Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
De twee Scénic-versies zijn zeer belangrijke auto’s voor Renault, die met de voorgangers van deze modellen een goede positie in het segment van midi-MPV’s heeft veroverd. Zoals gebruikelijk is de Scénic een vijfzitter en de Grand Scénic een zevenzitter. (correctie door poster: de Grand Scénic is ook als 5-zitter te krijgen)
De auto’s zijn technisch gebaseerd op de nieuwe Renault Mégane. Qua design heeft de Scénic ook duidelijk banden met Mégane Coupé, de Grand Scénic is iets neutraler.
Het motorgamma is evenwel breder dan dat van de Mégane. Bij de lancering van de auto’s dit voorjaar zijn er drie benzinemotoren leverbaar: de bekende 1.6 16v met 110 pk, de tweeliter 140 pk met CVT en de gloednieuwe 1.4 TCE turbomotor met 130 pk die ook in de Mégane leverbaar wordt. Verder maar liefst zes dieselmotoren: drie versies van de 1.5 dCI: 86 pk (alleen Scénic), 106 en 110 pk, de nieuwe 1.9 dCi met 130 pk en de 2.0 dCi 150 pk (automaat) en 160 pk (handbak).
Uiteraard moeten beide modellen lekker breed inzetbaar zijn: Renault claimt voor de Grand Scénic maar liefst 92 liter aan opbergruimte in het compartiment. Ondermeer vakken onder de vloer, in de middentunnel, laden onder de stoelen en grote kaartenbakken zorgen voor allerhande aflegplaatsen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Wellicht wordt dit een opvolger van mijn huidge Scenic, over een jaar of 4/5 .
Dan heb ik zowel in de Scenic 1, 2 & 3 gereden.
Alleen dan zou ik nu wel weer gaan voor de "korte", want de Grand doet me te veel denken aan de Ford Galaxy (een van de lelijkste automobielen nu leverbaar volgens mij).
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut