teleurstellend nieuws Parijs

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door daf55 »

Ben ik de enige die echt nieuws over een nieuwe Zoe mis op de beurs in Parijs? Nieuw kleurtje, op een model wat hier ten lande nog nauwelijks te vinden is (R110)?

De "nieuwe" Kwid EV, of hoe dat ding mag heten is niet echt een volwaardige opvolger te noemen!

Ik had echt beter verwacht. Ik ben aan het eind van 2019 in de markt voor wat nieuws, maar dan moet Renault haast maken met wat echt nieuws, anders wordt het een ander merk, vrees ik.

Sowieso valt het mij echt tegen wat er nieuw wordt aangeboden op deze beurs. Hooguit wat onbetaalbare grote SUV's, das best leuk voor een paar rijkere kopers, maar iets betaalbaars wat daadwerkelijk snel leverbaar is? Nada!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door Sordone »

Ik dacht dat de Paris Motor show van 4-14 october 2018 is en dat er genoeg tijd is om e.e.a. te presenteren. Beetje voorbarige post.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door daf55 »

Nee, want dat betekend nog minimaal 2 jaar wachten op een nieuwe Zoe. Dan is hij al 8 jaar oud...

Deze had ik verwacht!
http://www.auto-moto.com/nouveautes/sco ... tml#item=1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door adinsx »

Sordone schreef:Ik dacht dat de Paris Motor show van 4-14 october 2018 is en dat er genoeg tijd is om e.e.a. te presenteren. Beetje voorbarige post.
'Wij' mogen altijd eerder want 4-14 oktober zijn de publieksdagen. Vandaag en morgen zijn de persdagen. :wink:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door Gliset »

daf55 schreef:Ben ik de enige die echt nieuws over een nieuwe Zoe mis op de beurs in Parijs? Nieuw kleurtje, op een model wat hier ten lande nog nauwelijks te vinden is (R110)?

De "nieuwe" Kwid EV, of hoe dat ding mag heten is niet echt een volwaardige opvolger te noemen!

Ik had echt beter verwacht. Ik ben aan het eind van 2019 in de markt voor wat nieuws, maar dan moet Renault haast maken met wat echt nieuws, anders wordt het een ander merk, vrees ik.

Sowieso valt het mij echt tegen wat er nieuw wordt aangeboden op deze beurs. Hooguit wat onbetaalbare grote SUV's, das best leuk voor een paar rijkere kopers, maar iets betaalbaars wat daadwerkelijk snel leverbaar is? Nada!
Het flauwe antwoord: maar er komt toch een elektrische Clio ook al is dat een hybride

Maar zonder gekheid: wat maakt dat je nu al weet dat je eind 2019 in de markt bent voor iets nieuws? Wat maakt dat je huidige Zoe dan aan vervanging toe is? Want anders dan bij een #ICE hoef je je geen zorgen te maken over een distributieriem; hoef je je geen zorgen te maken over overmatig olieverbruik; hoef je je geen zorgen te maken over vervangen van kleppen en/of klepdekselkeerringen; etc. De #EV heeft dat soort verouderingsproblemen niet. Ok, slijtage aan het onderstel (wielen, remmen, schokbrekers) en slijtage aan het interieur (stoelen, bekleding) blijven, maar als er motorisch geen grote investeringen verwacht hoeven te worden is het ook eerder interessant om daar wél in te investeren (wat kost een nieuwe stoel eigenlijk?) Dus waarom de Zoe niet veel verder/langer doorrijden dan je met de #ICE gewend was? Is vermoedelijk een stuk duurzamer... Just my 2ct :wink:

(Overigens: ja, ik vind het ook zeer teleurstellend wat de grote fabrikanten laten zien op #EV gebied. Vooral bedoeld om hun gemiddelde CO2 uitstoot te verlagen, maar niet gericht op een echte omschakeling naar full-electric. Gemiste kans, zeker als je ziet dat in Noorwegen nu al zo'n 50% van de nieuwe auto's (!!!) full-electric is!)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door daf55 »

Als er al een EV Clio komt, dan ook pas 2020 of later?

Ik heb nog een 22kW accu, en de actieradius is meestal voldoende, maar soms ook niet waardoor in de ICE dan maar pak. Ik zou veel meer elektrisch rijden als de range groter zou zijn. En om nu een niuewe Zoe te kopen, die al 7/8 jaar oud is, daar schiet ik dan ook weer niet veel mee op.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door renault15.17 »

Renault kiest er heel bewust voor om de opvolger van de ZOE pas te presenteren als de auto ook vrijwel meteen daarna leverbaar is. Anders krijg je hetzelfde als wat er met de Leaf gebeurde. Iedereen wacht op de nieuwe en de oude raak je aan de straatstenen niet kwijt.

Tevens neemt Renault de tijd om te investeren in de productiecapaciteit. Onlangs kondigde men nog aan 1 miljard Euro te investeren in de productiefaciliteiten die ofwel accu's ofwel ZE voertuigen maken. In Flins is inmiddels de productiecapaciteit verdubbeld.

Bovendien heeft Renault geen haast met een opvolger. De verkopen van de ZOE stijgen nog steeds of zijn stabiel in een markt waarin er steeds meer concurrentie komt.

Even afwachten dus nog.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door Gliset »

daf55 schreef:Als er al een EV Clio komt, dan ook pas 2020 of later?
Let op de kleine lettertjes... (elektrische Clio, geen #BEV, maar hybride...)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door zoe2goe »

Hybride in de "ICE" modelnamen: precies wat Renault eerder heeft aangekondigd. Tuurlijk, in mijn ogen achterhaalde nonsens ("50% electrisch rijden en nooit stekkeren!", jaja), maar een hoop mensen (=kopers) geloven er nog in. Net als in waterstof ;-)

ZOE verkopen stijgen: Wie kijkt naar de prijzen van de andere BEV's moet toch vlot tot de conclusie komen dat er in het ZOE segment behalve de LEAF gewoon geen concurrentie is? En wie nu "de Kona!!!" zegt mag nog even goed naar de lader van die auto kijken, maar ik zal helpen ;-) Als je die range nodig hebt is 3.5 kW laden aan huis niet zo grappig en ben je snel veroordeelt tot openbaar laden, lees, iets duurder, maar wat erger is: wachten terwijl je wacht ipv wachten terwijl je slaapt/ werkt etc. 7 kW roept u nu? Zekers! Enkelfasig. Ik zou niet graag een 32A groep aanleggen in een één fase aangesloten woning, al helemaal niet als je bv elektrisch kookt en/of straks verwarmt, en 3x32A als je een driefase-aansluiting hebt is een leuke exercitie in vastrecht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: teleurstellend nieuws Parijs

Bericht door zoe2goe »

Bij de weg, ik kijk net naar de laatste fullchargedshow. CCS is bepaald nog geen "heaven on earth" zo lijkt het.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in