cabasse auditorium tronic
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 30 aug 2012 20:51
cabasse auditorium tronic
Hallo , ik heb nu 1 week een Renault Laguna 1.dci GT bj sept 2002. dynamique uitvoering. Nu zit hier een cabasse auditorium tronic radio in met wisselaar achterin. Nu heb ik hier een paar vraagjes over 1
1. kan ik hier een wisselaar op aan sluiten die mp3 afspeelt ?
2. zit hier ergens in mijn auto een extra versterker verstopt? zo ja waar? zo nee kan ik er 1 op aanlsuiten
3. welke speakers raden jullie aan om veel beter geluid te krijgen?
4. in het submenu staat speed 1 - 5 , waar is it voor?
alvast bedankt voor alle antwoorden , want er moet echt iets aan het geluid gedaan worden
Ik heb nog een vraag , in mijn dashboeardkast zit links nog een kastje (bekleed), wat zit hier in, neemt halve dashboardruimte in beslag ???
1. kan ik hier een wisselaar op aan sluiten die mp3 afspeelt ?
2. zit hier ergens in mijn auto een extra versterker verstopt? zo ja waar? zo nee kan ik er 1 op aanlsuiten
3. welke speakers raden jullie aan om veel beter geluid te krijgen?
4. in het submenu staat speed 1 - 5 , waar is it voor?
alvast bedankt voor alle antwoorden , want er moet echt iets aan het geluid gedaan worden
Ik heb nog een vraag , in mijn dashboeardkast zit links nog een kastje (bekleed), wat zit hier in, neemt halve dashboardruimte in beslag ???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
wat de speed 1-5 aan gaat zou ik denken dat het de aanpassing betreft van het afgespeelde volume naar gelang de gereden snelheid?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Ik neem aan dat rechts op het front vd radio ook nog het woord "Tunerlist" staat? Even voor de zekerheid dat we het over dezelfde radio hebben? Dat zou de radio zijn die op de foto staat in mijn post in dit topic:
viewtopic.php?search_id=1164658998&t=2801
Zo ja, als antwoord op je vragen:
1. Ik begrijp dat je nu een wisselaar achterin hebt die geen MP3 kan afspelen en er 1 wil die dat wel wil?
Dat kan, je kan de VDO Dayton CHM 604 MP3 wisselaar op deze radio aansluiten, heb ik paar jhaar terug erop gehad. Die kan ook MP3 en WMA afspelen.
Je kan echter ook de wisselaar ingang gebruiken voor bijv. een iPod interface.
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... =8420.aspx
2. Standaard zit er geen extra versterker op deze radio en hij heeft ook geen pre-out uitgang. Dan zal je met een high/low converter moeten gaan werken die het speaker signaal omzet in een ingangssignaal voor de versterker.
3. Bij mijn weten zitten er in de Laguna van jouw bouwjaar zowel voor als achter af fabriek 13 cm composetjes (woofer met losse tweeter)? Dan kan je die vervangen door 2X de Pioneer TS-Q131C. Wereld speaker en plug en play speciaal vor Renault door Pioneer ontwikkeld. De standaard Renault speakers zijn niet veel soeps
4. Dat is de instelling van de snelheidsafhankelijke volumeregeling. 1 is weinig effect, 5 is veel effect.
viewtopic.php?search_id=1164658998&t=2801
Zo ja, als antwoord op je vragen:
1. Ik begrijp dat je nu een wisselaar achterin hebt die geen MP3 kan afspelen en er 1 wil die dat wel wil?
Dat kan, je kan de VDO Dayton CHM 604 MP3 wisselaar op deze radio aansluiten, heb ik paar jhaar terug erop gehad. Die kan ook MP3 en WMA afspelen.
Je kan echter ook de wisselaar ingang gebruiken voor bijv. een iPod interface.

http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... =8420.aspx
2. Standaard zit er geen extra versterker op deze radio en hij heeft ook geen pre-out uitgang. Dan zal je met een high/low converter moeten gaan werken die het speaker signaal omzet in een ingangssignaal voor de versterker.
3. Bij mijn weten zitten er in de Laguna van jouw bouwjaar zowel voor als achter af fabriek 13 cm composetjes (woofer met losse tweeter)? Dan kan je die vervangen door 2X de Pioneer TS-Q131C. Wereld speaker en plug en play speciaal vor Renault door Pioneer ontwikkeld. De standaard Renault speakers zijn niet veel soeps

4. Dat is de instelling van de snelheidsafhankelijke volumeregeling. 1 is weinig effect, 5 is veel effect.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo Renier,
bedankt voor je reactie ! Ter info :
1.bij mijn radio staat links boven : cabasse auditorium tronic
en rechtsonder staat inderdaad tuner list.
2. Dat is mooi dat ik een cd wisselaar kan aansluiten die mp3 afspeelt. Kan ik die dan plaatsen waar nu de andere wisselaar zit (rechts achterin) en zijn dart dezelfde aansluitingen? werkt mijn handbedienig op stuur dan nog?
3. weet je mischien ook wat dat kastje in mijn dashboardkast kan zijn ?? Mijn collega heeft dezelfde laguna (2003) en daar zitr niets in dashboardkast ! mijne is sept 2002
alvast bedankt voor je reacties
corne
bedankt voor je reactie ! Ter info :
1.bij mijn radio staat links boven : cabasse auditorium tronic
en rechtsonder staat inderdaad tuner list.
2. Dat is mooi dat ik een cd wisselaar kan aansluiten die mp3 afspeelt. Kan ik die dan plaatsen waar nu de andere wisselaar zit (rechts achterin) en zijn dart dezelfde aansluitingen? werkt mijn handbedienig op stuur dan nog?
3. weet je mischien ook wat dat kastje in mijn dashboardkast kan zijn ?? Mijn collega heeft dezelfde laguna (2003) en daar zitr niets in dashboardkast ! mijne is sept 2002
alvast bedankt voor je reacties
corne
Hide post links |
-
- Global Moderator
Hoi,
1. Dan heb je dus dezelfde radio als ik
.
Het geluid vd radio is op zich prima, hij heeft iets meer vermogen dat de standaard Runerlist radio (4X30 watt ipv 4x22 watt). Speakers vervangen maakt zoals gezegd een wereld van verschil.
2. Ja, die kan je gewoon ook in de kofferbak plaatsen.
De aansluiting werkt met 1 lange kabel met een blauwe 8 pins mini iso plug.
Die stop je achterin de radio links achter, zie cirkel op de foto:

De radio trek je er uit door in de 4 ronde gaatjes op de hoeken een speciaal radio beugeltje te drukken (te koop bij elke autozaak) waardoor hij ontgrendeld. Dan kan je hem zo eruit trekken.
Ja de stuurwielbediening werkt gewoon, ook bij de VDO wisselaar (De Tunerlist radio is een VDO radio
)
3. Geen idee
Is het niet een uitsroom opening vd airco? Bij een auto met airco is het dashboardkastje ook gekoeld
1. Dan heb je dus dezelfde radio als ik

Het geluid vd radio is op zich prima, hij heeft iets meer vermogen dat de standaard Runerlist radio (4X30 watt ipv 4x22 watt). Speakers vervangen maakt zoals gezegd een wereld van verschil.
2. Ja, die kan je gewoon ook in de kofferbak plaatsen.
De aansluiting werkt met 1 lange kabel met een blauwe 8 pins mini iso plug.
Die stop je achterin de radio links achter, zie cirkel op de foto:

De radio trek je er uit door in de 4 ronde gaatjes op de hoeken een speciaal radio beugeltje te drukken (te koop bij elke autozaak) waardoor hij ontgrendeld. Dan kan je hem zo eruit trekken.
Ja de stuurwielbediening werkt gewoon, ook bij de VDO wisselaar (De Tunerlist radio is een VDO radio

3. Geen idee
Is het niet een uitsroom opening vd airco? Bij een auto met airco is het dashboardkastje ook gekoeld
Hide post links |
-
Topic author - Lid
oke bedankt , dan weet ik wat ik moet doen: ff sparen voor een mp3-wisselaar en boxen
kan ik dus niet de kabel die er al ligt naar de andere wisselaar gebruiken??
ps een uitstroom van airco lijkt me niet , het kastje beslaat de helft van het dashboard kastje!
mvg
Corne
kan ik dus niet de kabel die er al ligt naar de andere wisselaar gebruiken??
ps een uitstroom van airco lijkt me niet , het kastje beslaat de helft van het dashboard kastje!
mvg
Corne
Hide post links |
-
- Global Moderator
Wat voor wisselaar heb je nu dan? Waarschijnlijk kan je inderdaad gewoon de oude kabel gebruiken, zou het gewoon even proberen.
Die wisselaars kan je nog wel eens op marktplaats.nl vinden.
Maar persoonlijk zou ik als je dan toch gaan sparen mooi voor een iPod gaan icm bijv. een Dension interface of de Audio Connection Box van Renault. Heb je veel en veel meer opslag capaciteit en nooit meer wisselen.
Die wisselaar gaan ook maar 6 CD-tjes in, dus slechts 6 X 700 MB aan oplsag...
Ik ben benieuwd wat het dan is die blackbox van je, maar dat moet de dealer je natuurlijk zo kunnen zeggen
Die wisselaars kan je nog wel eens op marktplaats.nl vinden.
Maar persoonlijk zou ik als je dan toch gaan sparen mooi voor een iPod gaan icm bijv. een Dension interface of de Audio Connection Box van Renault. Heb je veel en veel meer opslag capaciteit en nooit meer wisselen.
Die wisselaar gaan ook maar 6 CD-tjes in, dus slechts 6 X 700 MB aan oplsag...

Ik ben benieuwd wat het dan is die blackbox van je, maar dat moet de dealer je natuurlijk zo kunnen zeggen
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik zal morgen eens gaan bellen wat die "blackbox" kan zijn ? Hij is trouwens niet black maar gewoon bekleed met originele bekleding.
Zal morgen ook ff een fotoke plaatsen!
grtn
Corne
Zal morgen ook ff een fotoke plaatsen!
grtn
Corne
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik wil er mischien een andere radio indoen met een usb ingang, kan ik het dan wel zo krijgen dat ik het volume harder en zachter kan zetten , via het stuur ? en zo ja hoe en wt kost dit ?
of een Audio Connection Box van Renault --> hoe werkt deze en wat kost die ? is moeilijk aan te sluiten? en waar plaats ik deze ?
volgens deze site : http://www.bochane-renault.nl/Aftersale ... ires/Audio , past deze niet met een cabasse radio ???
of een Audio Connection Box van Renault --> hoe werkt deze en wat kost die ? is moeilijk aan te sluiten? en waar plaats ik deze ?
volgens deze site : http://www.bochane-renault.nl/Aftersale ... ires/Audio , past deze niet met een cabasse radio ???
Hide post links |
-
- Global Moderator
Er zijn veel merken radio's met een Renault stuurwieladapter waar je de functies mee kan blijven gebruiken. De display mogelijkheden zijn vaak erg beperkt omdat de Renault display nou eenmaal niet veel info kan weergeven.
Gebruik de search functie van het forum maar eens want er is al veel over geschreven. o.a. Sony, Kenwood, Pioneer en volgens mij ook Alpine hebben zo'n adapter.
Zelf ben ik wel een Pioneer fan wat speakers betreft, maar ik was teleurgesteld over de geluidskwaliteit van een dure Pioneer radio die ik 2 jaar terug nieuw had gekocht in vergelijking met de Cabasse radio.
Heb die er dus weer terug ingedaan. Het geluid was wel iets beter (iets voller), maar ik moest wel elke keer met parkeren het frontje meenemen. Nu stap je zo uit en loop je weg.
En persoonlijk vind ik zo'n merk radio met al die drukte op het display erg ontsierend voor het dashboard.
Die adapters zijn trouwens vrij duur in mijn ogen (€75,- tot €120,-)
Kijk hier maar eens:
http://www.carmedia.nl/catalog/index.ph ... y-adapters
Audio Connection Box is ook relatief duur, de exacte prijs zou je even bij de dealer moeten navragen. Aansluiten is zo simpel als een wisselaar aansluiten (1 kabel achterin de radio). Je monteert hem meestal met een bijgevoegd schroef malletje in het dashboard kastje.
Hij werkt zeker met jouw radio, alleen niet met een duurder model Cabasse radio+wisselaar systeem (met losse versterker/tuner unit in de kofferbak), heel ander systeem dan jij nu hebt.
Gebruik de search functie van het forum maar eens want er is al veel over geschreven. o.a. Sony, Kenwood, Pioneer en volgens mij ook Alpine hebben zo'n adapter.
Zelf ben ik wel een Pioneer fan wat speakers betreft, maar ik was teleurgesteld over de geluidskwaliteit van een dure Pioneer radio die ik 2 jaar terug nieuw had gekocht in vergelijking met de Cabasse radio.
Heb die er dus weer terug ingedaan. Het geluid was wel iets beter (iets voller), maar ik moest wel elke keer met parkeren het frontje meenemen. Nu stap je zo uit en loop je weg.
En persoonlijk vind ik zo'n merk radio met al die drukte op het display erg ontsierend voor het dashboard.
Die adapters zijn trouwens vrij duur in mijn ogen (€75,- tot €120,-)
Kijk hier maar eens:
http://www.carmedia.nl/catalog/index.ph ... y-adapters
Audio Connection Box is ook relatief duur, de exacte prijs zou je even bij de dealer moeten navragen. Aansluiten is zo simpel als een wisselaar aansluiten (1 kabel achterin de radio). Je monteert hem meestal met een bijgevoegd schroef malletje in het dashboard kastje.
Hij werkt zeker met jouw radio, alleen niet met een duurder model Cabasse radio+wisselaar systeem (met losse versterker/tuner unit in de kofferbak), heel ander systeem dan jij nu hebt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Het is inderdaad wel makkelijk zo zonder frontje de wagen uit stappen. En zo'n ander merk radio ontsierd ook het interieur (volgens de vrouw
), zal dus wel of een wisselaar worden of zo'n box waar je ook usb in kan steken. eerst maar eens die pioniers speakers erin doen , kijken of het een groot verschil maakt qua geluid.
heel erg bedankt voor de info

heel erg bedankt voor de info
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut