R Link problemen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Djackie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2018 00:02
Actief als: particulier

R Link problemen

Bericht door Djackie »

Hallo allemaal,

Mijn eerste post op het forum, allereerst wil ik jullie alvast danken voor de hulp.

Sinds deze week ben ik in het bezit van een Renault Clio (2013) met het fijne R Link systeem. Nu ben ik best technisch aangelegd, maar kom ik toch een aantal zaken tegen die ik niet duidelijk krijg, ik zal ze opsommen;

1. Ik heb de laatste updates uitgevoerd en de handleiding van R Link bekeken. Hierin worden vele opties aangegeven die zichtbaar moeten zijn in R Link, zoals connectiviteit etc. Ook het startscherm moet je kunnen aanpassen. Dat kan inderdaad, echter heb ik alleen de keuze uit startscherm 1 en startscherm 4, alle overige zijn verdwenen. Ik zie ook geen connectiviteit. Het menu lijkt dus niet "compleet" te zijn.

2. Is het mogelijk zijn om een "internet verbinding" te krijgen met R Link in de auto? Als ik mijn telefoon koppel zie ik twee logo's staan. Eentje van een verbinding met de telefoon en één van een verbinding met media of iets dergelijks. Er stond voor de update ook een logo met verbinding met een wereldbolletje (internet??) maar dat is nu niet meer zichtbaar.

3. Ik zie de knop R link store in het menu staan, maar kan er niet op drukken, het is uitgeschakeld. Is dit normaal?

4. Er zou een optie parkeerhulp moeten zijn, ook deze optie is niet zichtbaar in het menu. Zo ontbreken er nog wel meer zaken.

Ik heb al een reset naar de fabrieksinstelling gedaan, het SD kaartje enkele malen in de laptop gedaan en verbonden, maar ik kom op geen enkele wijze een stap verder.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Djackie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: R Link problemen

Bericht door cortrans »

hoi Djackie
Zelf heb ik de R-link 2, in mijn Mégane die werkt weer heel anders dan de R-link 1 in de Clio.
Maar zitten er ook 4 censoren in uw achter bumper?? Zo niet, dan is dat de rede dat hij niet "benaderbaar" is.
Dat bepaalde delen niet benaderbaar is, had ik ook, bleek dat de dealer (ik heb de Mégane als demo gekocht) die niet had geactiveerd. Dat heeft de dealer later alsnog geactiveerd voor mij, en werkt alles wel na behoren.
Mogelijk is dat bij u net zo.
Een bezoekje aan de dealer kan uitkomst bieden
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Djackie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2018 00:02
Actief als: particulier

Re: R Link problemen

Bericht door Djackie »

Hoi Cor,

Bedankt voor je reactie. Yes, er zitten sensoren in de bumper. Moet dus benaderbaar zijn. Ik heb het idee dat er veel ontbreekt. Is er geen harde reset mogelijk?

Heb de auto bij een garage gekocht, niet bij de dealer, ben dus ook tweede eigenaar. Kan je daarmee gewoon naar een dealer rijden en vragen of zij het systeem volledig kunnen activeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: R Link problemen

Bericht door cortrans »

dat lijkt mij wel ja, of dit gratis is betwijfel ik, maar nu werkt het toch ook niet allemaal naar behoren. Mogelijk zit er nog fabrieksgarantie op de auto, of garantie van de garage waar de Clio gekocht is. Misschien kan die het ook (al betwijfel ik dat)
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht