Voorwiel lager Kangoo: nieuw lager garage, of wielnaaf zelf?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 25 aug 2018 15:22
- Actief als: particulier
Voorwiel lager Kangoo: nieuw lager garage, of wielnaaf zelf?
Mijn wiellager rechtsvoor is hemelen. Dat wilt zeggen: hij zingt de sterren van de hemel.
Op Youtube gekeken, maar het zelf vervangen vind ik toch wat veel werk. Vooral omdat we maar één auto hebben kan ik het niet permitteren wanneer het niet in 1x lukt.
Dus zou het naar de garage worden. Maar ik vind dat eigenlijk veel geld voor een stom lager.
Nu zie ik dat een voorwielnaaf (incl lager) ongeveer de helft kost wat bij de garage alleen het vervangen van het lager zou kosten.
Is dit een haalbaar alternatief: naaf vervangen? (Wielnaaf 201081 ABS). Of komt daar toch meer bij kijken dan ik denk??
Op Youtube gekeken, maar het zelf vervangen vind ik toch wat veel werk. Vooral omdat we maar één auto hebben kan ik het niet permitteren wanneer het niet in 1x lukt.
Dus zou het naar de garage worden. Maar ik vind dat eigenlijk veel geld voor een stom lager.
Nu zie ik dat een voorwielnaaf (incl lager) ongeveer de helft kost wat bij de garage alleen het vervangen van het lager zou kosten.
Is dit een haalbaar alternatief: naaf vervangen? (Wielnaaf 201081 ABS). Of komt daar toch meer bij kijken dan ik denk??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
Re: Voorwiel lager Kangoo: nieuw lager garage, of wielnaaf zelf?
Het onderdeel wat jij aandraagt is voor de achteras,daar heb je dus niets aan in dit geval.
Het voor wiellager zit geperst,en is nu eenmaal wat werk om te vervangen.
Een complete fuseenaaf van een sloper incl lager zou nog een optie zijn. Maar joe dat lager is?!
Het voor wiellager zit geperst,en is nu eenmaal wat werk om te vervangen.
Een complete fuseenaaf van een sloper incl lager zou nog een optie zijn. Maar joe dat lager is?!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Oke! Bedankt! (sorry voor de late reactie).
Dan moet hij maar naar de garage
Jammer, vindt zoiets stoms zo zonde geld.
Dan moet hij maar naar de garage

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Wat je kunt doen is zelf het onderdeel bestellen,en vervolgens het complete fuseestuk demonteren er daarmee naar een lokale garage gaan.
Scheelt je dan een stuk arbeidskosten en materiaalkosten.
Wegbrengen is het eenvoudigst natuurlijk. Inforneerceens rond naar de kosten.
Scheelt je dan een stuk arbeidskosten en materiaalkosten.
Wegbrengen is het eenvoudigst natuurlijk. Inforneerceens rond naar de kosten.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dat is een goede tip. Dank je!
Ik wilde alleen eerst zeker weten dat het lager slecht is en niet bijv het wiel afgesleten, waardoor ik denk het lager te horen, maar dit in feite het profiel is.
Probleem is: ik heb een 4x4 Kangoo. Dus als ik de rechter voorwiel in de lucht krik, dan krijg ik deze niet rond: cardan draait mee. Hoe tackle ik dit met een 4x4? Moeten alle wielen de lucht in?
Ik wilde alleen eerst zeker weten dat het lager slecht is en niet bijv het wiel afgesleten, waardoor ik denk het lager te horen, maar dit in feite het profiel is.
Probleem is: ik heb een 4x4 Kangoo. Dus als ik de rechter voorwiel in de lucht krik, dan krijg ik deze niet rond: cardan draait mee. Hoe tackle ik dit met een 4x4? Moeten alle wielen de lucht in?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat is bij een 4x4 wel het beste,maar wanneer je met een proefrit een bocht naar links maakt en het wordt erger week je eigenlijk genoeg. Dan is het rechter lager slecht.
Anders 4 wielen in de lucht,motor draaien en wat toeren maken. Veer vastpakken,dan voel je het vaak wel.
Anders 4 wielen in de lucht,motor draaien en wat toeren maken. Veer vastpakken,dan voel je het vaak wel.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Probeer het anders hier eens, ze doen ook gratis monterenDanoontje schreef:Mijn wiellager rechtsvoor is hemelen.

Een ondernemer heef nu eenmaal maandelijks vaste onkosten die iedere maand weer opgehoest moeten worden, dus het kan niet zijn dat ze voor kostprijs lagers of naven wisselen tegen een bijna gratis uurloon. Anders is mss een DHZ garage een mooie optie voor u, daar kunt u gebruik maken van de meeste gereedschappen en benodigde machines, en eventueel kunt u advies of een helpende hand vragen van de aanwezige monteurs, brughuur zal rond de 10,- euro per uur zijn, voorwaarde is wel dat u het te vervangen onderdeel daar koopt. Meeste DHZ garages zijn vaak ook auto materialen zaken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-