of heeft iemand van jullie wel wat gevonden?
Lijkt me overigens een goed idee als iedereen ook klaagt bij Renault Nederland. Ze zouden dit ook doorgeven aan Frankrijk.

Weet ook niet of software van de kaarten nu is vrijgegeven door Renault, zodat ontwikkelaars desnoods zelf wat kunnen creeeren?

Ik las ook meerdere malen dat een Nissan system (Xanavi?) ook hetzelfde systeem gebruikt. Kan echter niet goed vinden welke versie dat nu is (X6 of X7) en of die kaarten nu nog wel geupdate worden en eventueel compatible zijn.

Hoor graag nog andere ideeen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door Renier »

Nissan Xanavi systeem is ook bij dezelfde versie gestopt en hebben we dus niets aan
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



k88n
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2015 12:04
Actief als: particulier

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door k88n »

Hier nog een ontvreden klant van Renault. Heb zelf een grand scenic uit 2007 met dit systeem erin. Belachelijk dat er na 2012-2013 kaarten geen update meer komt voor een systeem dat volledig in een auto is geintegreerd en ook nog eens erg duur was. Heb deze klacht ook bij Renault Nederland neer gelegd. Helaas reactie dat ze er niets aan kunnen doen en dat het een besluit is van Renault Frankrijk.
Ook nog gezocht naar alternatieven maar ook diverse andere caraudio bedrijvenb beamen dat voor dit systeem in deze auto's eigenlijk ook geen goed alternatief is. De ruimte is te klein om een vervangende goede set te plaatsen. Of heeft iemand van jullie wel wat gevonden?
Lijkt me overigens een goed idee als iedereen ook klaagt bij Renault Nederland. Ze zouden dit ook doorgeven aan Frankrijk.

Weet ook niet of software van de kaarten nu is vrijgegeven door Renault, zodat ontwikkelaars desnoods zelf wat kunnen creeeren?

Ik las ook meerdere malen dat een Nissan system (Xanavi?) ook hetzelfde systeem gebruikt. Kan echter niet goed vinden welke versie dat nu is (X6 of X7) en of die kaarten nu nog wel geupdate worden en eventueel compatible zijn.

Hoor graag nog andere ideeen...
I'm italian and I am in your same absurd situation...
You can find more information about my research for an update here:
wanneer-v33-1-uitkomt-t14925-75.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jebutje2
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2018 16:47
Actief als: particulier

Re: Carminat navigatie DVD update

Bericht door Jebutje2 »

Beste allemaal,
Ik zit ook m et dit probleem, heb ook een carminat navigatie uit 2007, deze werkt met een dvd, er is dus GEEN sd kaart aanwezig.
Nou heb ik op Spotnet de nieuwere versie van 2012-2013 gedownload, maar weet niet zeker of ik deze dvd kan gebruiken, en zo ja, hoe moet ik dit dan op een goede manier doen, zonder dat er iets fout gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Navigatie na update niet werkend
    door Smart forfour » » in R-Link
    0 Reacties
    146 Weergaves
    Laatste bericht door Smart forfour
  • CONNECTIVITEIT 3.1.0 Update
    door CreatoX » » in Austral
    2 Reacties
    188 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • problemen na update
    door MVK_76 » » in R-Link 2
    0 Reacties
    592 Weergaves
    Laatste bericht door MVK_76
  • Update OpenR link 2.1.0
    door Tommy_M » » in Austral
    6 Reacties
    2398 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Voetgangersgeluidsbox software update
    door Tomaso » » in Technische vragen Zoe
    7 Reacties
    637 Weergaves
    Laatste bericht door Tomaso
  • Update gekregen via FOTA
    door IanMoone » » in EasyLink
    0 Reacties
    389 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • vraag over update software melding
    door Stephan » » in Electronica Captur 2
    9 Reacties
    1371 Weergaves
    Laatste bericht door jefta