New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
J.Habets
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2017 20:18
Actief als: particulier

New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door J.Habets »

Na lang wachten is de Grand Scenic BOSE TCE 130 eindelijk in Juni geleverd, na een vakantierit met caravan zijn enkele gebreken aan het licht gekomen die ik met jullie wil delen.

1: Met uitgeschakelde airco stroomt er aan de bestuurders zijde warme (hete) lucht uit de uitstroom opening, dit terwijl er aan de passagiers zijde lucht die gelijk is aan de buiten temperatuur uit stroomt. beide temperatuur instellingen zijn gelijk.

indien de temperatuur instelling op LO(W) wordt gezet komt er wel koele buitenlucht uit de uitstroomopening. er vindt op dat moment geen regeling plaats.

Probleem zou bij Renault bekend en kijken naar een oplossing (hopenlijk).

2: Rubbers van de voorportieren blijven achter de rubbers van de achterportieren hangen bij openen deuren, waardoor nu al slijtsporen aan de rubber zichtbaar zijn.
Aan de bovenzijde van de deuren komen de 2 rubbers bij elkaar, de rubber van het voorportier haakt achter de rubber van het achter portier en raakt hierdoor beschadigd.
Andere scenic gezien die dit probleem aan 1 zijde ook had en aan de andere zijde niet.
Een scenic in de showroom had dit probleem aan beide zijde niet.
Wacht nog op antwoord voor een oplossing.

wordt vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Awies
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2017 22:43
Actief als: particulier

Re: New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door Awies »

Hoi Habets,

Aan de bestuurderszijde raken het voor en achterportier, bij mij ook elkaar. Ik ben hiervoor bij de dealer geweest en ze hebben geconstateerd dat zowel het achter als het voorportier niet helemaal juist zijn afgesteld. Ze hebben foto's gemaakt en ze zouden dit voorleggen. Ik wacht nu 1,5 week op een reactie. De chromen strip aan de bovenkant van het bestuurdersportier hebben ze wel een beetje kunnen verschuiven zodat deze het achterportier niet meer raakt. Ik wacht dus nog even af.

Ik heb soms ook last van warme lucht uit de ventilatie roosters. Volgens mij is het alleen kort na het starten terwijl je nog niet aan het rijden bent en bij de auto motor stop voor verkeerslichten. Volgens mij bepaalt de software wanneer de airco dan wordt aangeschakeld in verband met het stroomverbruik.
Twingo II Phase 2 1.2 16V CO2 75 Dynamique Noir Nacre 2013 en Grand Scenic IV TCe 130 Bose edition two tone Brun Vison/Noir Etoilé 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



latje21
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012 14:17
Actief als: particulier

Re: New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door latje21 »

Hallo J.Habets en Awies,
Is er nog iets gebeurd met jullie portieren wat betreft het tegen elkaar aan schuren van rubbers/strip?
Ik heb hetzelfde euvel en wil hiervoor ook langs de dealer.

En ervaren anderen ook dat de automatische parkeerrem moeilijk loslaat bij het wegrijden? Ik heb hiervoor een Grand Scenic III gehad en daarbij ging het veel makkelijker.
Zo ja, heeft iemand dit bij de dealer laten 'aanpassen'?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
J.Habets
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2017 20:18
Actief als: particulier

Re: New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door J.Habets »

Hallo,
Het euvel is bij de dealer nog in onderzoek. Lijkt mij een afstelling probleem maar hun eerste gedachte was om de rubber te vervangen.

Uw verhaal van de parkeert en kan ik ook bevestigen, heb dit vooral geconstateerd bij het vanuit stilstand achteruit rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



latje21
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012 14:17
Actief als: particulier

Re: New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door latje21 »

Dank voor je reactie. Ik heb voor volgende maand een afspraak staan; ben benieuwd wat ik te horen krijg...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Awies
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2017 22:43
Actief als: particulier

Re: New Scenic IV ventilatie + portier BUG

Bericht door Awies »

Hallo,

Wil nog wel even een update geven over het `niet goed afgestelde` linker voorportier van mijn Scenic.

Ben inmiddels meerdere malen terug geweest naar mijn dealer.
Een schadebedrijf heeft het portier twee maal opnieuw afgesteld.
Daar de problemen bleven is er nu in het portier iets gemonteerd dat voorkomt dat mijn portier opnieuw uitzakt.

Ik heb nu weer problemen met windgeruis door dat portier.

Weer teruggebeld en mijn dealer heeft contact gehad met Renault Nederland.

Kennelijk is het nu ineens een bekend probleem bij de Renault Scenic IV.
Renault Nederland wacht nu op een fix vanuit de fabrikant.

Is dit probleem bij iemand bekend?

Gr. Awies
Twingo II Phase 2 1.2 16V CO2 75 Dynamique Noir Nacre 2013 en Grand Scenic IV TCe 130 Bose edition two tone Brun Vison/Noir Etoilé 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht